Citat:
Ursprungligen postat av
D.Brent
Det är ett väldigt fokus på smutskastande och skönmålande, negativt och positivt.
Jag förväntar mig att polis, åklagare och andra inblandade jobbar med saklig fakta och omständigheter.
Skulle t.ex. kunna vara : de inblandade har haft ett förhållande under perioden x till y. Inte värdera om det är tecken på dålig moral eller karaktär.
Jovisst, men om det nu inte finns sakliga fakta och omständigheter som räcker för att ge skäl för misstanke. Det här som du tar upp t.ex., att SD och LW hade haft ett förhållande, det är ju ingenting som i sig kan förklara att den ena av dem sedan dör. Jag tror att det kan bli oundvikligt för åklagaren att beskriva den ena eller den andra på ett sätt som inte är så smickrande, och som kanske inte heller ger en riktigt objektiv bild av personen.
Antingen måste hon försöka visa att SD är en sådan där aggressiv och kontrollerande
våld i hemmet-man som hotar och trakasserar helt utan anledning, eller också får hon försöka visa att LW skall ha varit tillräckligt provocerande för att ge även en mer normal gm en anledning att ge sig på henne. Möjligen kan hon väl vilja vara mer diplomatisk och försöka fördela ansvaret någonstans mittemellan, men det skulle ju ge en rätt negativ bild av båda två. För någonstans på skalan som Snor-Johan förklarade måste det väl i alla fall hamna till slut:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)