2019-11-19, 15:45
Moderator
Tinuviels avatar
Det spinner vidare. Nu uttalar sig Göran Dahlström, socialdemokraternas mest framgångsrika kommunpolitiker (Katrineholm) som på grund av sina åsikter avseende invandringen och tiggeriet kallats för rasist av vänsterdebattörer:
Citat:
– Det är väldigt illa, säger Göran Dahlström om intervjun.

Men det är inte det Löfven sa, utan snarare det han inte sa som är problemet, menar han.

– Många av oss vet vilka som framför allt är inblandade i gängvåldet och skjutningarna, och då måste man våga säga det. Man kan inte låtsas som att det är något annat som händer när alla människor som sitter vi köksbordet har en helt annan bild på näthinnan, säger han och fortsätter:

– Det Stefan Löfven sa var inte fel. Det är stora klyftor i samhället, men han talade inte klartext: nämligen att mycket hänger ihop med den stora anstormningen till Sverige. Och där har regeringen, och tidigare regeringar ställt vanliga medborgare och kommuner inför fullbordat faktum, trots att vi sett att problemen bara blir större och större.
https://www.expressen.se/nyheter/vet-vilka-som-ar-inblandade-man-maste-vaga-saga-det/
Citera
2019-11-19, 15:49
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Frågan är om sossarna vågar ha med honom i Tv mer? Varje gång han medverkar kommer det grodor ur munnen. ”Vi såg det inte komma” har redan blivit en viral kioskvältare.
I ett någorlunda friskt land hade han för länge sedan blivit jagad ut från Sagerska Palatset av en uppretad folkmassa med högafflar...
Citera
2019-11-19, 16:14
Avslutad
Han har väl helt enkelt hamnat i en återvändsgränd eftersom det är ju hans parti som i första hand har varit med och skapat den här segregationen.
Citera
2019-11-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag läser alltid dina inlägg. Du har god blick. Men varför lyfter du här AKB?, du motiverar det visserligen men jag följer inte ditt resonemang ned till den ruttna roten.

Det var lätt för Reinfeldt att övertala Kindberg Batra som nybliven partiledare att sluta DÖ:n med Löfven, ännu mer när dessutom Lööf och Björklund tryckte på för den. Det skall sägas till AKB:s försvar.
Hon ångrade beslutet ganska snart vilket visades när hon närmade sig Åkesson (vilket oförklarligt fick M att tappa i opinionen...).

Med medias stora understödjande i kulissen blev DÖ:n roten till JÖK:en som satte demokratin ur spel (se bara på Löfvens svek mot sina väljare genom att ingå allians med C och L) vilket jag utan vidare eller djupare inblick i politiken än vem som helst som intresserar sig för politik, anser vara en rutten rot i Sveriges moderna politiska historia.
Citera
2019-11-19, 16:38
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
”Han såg det inte komma” är ett dumt uttryck. Än värre om alliansen såg det komma, men ändå inte gjorde ngt under hela åtta år.

M och Kd tycker tydligen att det är lättare att tala om för andra vad som ska göras.
Än att själva göra ngt i regeringsställning.
Det måste vara underbart att det alltid är någon annans fel!

Om S regerar beror alla problem på att S inte regerade förut.
När S inte regerar beror alla problem på att S inte regerar i nutid.

Hur länge har S & Co. regerat nu? Hur många mandatperioder måste man ha regeringsmakten innan man kan anses ha något ansvar?

Hur många mandatperioder hade S regeringsmakten innan alliansen tog över 2006? Vad under åren 2006-2014 kan skyllas på att S regerade innan dess?
Citera
2019-11-19, 16:43
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det spinner vidare. Nu uttalar sig Göran Dahlström, socialdemokraternas mest framgångsrika kommunpolitiker (Katrineholm) som på grund av sina åsikter avseende invandringen och tiggeriet kallats för rasist av vänsterdebattörer:

https://www.expressen.se/nyheter/vet-vilka-som-ar-inblandade-man-maste-vaga-saga-det/

Det är inte utan man undrar vem Löfven vänder sig till när han talar. Det verkar som om inte bara folket inser hur han ljuger sig blå; hans partibröder utanför den innersta kretsen verkar dela folkets misstro. Så vad är hans mål med tramsandet? Att rädda sin egen förljugna sverigebild? Och det är höjden av uselhet om man först låter sig intervjuas och framstår som lögnhals och sedan ägnar nästa dag till damage control bara för att cementera bilden av inkompetens. Han kommer bli ihågkommen som den som sänkte hela sosseriet.
Citera
2019-11-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Det måste vara underbart att det alltid är någon annans fel!

Om S regerar beror alla problem på att S inte regerade förut.
När S inte regerar beror alla problem på att S inte regerar i nutid.
Om det är något som kan kallas en svensk nationalkaraktär är det just detta, nånannanism. Och just här fungerar integrationen perfekt.
Citera
2019-11-19, 17:01
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Vad är det för en sida? Verkar inte skriva något som helst granskande om SD, trots att sidan utgör sig för att vara "granskande" och opolitiskt kritisk.

En fd Såsse står för sidan Johan Westerholm.

DuckDuckGo is your friend…
Citera
2019-11-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Kan va möjligt, men tror inte det är normen dock.

I snitt säljs en påse för 500, och 250 går till vinst. Man behöver då sälja 160 påsar i veckan.

20 påsar är ett hegge, om de inte snålar men gör bara en överslagsräkning.

De behöver alltså i veckan hämta och kränga 8 heggen. En om dagen minst.

Möjligt, men det är väldigt aktiva då. Röker inte från egen stash, samt mättar andras marknader vilket ju säker leder till en del konflikter också.

Kan iaf personligen säga att det inte är värt pengarna alls. Det är lika värdefullt för ens hälsa som att sälja sin kropp som hora och de har väl typ samma omsättning isf.
Kokain som bankas något fruktansvärt. Det är så pengar går från medelklassen ner till transferariatet.
Citera
2019-11-19, 17:18
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
I ett någorlunda friskt land hade han för länge sedan blivit jagad ut från Sagerska Palatset av en uppretad folkmassa med högafflar...

Fast nu lever vi inte i ett friskt land. Dagens Sverige är bortom absurdum.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-11-19 kl. 17:20.
Citera
2019-11-19, 17:31
Medlem
Jag tycker Katrineholm är intressant. Det är den socialdemokrati jag känner igen, från förr.

Ja, jag är gammal, f.d, sosse.

Jag ursäktade vår nuvarande statsminister länge och skyllde allt elände på Fredrik Reinfeldt och hans regim.

Det var fel av mig. Stefan och hans anhang är dessvärre närmast imbecilla. Jag skulle gärna vilja försöka förstå vilken verklighet de upplever.

Jag skriver detta med stor sorg.
Citera
2019-11-19, 17:32
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Är nog bara Anders Lindberg Aftonbladet som kommer försvara Stefan i detta tal Jag ger Stefan 6 Arnestadar i hans försök att trolla

Anders Lindberg får Bagdad Bob att framstå som den ärligaste personen på jorden som levt. Finns inte ett ärligt ord som kommer ur råsossen. Han försvara Stefan Löfven även om han driver landet till krig och etnisk utrensning av rena Svenskar. Även Då! Patetisk människa, uppmanar alla att sluta läsa hans skitkrönikor så han inte får klick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in