2019-11-19, 15:33
Medlem
Min 10 åriga bror mobbas på skolan förra veckan var hela hans rygg slagen och han har även svårt att gå. Lärare och specialpedagog gör inte mycket och det hela fortsätter, känns som att dessa mobbare blir belönade av skolan. Vart kan man vända sig?
Citera
2019-11-19, 15:34
Medlem
snivlems avatar
Plocka de privat..

Misshandla dem grovt.. Det enda språk som funkar på rovdjur
Citera
2019-11-19, 15:36
Medlem
GurkPorrs avatar
Skolinspektionen.
Citera
2019-11-19, 15:41
Medlem
Citat:
Plocka de privat Misshandla dem grovt.. Det enda språk som funkar på rovdjur
Citat:
Skolinspektionen.

Gör inget av det som föreslagits ovan.
Kontakta skolledning eller rektor
Citera
2019-11-19, 15:41
Medlem
sebastian66s avatar
Skulle rekommendera föräldrarna tog kontakt med sjuksyster för att konstatera
om det finns märken.
Steg nummer 2 REKTORN HAR 1 UPPGIFT
Finns inget att tveka på.
Citera
2019-11-19, 15:43
Medlem
Polisanmäl!

Ta pojken till sjukhuset, se till att hans skador dokumenteras genom fotografier. Det är viktigt att ta pojken till vården. De är skyldiga att dokumentera misshandel och polisanmäla. Dokumentation och anmälan från vården gör en polisanmälan mycket stark.

Barnmisshandel är ett brott. Oavsett om det är en vuxen eller en minderårig förövare.
Citera
2019-11-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livsnjutareen
Min 10 åriga bror mobbas på skolan förra veckan var hela hans rygg slagen och han har även svårt att gå. Lärare och specialpedagog gör inte mycket och det hela fortsätter, känns som att dessa mobbare blir belönade av skolan. Vart kan man vända sig?
Du kontaktar päronen och odågan . Sedan möter ni varandra .
Berätta vilket jävla as han är . Sedan kan du skalla en lykstolpe eller något .
För att visa att du menar allvar .
Citera
2019-11-19, 15:45
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:

Det har gått så långt att ingen bryr sig om något i Sverige längre.

Du får helt enkelt ta lagen i dina egna händer. Jag hade spikat upp dessa snorungar vid en lyktstolpe eller så hade jag gått till deras föräldrar, märker jag att föräldern skiter i så åker föräldrarna på stryk.

Antingen läxar dom upp ungen som mobbar eller så läxar jag upp hela jävla familjen.

.. Varför är mitt tänk såhär? för Sverige har gått för långt med allt. Tröttt med daltande, ungar ska lära sig av sina föräldrar och klarar inte föräldrarna av det ska inte dom ha ungjävlar.
Citera
2019-11-19, 15:50
Medlem
Citat:
Hur länge har det pågått ? Har du pratat med rektorn ? Min syrra hade problem med att hennes son vart mobbad i skolan och då det inte vart nån bättring trots hennes påstötningar så stannade hon helt enkelt i skolan med honom. Då reagerade rektorn och det slutade.

Allt som är pinsamt och väcker uppmärksamhet är gångbart. Hota med anmälan till socialen , skolinspektionen , massmedia...det är typ såna åtgärder som får ansvars- och integritetslösa individer att räta på ryggen.
Citera
2019-11-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Det har gått så långt att ingen bryr sig om något i Sverige längre.

Du får helt enkelt ta lagen i dina egna händer. Jag hade spikat upp dessa snorungar vid en lyktstolpe eller så hade jag gått till deras föräldrar, märker jag att föräldern skiter i så åker föräldrarna på stryk.

Antingen läxar dom upp ungen som mobbar eller så läxar jag upp hela jävla familjen.

.. Varför är mitt tänk såhär? för Sverige har gått för långt med allt. Tröttt med daltande, ungar ska lära sig av sina föräldrar och klarar inte föräldrarna av det ska inte dom ha ungjävlar.

Specielpedagogen kör svensson sättet det vill säga mobbarna har det svårt osv, jag spyr, och min brpr vägrar gå till skolan nu i en vecka.
Citera
2019-11-19, 15:52
Medlem
blodigdiarres avatar
Skit i rektor och lärare och annat, de kommer ändå inte göra nåt. Ta de två killarna direkt som är bossar i klassen och säg till dem att de ska hänga med din bror två veckor. De ska äta med honom på lunchen, slå följe till och från skolan och umgås med honom på rasterna. De två ska vara bästa kompisar med din bror. Men du måste övertyga dem brutalt från början. Alltså bara de två som bestämmer i klassen, absolut ingen annan. De ska också bli din brors beskyddare och om nån jävlas med din bror så ska de två ingripa och skydda honom. Kan du ordna det på egen hand? Antagligen löser det av sig själv med den årtgärden. Men självklart ska de förbli din brors beskyddare även efter den tiden även om umgänget kan omprövas, annars får de bli bästisar ett tag till.
Citera
2019-11-19, 15:54
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Plocka de privat..

Misshandla dem grovt.. Det enda språk som funkar på rovdjur

Håller med, det är sant faktiskt. Fast det räcker att ta mobbledaren så vågar ingen av de andra göra nåt heller framöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in