2019-11-19, 17:31
Medlem
henkesss avatar
Vilka tider vi lever i. Men hon kan ju fortfarande finnas levande, han kanske låst in henne. Men troligtvis har invandraren dumpat henne i någon sjö.
Citera
2019-11-19, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Så jävla skyldig alltså. Detta är ju spikat och klart. Nu gäller det bara att hitta spåren i hans lägenhet. Han har haft god tid på sig att städa.

Förhoppningsvis hittar dom blod nånstans.
"vanligt dna" betyder inte så mycket.
Mordet kanske skedde utomhus. Iofs.
Citera
Bannlyst
Hur gammal är MGM? Han ser ju typ ut som 27? 27 år och tänder på 17 åringar? eller hur gammal är horungen?
Citera
Medlem
Jag får fortfarande upp honom via sökning på facebook. Bifogar en bild:
https://minfil.com/sfz8j2B1n6/IMG_2951_2_jpg

Aftonbladet gick precis ut med intressant information dessutom.
Citera
2019-11-19, 17:33
Medlem
Med uppmaning från en säker källa:
Nu får det vara sluttjafsat!

BO har aldrig bott på något hem, men har sedan en tid tillbaka bott i Uddevalla tillsammans med den nu gripne mannen.

E.C är syster till BO
E.S är styvmoder till BO
Styvmodern är bekant med en afgansk familj som styvmodern också månar om. Det är för denna familj skull som E.S delar artiklar om att hon tycker att det är fruktansvärt att de utvisar människor dit.

//Jag kan inte och kommer inte besvara ev.frågor på detta.
Citera
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du verkar komma från trakten? Det här stället man funnit brända saker på - är det ett ställe man umgås på? För mig ser det ut att vara mitt ute i spenaten.

Det finns antingen ett scenario som ger för handen att hon blivit bragd om livet utomhus eller inomhus. Hittar man inget i den gemensamma bostaden så är MP någon annanstans.
Personligen tror jag att hon dött ibostaden och transporterad någonstans.
Om det visar sig att man bränt upp hennes saker så talar detta för att hon tyvärr blivit mördad.

Vill höra mer om platsen där det brunnit

Korrekt 🙂

Nu är jag lite äldre, så nu skriver jag som jag tror/uppfattar/tänker, och behöver således inte vara någon sanning.

Dynamitbacken är inget ställe man hänger på, det är långt från allt utom fotbollsplaner och sportarena.
Jag har svårt att se att sakerna de hittat där är Wilmas, men jag kan absolut ha fel!
En sak till, som finns i krokarna, är en dygnet-runt öppen mack. Annars inget. Vilket kanske är bra om man vill bränna saker, men det finns så mycket bättre ställen inom avstånd än just där det brunnit.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Den kommentaren på styvmammans "stoppa utvisningar av afghaner"-post
"Ja in med fler Tishkos i Sverige! Resultatet blev svinbra!" Vilken jävla madlad.

Det är Carl Hamilton som skrivit den kommentaren. En notorisk idiot som var med i Robinson förra säsongen. Han som försökte pressa Tv4 på pengar för att fortsätta vara med. Blev utkastad.

Ett sidospår men han har alltså kommenterat det där på denna flickas styvmammas Facebook.
Citera
2019-11-19, 17:34
Medlem
Vet inte. Får inte ihop brandplatsen i det scenariot, varför? Om det nu visar sig vara hennes ägodelar.

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Styckad.?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Kan ju ha gått typ USKA.

Det är möjligt, hyfsat lätt att komma in på den utbildningen, dock kräver det ofta att man läser upp en del kurser på Komvux innan man får behörighet. Jag vet att man måste ha godkända betyg i Naturkunskap 2 och Matte 2 för att kunna söka utbildningen, vilket man inte läser på alla program på Gymnasiet. Men ändå rätt lätt att komma in jämfört med många andra högskoleutbildningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Han är skäligen misstänkt just nu. Då har dom inte så mkt på honom
Han är ju anhållen
Citera
2019-11-19, 17:35
Medlem
Citat:
Du verkar komma från trakten? Det här stället man funnit brända saker på - är det ett ställe man umgås på? För mig ser det ut att vara mitt ute i spenaten.

Det finns antingen ett scenario som ger för handen att hon blivit bragd om livet utomhus eller inomhus. Hittar man inget i den gemensamma bostaden så är MP någon annanstans.
Personligen tror jag att hon dött ibostaden och transporterad någonstans.
Om det visar sig att man bränt upp hennes saker så talar detta för att hon tyvärr blivit mördad.

Vill höra mer om platsen där det brunnit

Det är inte ett typiskt ställe man umgås på, om man inte ska race:a med bilar eller så. Vet att skogen används som orienteringsplats för gymnasieskolorna i Uddevalla där ungdomarna årligen får springa runt med sina kartor. Finns en idrottsanläggning inte jättelångt bortåt ena hållet och en hundgård en bit åt andra, så kan hända att man motionerar/hundpromenerar i området dock, om man är hurtig. Men mest troligt inget ställe som ungdomar "hänger" vid.
Citera
2019-11-19, 17:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja hon har troligtvis blivit mördad i bostaden. Husis pågår. Fast i det scenariot får jag inte ihop branden av hennes saker (om det är bekräftat vet jag inte) hur tänker du där?

Jag tänker mig att vi inte känner till vems saker man har hittat i askan.

MGM bör ha haft ett behov av att göra sig av med till exempel blodiga kläder, emballage(styckad eller ostyckad kropp) med spår från MGM, DNA, fingeravtryck och liknande.

MGM kan också haft för avsikt att neka till att BO har varit hos honom, måste därför göra sig av med hennes tillhörigheter som kan visa att hon var i hans bostad vid en viss tid. Tillhörigheter som normalt sett inte bör bära spår av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in