2019-11-19, 08:48
Medlem
Goliat1982s avatar
Finns det vatten i närheten där fynden har gjorts?

Jag har för mej att jag läst någonstans att det är vanligt att man klär av sig just skor vid självmord genom dränkning. Dock är det inget jag kan ta gift på eller hänvisa till vart jag har läst/ hört det
Citera
2019-11-19, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982

Jag har för mej att jag läst någonstans att det är vanligt att man klär av sig just skor vid självmord genom dränkning. Dock är det inget jag kan ta gift på eller hänvisa till vart jag har läst/ hört det

Kan inte komma på något ställe där uppe man hade kunna dränka sig.

Varit självmord där tidigare dock
Citera
2019-11-19, 08:52
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Om jag ser rätt så har varken Emm*li S*lander eller Em*lie Carlsson delat eller uppdaterat något mer på Facebook sedan igår kväll. Detta efter att ha postat och delat inlägg frenetiskt angående försvinnandet.

Om man sedan kan utläsa något av det eller om det är en slump låter jag vara osagt.
Citera
2019-11-19, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De har ju nyss hittat dem och kan sannolikt inte säga vare sig bu eller bä om det än.
Sannolikt handlar det dock inte om herrskor storlek 45 eller liknande.

Såvitt jag kan utläsa handlar det dessutom om fler fynd än enbart skorna.

Som polisen säger själva: man hittar prylar överallt när man är ute och letar. Så om dessa skor tillhör ärendet vet vi ju inte förrän någon bekräftat detta.
Citera
2019-11-19, 08:58
Medlem
stolsittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dovhjort

Dom två tonårstjejerna som hängde sig i skogen dagen efter varandra? Men det var ovanför I-17 eller? Kommer ihåg att vi var uppe och orienterade där några månader senare med gymnasiet, var lite obehagligt
Citera
2019-11-19, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Dom två tonårstjejerna som hängde sig i skogen dagen efter varandra? Men det var ovanför I-17 eller? Kommer ihåg att vi var uppe och orienterade där några månader senare med gymnasiet, var lite obehagligt

Dom var ovanför i-17, Men har varit nära där också!
Citera
2019-11-19, 09:00
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:

Är det skog/grönområde däruppe?
Jag försöker titta på kartor och bilder, men får mest fram rallybilar av olika slag..

Iallafall ser det ut som ett större skogs-eller grönområdesparti som ligger ovanför det tätbebyggda områden, är det riktigt?
Citera
2019-11-19, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Är det skog/grönområde däruppe?
Jag försöker titta på kartor och bilder, men får mest fram rallybilar av olika slag..

Iallafall ser det ut som ett större skogs-eller grönområdesparti som ligger ovanför det tätbebyggda områden, är det riktigt?

Mycket riktigt!
Tar inte många minuter att komma till närmsta bebyggelse skogsvägen. Även skjutbana ligger precis där
Citera
2019-11-19, 09:07
Medlem
Skulle någon kunna skicka en länk/screen på hur området ser ut där dom har spärrat av?
Citera
2019-11-19, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982

De finns en liten "damm" vid bågskytteklubben (ca 500m från fyndplatsen) så vidare den inte torkat ut, men de har den nog inte för de har regnat en hel del.
Sen är de bara skog och mark, om man fortsätter rakt upp på en skogsväg (grusväg) när man kommit upp för backen så kommer man fram till Brukshundsklubben som ligger där ovanför (en bit i från fyndplatsen). Du kan ta dig till bland annat Bjursjön den vägen också.
Men som sagt, de är mycket skog och terräng.
Citera
2019-11-19, 09:14
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Mycket riktigt!
Tar inte många minuter att komma till närmsta bebyggelse skogsvägen. Även skjutbana ligger precis där

Ja just det, jag noterade den skjutbanan på kartan när jag sökte runt.

Det känns ju som ett ypperligt logiskt område att dra sig till om man vill komma undan folk.. Jag blir inte alls förvånad när ni berättar att där skett självmord tidigare.
Citera
2019-11-19, 09:16
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Om detta är riktigt så är det oroväckande.
Dock ingenting i media eller på de anhörigas Facebooksidor.

Kan vi få det bekräftat?? Någon i närheten?

EDIT: Jo! Nu!!
Man har spärrat av pga att man gjort fynd i terrängen, bl.a. skor:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWX345/avsparrat-omrade-i-sokandet-efter-wilma-17
aj aj aj, då är hon nog tyvärr bragd om livet flickan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in