2019-11-18, 20:07
Medlem
mattheuss avatar
Svetsaren är enormt stressad, känns som han kommer gå in i väggen när som helst.
Citera
2019-11-18, 20:09
Medlem
Tpirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Faktum är.
Att vi svenskar måste göra revolution, om vi vill överleva.
Så djävla illa är det.
Ja det stämmer men kommer inte hända så vi kommer inte överleva. Det är inte TokSteffes fel att Sverige går åt skogen. Det är svenskarnas fel.
Citera
2019-11-18, 20:10
Medlem
PattaGlyttens avatar
Tycker ändå att att han är ett bra exempel på den svenska modellen där man ger de svaga i samhället möjlighet att komma nånvart. Trots sin låga intelligens, obefintliga bildning, alkoholmissbruk, total brist på klass och oförmåga att dra slutsatser så har han fått ett respektabelt kneg med 170 papp i månaden i lön.

Att sen konsekvenserna för Sverige är katastrofala är ju lite tråkigt.

Det är min bestämda uppfattning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Bättre Löfven hade erkänt att sossarna har ingen lösning på de alltfler gängskjutningarna och de dagliga sprängningarna. Tydligen viktigare att klamra sig kvar vid makten till varje pris, medan landet körs i botten.

Det finns onekligen två sidor av politiken.

Det politiska spelet för att klamra sig kvar i makten och för att syssla med politiska uppdrag riktade åt medborgarna, samhället och ekonomin. Personligen spelar statsministern det politiska spelet rätt väl, trots allt så befinner sig socialdemokraterna i makten och lär nog kamma en tredje seger 2022 fram till 2026.

Högerblocket är svaga och splittrade, och KD ska nog inte räkna med några maffiga 6% valet 2022, tvärtom så blir nog SD och semi-höger Moderaterna de enda två högerpartierna kvar i svensk politik.
Citera
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Har länge haft en känsla att det inte är Löfven som pratar när han pratar. Det låter precis som om han har memorerat ett antal fraser som andra gett honom. Han spottar sedan ur sig dessa, uppblandade med en massa egna buggar och malware, likt en illa konfigurerad dator. Han har en slö processor, RAM-minnet är dåligt och på för låga MHz, hårddisken borde ha ersatts av en SSD och grafikkortet gör att allt laggar något enormt...

Sossar i ledande ställning har säkert redan begripit att Löfven är ett gigantiskt sänke för partiet, problemet är att de sitter fast med karln just nu eftersom han är så intimt förknippad med januariöverenskommelsen. Att avlägsna Löfven nu innebär att allt faller: såväl partiet som JÖK:en.

Stefan Löfven är SD:s i särklass bäste valarbetare. Dessvärre är han samtidigt ett sänke för Sverige. Ett tveeggat svärd. Hans framträdande i Agenda i går visar bara hur djupt ned i träsket den svenska socialdemokratin sitter. Att sossarna förr eller senare kommer att aktivera en krisplan är helt klart, men eftersom förnekelsen i det socialdemokratiska partiet ännu vilar som en blöt filt över dem tror jag att det dröjer. Men Löfven i Agenda i går var inget annat än en politisk katastrof. Bara det faktum att han påstod att vi skulle haft lika många gängkriminella, explosioner, skjutningar, mord, personrån och annat elände om vi inte hade haft en massinvandring visar att karln inte har begripit ett enda dyft. Med sina ord i går kränkte han mången skötsam svensk och lika skötsamma invandrare.
Min teori=Steffe har en pytteliten öronsnäcka som han får allt uppläst i. De gånger när han börjar sluddra och mummla och säger helt vansinniga saker är när uppläsaren schabblar till det i kontrollrummet och blandar bort sig i manus.

Eftersom Steffe har en intelligenskvot i paritet med en felknullad zoomalier klarar han därför inte att snabbt hitta på något eget utan det är nu han börjar leverera sina episka quotes han senare blir häcklad för.
Citera
2019-11-18, 20:13
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Men det är inte det som det handlar om. En statsminister måste kunna vara statsmannamässig. Han måste kunna se bakom partiintressena och ha visioner, lösningar och ett helhetsperspektiv. En statsminister måste också kunna leverera i obekväma och jobbiga frågor och ämnen.

Löfven levererar svaret, för de som lyssnar: Kriminaliteten och utrotningen av svenskarna fortsätter. Allt flyter på som innan. Mer resurser till fritidsgårdar så de kan deala knark undan regnet.
Citera
2019-11-18, 20:18
Medlem
Någon som kan nämna EN bra ledaregenskap hos SL?
Eller stryk bra, en ledaregenskap bara..
Nä, precis.. finns inte.
Tamare och mindre handlingskraftig människa finns fan inte...
Och han ska leda vårt land?
Så sjukt pinsamt...
Citera
2019-11-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KansasCityFagot
Jag skulle inte ha någonting emot att få bli "stadsminister" om arbetsdagarna ser ut som i din mustiga skildring.

Det är ju snart ett jobb ledigt, jag skulle kanske ta och söka det. Läggs jobbannonsen ut på Arbetsförmedlingens web? Vilka är kvalifikationerna? "Vi i regeringen söker dig som har ett glatt sinne och förmågan att hålla många bollar i luften. Vi kan erbjuda en konkurrenskraftig lön och många anställningsförmåner. Åka bepansrad Volvo 960 med egen livvakt från Säpo, nycklarna till ekan på Harpsund samt supa bort hjärncellerna på Borlänge stadshotell är bara några av dem."

Ptja, homos undrat ditt och datt men jag skiter i vilket.
Citera
2019-11-18, 20:19
Medlem
Reimers avatar
Lyfter upp den här länken som fanns i ett svar på ett inlägg jag gjorde, länken belyser så tydligt vad som hänt med socialdemokraterna, de blev kapade av feministfalangen och resultatet ser vi nu i opinionen.

https://ledarsidorna.se/2019/11/bommersviksvanstern-forseglar-socialdemokraternas-ode/

Läs och begrunda analysen, den klargör varför problemet för socialdemokraterna är så djupt och svårbotat, eller rättare sagt, det finns ingen bot för deras problem längre, jag tror att det har gått alldeles för långt.

(Tack mikojan)
Citera
2019-11-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tpir
Ja det stämmer men kommer inte hända så vi kommer inte överleva. Det är inte TokSteffes fel att Sverige går åt skogen. Det är svenskarnas fel.

Det är inte försent ännu, vi har en generation på oss.

Jag är villig och jag är säker på att det finns tiotusen som jag.
Stridsutbildade lojala till Sverige.

Skulle vi samlas, så hade det varit slut med misskötslen utav Sverige.
Då hade vi fått politiker som verkat för vårat folk.

Varför samlas vi inte?
Citera
2019-11-18, 20:29
Medlem
glidan10s avatar
Alltså något måste göras, idioten måste avgå innan han får evighetspension.... det är ju därför han sitter och gömmer sig nu, låter klockan ticka.... fan vi har knivdåd varje dag nu..... dax att gå man ur hus och protestera över detta..... jävla dårskap...
Citera
2019-11-18, 20:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
LÄNK till debatten

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=7346643

Lindberg är i alla fall bättre än Löfven, han kan resonera och man förstår vad han säger och menar. Även om man inte håller med så är han inte en svamlande idiot som inte kan svara på frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in