2019-11-19, 16:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Verkligen mycket tragiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
För 14 min sedan på FIKK`s facebooksida: "Hon är funnen avliden nu, mina tankar går till hennes anhöriga"

Tyvärr så är alltså detta sant.

Mina tankar går också till hennes släkt och vänner.
Citera
2019-11-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Tyvärr uppfostras många tjejer i Sverige att inte ta plats, de ska vara värna och medgörsamma. Är det inte det kallas de för lesbiska och manhaftiga eller batikhäxor, och får höra det. Uppfostra era flickor att våga ta plats och känna sitt egenvärde så kommer de inte söka sig till tvivelaktiga figurer i samma utsträckning.

Wilma verkar precis som många andra i hennes ålder söka bekräftelse för sitt utseende( Bilder på hennes gamla fejsbook bland annat) Om vi skulle sammanställa statistik på kvinnor som mördas rankad på utseende, hur tror ni det utfallet skulle bli?

Nej! Uppfostra era söner att inte förnedra, förminska, kontrollera, våldta, slå, tortera och mörda kvinnor. INGEN kvinna har skuld i att ha hamnat i ett förhållande med en narcissist, sociopat osv. PUNKT
Citera
2019-11-19, 16:52
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det jag fetat där: vad menar du?

Ang torsdagen så skrev media att i lördags så larmades polisen att hon var saknad. Polisen befarar att hon mördats redan på torsdagen eftersom ingen har hört från flickan efter dess. Ang polisbilen på torsdagen så finns det inte något som säger att den har med det här ärendet att göra.
Att svaret på om det kan ha hänt något då, hörts skrik exempelvis inte är uteslutet.

Det var sista dagen de hörde av henne. Behöver inte betyda att det var sista dagen de försökte kontakta henne. Om det med polisbil med blåljus stämmer är det klart att det kan ha med det här ärendet att göra. Kan vara slump men tycker du utesluter saker som du inte vet att du kan utesluta.
Citera
2019-11-19, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Som det oftast gör? Är väl väldigt ovanligt det här.

Att en pojkvän/man mördar sin flickvän/fru händer ju hela tiden tyvärr
Citera
2019-11-19, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
"...har W*lma och mannen träffats till och från i ett par år".

"De har varit svartsjuka på varandra båda två, men vi trodde bara de var barnsliga".

https://www.expressen.se/gt/krim/familjen-om-misstankt-mordade-wilma-pojkvannen-var-svartsjuk-/
Står det när Wilma flyttade in hos invällaren? Tänker inte klicka mig in på Expressen utan adblock
Citera
2019-11-19, 16:56
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Morsan helt körd sitter och propagerar för att fler afghaner ska få stanna, samtidigt som hennes dotter mördats av en.

https://www.facebook.com/emmeli.selander

Vilket apart beteende!
Hur konstigt och obegripligt som helst sitta och dela afghanprotester när styvdottern försvunnit? I det läget har man väl fullt upp att trösta varandra i familjen och ska koncentrera all sin tid och ork till det?
Det kanske kan tyckas vara en liten detalj, men jag tycker det är udda och extremt i högsta grad.
Citera
Medlem
Han är skäligen misstänkt just nu. Då har dom inte så mkt på honom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Min gissning är att de har rätt MGM gripen och att motivet var extrem svartsjuka, kombinerat med ett extremt sjukt psyke såklart (annars dödar man inte en annan människa!). Som en 17-årig tjej normalt har så hade hon förmodligen några killkompisar som hon träffade ibland, säkert utan att mena något mer än att bara vara kompisar, men det tålde nog inte MGM och han svartnade mer och mer för detta och till slut brast det fullständigt och han slog ihjäl henne. Fy fan, säger jag. Om det är på det sättet eller liknande.. USCH. Det är så fruktansvärt tragiskt! Jag lider med familj och övriga anhöriga och vänner. Mina tankar går till er.
Jag tror på samma scenario.
Citera
2019-11-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Nej! Uppfostra era söner att inte förnedra, förminska, kontrollera, våldta, slå, tortera och mörda kvinnor. INGEN kvinna har skuld i att ha hamnat i ett förhållande med en narcissist, sociopat osv. PUNKT

Eh.

Folk får inte köra över en när man går på övergångställen heller, men det är fortfarande en bra ide att vara lite uppmärksam och stanna ifall det kommer en bil i 120 och inte gå ut framför av ren princip...

Även om det är gärningsmannens fel(och det är det såklart), så måste en del personer lära sig att tänka lite och inte ge sig i lag med de som alldelles uppenbart är svin, annars är oddsen låga på att det slutar illa.

(sen, söner? inte de tjejer som gör det då, om vi nu inte ska generalisera?)

Detta är hursomhelst en farlig kille, pojkvännen, om han nu är skyldig. Om det nu är han, vilket verkar sannolikt, så ska han inte komma ut igen.
Senast redigerad av adyring 2019-11-19 kl. 16:59.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Inläggen från början kan mycket väl vara skrivna av MGM för att rikta misstankar åt annat håll. Finns inga belägg att dessa att skapade av BO.

Kan kanske vara så. Hur fick hon pengar till mat och annat. Betalade MGM hela hyran eller ville han ha av henne? Bidrog hennes styvfamilj eller inte? Ekonomin, när mycket unga har eget boende är ofta ett bekymmer.
Om båda gick på försörjningsstöd kanske de inte tycke det var tillräckligt!
Citera
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Han är skäligen misstänkt just nu. Då har dom inte så mkt på honom

Vart läste du ”skäligen misstänkt” ?
Citera
2019-11-19, 16:58
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Vilket apart beteende!
Hur konstigt och obegripligt som helst sitta och dela afghanprotester när styvdottern försvunnit? I det läget har man väl fullt upp att trösta varandra i familjen och ska koncentrera all sin tid och ork till det?
Det kanske kan tyckas vara en liten detalj, men jag tycker det är udda och extremt i högsta grad.
LITEN?

Psyksjukt beteende o en av orsakerna till dotterns död, gillande av avarter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in