2019-11-19, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaeligo
Hur länge har det pågått ? Har du pratat med rektorn ? Min syrra hade problem med att hennes son vart mobbad i skolan och då det inte vart nån bättring trots hennes påstötningar så stannade hon helt enkelt i skolan med honom. Då reagerade rektorn och det slutade.

Allt som är pinsamt och väcker uppmärksamhet är gångbart. Hota med anmälan till socialen , skolinspektionen , massmedia...det är typ såna åtgärder som får ansvars- och integritetslösa individer att räta på ryggen.

Sen skolstart nu i september. Ja han vägrar och gå till skolan nu.
Citera
2019-11-19, 15:54
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livsnjutareen
Specielpedagogen kör svensson sättet det vill säga mobbarna har det svårt osv, jag spyr, och min brpr vägrar gå till skolan nu i en vecka.

Specialpedagogen låter som en sosse eller möjligtvis en reinfeldt.. "dom har ju gått igenom så mycket så vi måste hjälpa dom, även fast dom våldtar allt och alla och går in i kriminella banor"...

Vidrigt.

Du får helt enkelt ta upp det med rektorn, händer ingenting så anmäler du skolan till skolinspektionen och förklarar läget. Eller så gör du som jag skulle gjort, du ringer ett samtal till föräldrarna och märker du att föräldrarna skiter fullständigt i, så åker du dit och ser till att dom förstår.

Låt ALDRIG din bror bli behandlad på detta sätt baraför myndigheterna vägrar hjälpa. Det är din bror som står på spel, han kan bli psykiskt skadad utav all mobbning. Du som jag vet mycket väl att allt kan hända.
Citera
2019-11-19, 15:58
Medlem
Se till att aldrig röst på något Vänsterparti när du växer upp.

Så slipper fler barn/ungdomar fara illa i Sverige.
Citera
2019-11-19, 16:00
Medlem
Citat:
Sen skolstart nu i september. Ja han vägrar och gå till skolan nu.
Jag måste erkänna att jag läste ditt första inlägg lite slarvigt och fick därmed för mig att du var förälder , men du är alltså bror till den mobbade ?! Vad säger dina föräldrar ?
Citera
2019-11-19, 16:06
Bannlyst
Anmäl skola och rektor för att de inte sköter sitt jobb.

Plocka dessa grabbarna privat..

Sen lär du din lillebrorsa att slå tillbaka. Det är okej att slå någon så länge man gör det i självförsvar..

Nu när jag är gammal så vet jag vad som funkar och inte funkar. O det som inte funkar är om man förväntar sig att alla vuxna ska sköta sitt arbete. Eller att en polisanmälan mot ungarna kommer lösa något.. Ungarna kommer gå på din brorsa hårdare om dem märker att ni som föräldrar har kopplat in polisen.. Det hände mot mig en gång när jag blev mobbad o morsan blev arg.. Jag bad henne att inte anmäla, men hon gick vidare endå. Och det slutade med att jag blev indragen bakom skolan och ungarna sa till mig där att om jag inte drar tillbaka "min" anmälan, så kommer det gå riktigt illa för mig..

Nu hände det inget mer efter det. Utan dom lämnade mig ifred sen. Men det är ingenting som säger att din brorsa inte kommer råka ut för samma sak, eller att dessa ungar kommer att börja gå vidare.

Vad som har fungerat för alla dock som har blivit mobbad, är att dom lär sig att ge tillbaks. Det har nästan uteslutande resulterat i att mobbaren och offret därefter blivit vänner...

När min lillebror råkade ut för samma sak. Så började morsan gorma och skrika om att hon bannemig tänker anmäla.. Men denna gång så klev både jag och farsan in och sa till min lillebror att det inte fungerar, utan det enda som fungerar är att slå tillbaks. Att ge mobbarna ordentligt med däng.. Och sedan sedan lämna dem ifred.

Brorsan lyckades skrämma skiten ur dem med sin vrede.. Fick dem i princip att pissa ner sig.. O efter det hände det inget mer.. Dom är numera rätt bra vänner.

Så anmäl skolan.. Skit i att försöka anmäla ungarna och gå på en massa kvartsamtal.. Lär lillebror din att det är okej att slå tillbaka. Så kommer han nog kunna lösa det sen.

