2019-11-19, 17:42
Medlem
Flashbackatmes avatar
Har den misstänkte några syskon tro? Såg nyss att någon hotade med att anmäla en tjej som postade en bild på honom
Citera
2019-11-19, 17:42
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
hur ofta hittar man en försvunnen person vid livet om skorna hittas före?

Såg Expressen tv på youtube, det är eldat under skynket de lyfter på. Syns tydligt på inslaget
Citera
2019-11-19, 17:43
Medlem
okok1s avatar
Ska missing people söka idag/inatt?
Citera
2019-11-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Någon skrev "Grattis kurd" på födelsedagen, på hans fb. Så förmodligen är han kurd.

Det står även ”Grattis Ronaldo”. Betyder det att han är portugis och grym på fotboll?
Citera
2019-11-19, 17:44
Medlem
Han får ett kort straff och utvisning i 5 år. Så jäkla fel. Långt fängelsestraff och utvisning och aldrig får återvända.
(Fängelsestraffet ska gälla oavsett invandrare eller svensk. Utvisning är extra krydda)
Att diskutera dödsstraff hör inte hit...
Citera
Medlem
För att döda eventuella rykten: Från polisen:

Wilma Andersson är inte återfunnen. Sökandet fortsätter under dagen. Ingen övrig information kan för närvarande lämnas ut från förundersökningen som leds av åklagare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ojdå, är uska högskola, det visste jag inte ens. Trodde det var på komvux man läste sånt.
Nej förlåt, jag råkade tänka på sjuksköterska. Ja undersköterska tror jag man blir direkt när man läst omvårdnadsprogrammet på gymnasiet, sen finns det ju komvuxutbildningar till det med, tror att de ligger på ett år.
Citera
2019-11-19, 17:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGarfield
Extremt låg sannolikhet på det. Krävs väldigt mycket för att stycka en kropp. Så nej, inte troligt.

Styckning kan inte uteslutas, och särskilt inte med argumentet att det krävs mycket för att göra det. Stickningar förekommer, således går det inte att utesluta, mördare gör ibland vad som krävs för att inte hittas med fingrarna i syltburken, ibland inte.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan någon på en karta eller annars beskriva var bilderna är tagna där polisen rotar i aska, så kan det möjligen gå att hitta troliga platser där kroppen bör kunna hittas.

Tänk som MGM troligen tänkte och utgå ifrån känd fyndplats(askan).

Har MGM bil, körkort, moped etc.

Arbetar, var i så fall?

Umgänge?

Fritidsintressen?

Det går att hitta platser som MGM av någon anledning känner till om vi får lite fakta på bordet.

MGM med i någon invandrarförening? Var brukar de träffas, vad gör de osv.? Absolut relevant vad MGM har för bakgrund. Dessutom intressant att titta på hur invandrade mördare historiskt har gjort för att bli av med en kropp.

Vilket land härstammar MGM ifrån?

Sitter tyvärr på dåligt info angående stället med askan, men MGM är kurd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Nej förlåt, jag råkade tänka på sjuksköterska. Ja undersköterska tror jag man blir direkt när man läst omvårdnadsprogrammet på gymnasiet, sen finns det ju komvuxutbildningar till det med, tror att de ligger på ett år.

Jamen då låter det ju fullt tänkbart att han kanske gått nån sådan typ av utbildning.
Citera
Medlem
Personligen tror jag att det är hennes kläder, glasögon etc. Killen har haft gott om tid på sig, så en ev styckning är inte helt uteslutet. Vet inte mycket om killen, men alla klarar inte av det. Det är mycket jobbigare än man tror. Att stycka en kropp i sin bostad syftar jag på. Detlär vara ganska lätt att hitta spår vid styckningen och hans försök till städning i efterhand.

Själv tror jag dock inte på styckning. Vi vet ju att det är förekommande...

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker mig att vi inte känner till vems saker man har hittat i askan.

MGM bör ha haft ett behov av att göra sig av med till exempel blodiga kläder, emballage(styckad eller ostyckad kropp) med spår från MGM, DNA, fingeravtryck och liknande.

MGM kan också haft för avsikt att neka till att BO har varit hos honom, måste därför göra sig av med hennes tillhörigheter som kan visa att hon var i hans bostad vid en viss tid. Tillhörigheter som normalt sett inte bör bära spår av honom.
Citera
2019-11-19, 17:47
Medlem
Ja det verkar vara öde plats och lättillgängligt med bil. Ligger hon i närheten hittas hon garanterat snart

Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Känner man till hur ödsligt där är där uppe nattetid och att ingen är inom räckhåll att se att man kör upp där med bil är det ett utmärkt ställe för dumpning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in