Citat:
Ursprungligen postat av
Idiaminsalva
För bara 25 år sedan så ville man ha unga läkare på platser istället för medelålders som sökte jobben. Tror egentligen att en mix är bra på en arbetsplats. Alltså att man avsätter hälften platser till dem över säg 35 år och andra hälften till dem under.
Tycker om din idé, men jag tror man ser det som att det är en dyr lösning som gör att man tappar kvalité. En lösning kanske vore att underlätta folk som gått ut någon form av ingenjörsutbildning, att man tillsätter medel för att ge en 1+1 tjänst där man tillsätter en "erfaren" men att staten går in och betalar för upplärningen av den nyexaminerande som kan gå bredvid. På så sätt ger det klirr i kassan och erfarenhet.
Sen är det konstigt att staten ska göra detta, men alla företag tar inte emot traineers och detta är ju en vinst för alla. Så ser jag det i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
blackeyedgirl
Folk har erfarenhet ..men då hittar de fel igen på en. De kan säga:* Aaah..du har bara 5 år..vi söker ngn med 6 år.
Så har de SAGT TILL MIG.
FOLK FÖRSÖKT ALLT..med allt..
Förstår man vill ha erfarna men som en klok som citerade mig tidigare gav mig insikt till så behövs det nog en förändring om det ska fungera.