I värsta fall, sätt in han i någon kampsport så han har någonting att göra på fritiden och lär sig hur man ska föra sig. Där kan han bygga upp en riktig pondus som gör att ingen kommer våga jiddra.

En av mina bästa vänner storebrorsor hade kommit hem en dag efter skolan och varit helt blåslagen.. Hans far som var en riktigt gammal räv som bland annat hade fått en kniv i sig på ett barnhem hade sagt till han att "se till att du har ryggen mot väggen så att ingen av dem kan omringa dig.. Sen slår du den största killen och ledaren rakt över snoken..".
Storebrodern hade sen sagt till min bästa vän att det var det bästa tips han någonsin kunnat fått.

Så det är bara o börja veva.
Senast redigerad av Stadskanten 2019-11-19 kl. 16:10.
Citera
2019-11-19, 16:06
Medlem
GanjaFarfars avatar
Vad blir han mobbad för?
Citera
2019-11-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Se till att aldrig röst på något Vänsterparti när du växer upp.

Så slipper fler barn/ungdomar fara illa i Sverige.
Haha jag är myndig , invandrare och röstar på sd 😂
Senast redigerad av livsnjutareen 2019-11-19 kl. 16:13.
Citera
2019-11-19, 16:31
Medlem
Hembesök och förklara för mobbarnas föräldrar vad som kommer hända om det fortsätter.
Citera
2019-11-19, 16:31
Medlem
Citat:
Haha jag är myndig , invandrare och röstar på sd 😂
Det som din brors mobbare är ute efter är just makt-känslan. Det finns ingen logik i deras mobbning, annat än att han är ett möjligt offer. Det kan ha varit så, att de har gett sig själva ursäkter för att ta det steget till att bli mobbare, men som folk säger "det enda språket är att ge igen", stämmer inte särskilt mycket. De kommer att fortsätta vilja mobba, men såklart om rädslan för att få stryk är tillräckligt stor, eller om din brorsa helt enkelt inte ses som ett möjligt offer längre så kommer de att tänka sig lämna honom i fred.

Men det som kan hända istället är att deras mobbning blir mer subtil, istället för stryk så fortgår det fortfarande och hans mobbare kommer försöka mobba honom så mycket de kan utan att de går över "din gräns". Men ärligt talat, vilken vettig människa vill ge sig på små barn och spöa upp dem? Ingen som inte har en konstant smak av spya i munnen skulle ens kunna tänka sig göra något sådant.

Frågan är om mobbarna också är invandrare, dessa ursäktas mer utav personal av fler än en anledning, du som är invandrare kan leva in dig i den retoriken. Det du gör då är att du försöker bemöta dessa tankegångar i diskussionerna med rektor och lärare. Du får bli hårdare helt enkelt i diskussion med personalen.
Citera
2019-11-19, 17:09
Medlem
SurTrollets avatar
Vad är ni för människor som tycker att Ts ska ge sig på... barn(?) ..det är ingen actionrulle från 80talet där man skjuter/spränger sina antagonister i småbitar utan det handlar om ungar i skolåldern.
Visst, man blir arg och vill "ge igen" men hallå! Snacka om att skjuta sig själv i foten...

-Dokumentera eventuella skador på sjukhuset/vårdcentralen, låt honom föra journal över trakasserier/övergrepp och anmäl till polisen om nu inte rektorn vill/vågar ta tag i problemet.

Och jag kan visst köpa rektorn & pedagogers resonemang att mobbarna själva inte mår/har det bra men det betyder inte att skolan med det som ursäkt ska kunna släta över problemen..
-Härja vidare med denna rektor, ring vid varenda "incident" och ligg på som det vore det enda du hade att göra om dagarna så ni blir jobbigare än vad det är för denne att ta tag i det faktiska problemet...

Skittråkigt att läsa om sånt här och man blir förbannad över att ideligen få höra om rektorer som gör precis såhär, slätar över och tillåter det fortgå bara för de inte vill, vågar eller orkar?-Det är deras jävla skyldighet..

