2019-11-19, 17:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Inget case är closed för en rättegången är avslutad. Om de inte hittar kroppen kan mycket väl bli ett "nedbrytningsfall" han får sitta häktad i månader tills han inte orkar tiga längre.

Men det är inte sannolikt att han gömt kroppen själv. Så hans kompisar, vänner, familj måste synas i sömmarna och då börjar man på det vanliga sättet var befann sig deras mobiler vid tiden för mordet.
Snabbt, innan den råkar brinna upp, hitta bilar som kan ha fraktat en kropp.

Varför är inte det sannolikt?

De allra flesta mördare som har gömt sitt offer har gjort det på egen hand såvitt jag känner till, eller finns det fakta som visar motsatsen?
Citera
2019-11-19, 17:07
Medlem
Funderat på de, när Lisa holm var försvunnen sände media live hela tiden, och reportrar sprang runt där hela tiden. Kunde sändas live hela dagar och långt in på kvällarna.

Varför har dom slutat med de? Alltså sända live. Nu är de små skit klipp på 7 min
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2019-11-19 kl. 17:10.
Citera
2019-11-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Lägsta misstankegraden vilket kan höjas givetvis.

Ja jag tror de kommer göra de, men dom behöver ett genombrott snart. Annars kan detta bli jobbigt om dom inte hittar en kropp och han håller käften
Citera
2019-11-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Att svaret på om det kan ha hänt något då, hörts skrik exempelvis inte är uteslutet.

Det var sista dagen de hörde av henne. Behöver inte betyda att det var sista dagen de försökte kontakta henne. Om det med polisbil med blåljus stämmer är det klart att det kan ha med det här ärendet att göra. Kan vara slump men tycker du utesluter saker som du inte vet att du kan utesluta.
Jag utesluter inget, jag hänvisar till vad jag läst i media och hittar inte på saker och ting ur tomma luften som många här tenderar att göra.
Citera
2019-11-19, 17:10
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
VARFÖR ska alla trådar om försvunna unga tjejer fyllas med massa rasistiskt skit?! Kan ni inte diskutera som vanliga människor i syfte att hjälpa till med utredningen eller av intresse för den? Ni hjälper inte W genom att skriva massa skit om henne och hennes eventuella pojkvän och vad bakgrund han har. Om ni känner er tvungna att spy ut massa rasistiskt skit kan ni väl ta det i en annan tråd. Usch!

Men man kanske kan hjälpa/rädda någon annan?!

Om ett specifikt mönster upprepas, så är det logiskt att tänka att det kan vara likadant när liknande saker händer gång på gång.
Statistik heter det, och är ett vedertaget begrepp som många använder i många olika sammanhang med rätt gott resultat.

Sedan kan jag hålla med om att man kan hålla bättre ton.
Citera
2019-11-19, 17:12
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Har ni något namn på pojkvännen då jag inte har lust att läsa varenda inlägg i denna långa tråd?

Han har det klassiska svenska namnet fran indelningsverket Tish*ko Sha*baz, 22 ar gammal.

/C
Citera
2019-11-19, 17:12
Medlem
Förmodligen är den MGM endast anhållen på "skäligen misstänkt" eftersom:
1. Han har inte snackat någonting.
2. De har inte hittat spår som kan kopplas till honom.
3. De har inte hittat en död kropp.

Det som gör dock att han blir misstänkt borde vara hans ointresserade och energilösa inställning till händelsen. Han har förmodligen inget bra alibi heller.

Med lite mer spår och kött på benen kommer säkert graden att höjas.
Citera
2019-11-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför är inte det sannolikt?

De allra flesta mördare som har gömt sitt offer har gjort det på egen hand såvitt jag känner till, eller finns det fakta som visar motsatsen?

Kanske borde skrivit att den i så fall inte ligger långt bort från mordplatsen Han orkar inte släpa den och har han egen bil, det har inte gjorts sannolikt. Han behöver alltså hjälp om kroppen ska dumpas långt bort
Citera
2019-11-19, 17:14
Medlem
Hennes styvmoder är uppenbarligen en batikhäxa, var det hon som presenterade BO för babben?
Citera
2019-11-19, 17:15
Medlem
MyLittlePony87s avatar
Kanske redan postats tidigare, men jag antar att det är som följande:

MT (Pojkvännen): https://www.facebook.com/tishkoshab*z
BO (Wilma): https://www.facebook.com/wilma.*ndersson.7777

* = a
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Importen hade råd med eget boende.

Jobbade han, i så fall vart?
Eller fick han det betalt av skattebetalarna?

Man undrar om han hade en medhjälpare, vid transport av kroppen.

Om det nu är han, kurden.
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Förmodligen är den MGM endast anhållen på "skäligen misstänkt" eftersom:
1. Han har inte snackat någonting.
2. De har inte hittat spår som kan kopplas till honom.
3. De har inte hittat en död kropp.

Det som gör dock att han blir misstänkt borde vara hans ointresserade och energilösa inställning till händelsen. Han har förmodligen inget bra alibi heller.

Med lite mer spår och kött på benen kommer säkert graden att höjas.

Jag tror inte han ”lyckats” bemöda sig med att gömma kroppen särskilt väl.. Den borde dyka upp efter någon dag och troligen inte alltför långt ifrån bostaden. Har idioten (pojkvännen) bil eller har någon (polisen) kollat upp om han hyrt någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in