Vidare så borde skitungar/mobbarna kunna bli avstängda från skolan, först en vecka sen nästa gång en månad (om de nu inte fattade första gången) med indraget studiebidrag som följd (och för föräldrarna indraget bostadsbidrag/underhåll) så hade det förmodligen snabbt blivit ändring i deras beteende.
Senast redigerad av SurTrollet 2019-11-19 kl. 17:16.
Citera
2019-11-19, 17:32
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stadskanten
Anmäl skola och rektor för att de inte sköter sitt jobb.

Plocka dessa grabbarna privat..

Sen lär du din lillebrorsa att slå tillbaka. Det är okej att slå någon så länge man gör det i självförsvar..

Nu när jag är gammal så vet jag vad som funkar och inte funkar. O det som inte funkar är om man förväntar sig att alla vuxna ska sköta sitt arbete. Eller att en polisanmälan mot ungarna kommer lösa något.. Ungarna kommer gå på din brorsa hårdare om dem märker att ni som föräldrar har kopplat in polisen.. Det hände mot mig en gång när jag blev mobbad o morsan blev arg.. Jag bad henne att inte anmäla, men hon gick vidare endå. Och det slutade med att jag blev indragen bakom skolan och ungarna sa till mig där att om jag inte drar tillbaka "min" anmälan, så kommer det gå riktigt illa för mig..

Nu hände det inget mer efter det. Utan dom lämnade mig ifred sen. Men det är ingenting som säger att din brorsa inte kommer råka ut för samma sak, eller att dessa ungar kommer att börja gå vidare.

Vad som har fungerat för alla dock som har blivit mobbad, är att dom lär sig att ge tillbaks. Det har nästan uteslutande resulterat i att mobbaren och offret därefter blivit vänner...

När min lillebror råkade ut för samma sak. Så började morsan gorma och skrika om att hon bannemig tänker anmäla.. Men denna gång så klev både jag och farsan in och sa till min lillebror att det inte fungerar, utan det enda som fungerar är att slå tillbaks. Att ge mobbarna ordentligt med däng.. Och sedan sedan lämna dem ifred.

Brorsan lyckades skrämma skiten ur dem med sin vrede.. Fick dem i princip att pissa ner sig.. O efter det hände det inget mer.. Dom är numera rätt bra vänner.

Så anmäl skolan.. Skit i att försöka anmäla ungarna och gå på en massa kvartsamtal.. Lär lillebror din att det är okej att slå tillbaka. Så kommer han nog kunna lösa det sen.

I värsta fall, sätt in han i någon kampsport så han har någonting att göra på fritiden och lär sig hur man ska föra sig. Där kan han bygga upp en riktig pondus som gör att ingen kommer våga jiddra.

En av mina bästa vänner storebrorsor hade kommit hem en dag efter skolan och varit helt blåslagen.. Hans far som var en riktigt gammal räv som bland annat hade fått en kniv i sig på ett barnhem hade sagt till han att "se till att du har ryggen mot väggen så att ingen av dem kan omringa dig.. Sen slår du den största killen och ledaren rakt över snoken..".
Storebrodern hade sen sagt till min bästa vän att det var det bästa tips han någonsin kunnat fått.

Så det är bara o börja veva.
Vaknade du ut drömmen din sen?

1. Varför anmäla skolan såhär initialt? -Blir ju säkert bra när man själv behöver hjälp från skolledningen.
2. Plocka dessa grabbar "privat"? -Hur tänkte du nu(?), ska Ts med sina 18-20år ge sig på några 10åringar? Tänk om det inte slutar där utan de istället i sin tur blandar in sina äldre släktingar?
3. Slå sig ur? ...bland alla dina dåliga råd var det ditt bästa men ändå dåligt för det kan sluta hur tråkigt som helst och tom så illa så det blir den mobbade som får betala skadestånd till sin mobbare.

-Det är nog bättre du fantiserar om något annat!
Senast redigerad av SurTrollet 2019-11-19 kl. 17:37.
Citera
2019-11-19, 17:38
Medlem
ministryofdrugss avatar
Är det i västra götaland så kan jag ställa upp och "tala" med mobbarna. Skicka PM.

En anmälning kommer inte göra någonting. Vänstertanterna som jobbar i skolor älskar och skyddar mobbare. Det är inte deras eller föräldrarnas fel, utan socioekonomiska faktorer.

Suck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in