2019-11-18, 18:57
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarmenBosse
Vad trodde ni egentligen han skulle säga?

"ja vi har fuckat upp det här, SD har haft rätt hela tiden"

God morgon. Stefan Löfvén står för sin politik - ni andra står för er. It's simple.

Jag kan inte tala för någon annan än mig själv men:

Jag stör mig på vår landsfaders argument om kausalitet. Hans arguement tycks vara att det finns något i vattnet i dessa områden som gör individer av alla jordens raser till kriminella kräk. Min föreställning är att jag inte hade blivit ett kriminellt as bara för att jag befann mig i dessa områden. Jag bor i ett, av polisen utsett, särskilt utsatta område och jag har väl för fan ögon och kan se vilka det är som "kaosar".

Ungefär som när han drar mig över kammen "vi som varit naiva" när jag inte platsar där. Det är hans sossebuffliga sätt att uttrycka sig som jag avskyr. Sossarna ska gärna ner långt under fyra procent om du frågar mig. Om man haft ett stort engagemang och ansvar i att skapa ett problem på en arbetsplats så får du långt i från alltid förtroendet att även lösa dessa problem.
Citera
2019-11-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Hahaha, inte ofta man håller med haggan Lena Mellin. Ja, katastrof var ordet!

Expressen har också en småkritisk artikel, men egentligen så borde varje journalist med självaktning grilla Löfven levande efter hans framträdande igår.

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/det-har-duger-inte-for-en-statsminister/

”Det här duger inte för en statsminister”

Han gör sig ännu dummare genom att 1: påstå det inte har med invandringen att göra. 2: Att hade man bytt ut svenskarna i utanförskapsområdena så hade det blivit samma resultat.

Många svenskar har bott i dessa områden förr i tiden. Många har varit arbetslösa. Men inte blev de kriminella bara av de orsakerna.

Det var inte säskilt begåvat att hoppa på skötsamma svenskar samtidigt samtidigt som han förnekar invandringens påverkan på Sverige.

Det var typ dubbelt självmål.
Citera
2019-11-18, 18:59
Medlem
Denna varelse ifrån träskålderns fack "arbetare" som knappt jobbat en dag och låtsas vara svetsare, söp bort sina hjärnceller på alla jävla kongresser och möten han söp o knullade runt på i hela sveriges stadshotell.

Kongress efter kongress med utbildning ( i festande) och möten (med supande) med andra distrikt pch nätvärkande...
Gjorde att fyllot från norr en dag vaknade upp
Vid att någon hojtade. Öööööh höörruu steffe?
Du e fan stadsminister!

Någon som är förvånad av att byfåfånen och riksfyllet är vad han är? Helt söndersupen.

Hans alkohol skador syns för alla som vill se.
Senast redigerad av KnullaBella 2019-11-18 kl. 19:05.
Citera
2019-11-18, 19:00
Bannlyst
ja jösses lövet säger att allt kommit som en överraskning

2017 var ljudet i skällan annorlunda fran S

Citat:
Visst har Sverige problem med kriminalitet och våld, men att situationen skulle vara värre i Sverige än någon annanstans är ”helt felaktig”, skriver ministern i en insändare som är ett svar till SD-topparnas artikel i samma tidning.

källa

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/morgan-johansson-till-motattack-i-wall-street-journal

mera

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/9a3wp/justitieministern-sverigedemokraterna-ljuger-i-debattartikeln
Citera
2019-11-18, 19:06
Medlem
CardinalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ovanligt tuffa frågor för att vara svensk journalist...

Nej. Han upprepade några frågor några gånger när Löfven inte svarade men det var knappast tuffa frågor. Bättre än att låtsas att han svarade men hans undvikande var ju så erbarmligt dåligt att inte ens en Pravda-medarbetare skulle kunna låtsas det.

"Vad skulle ni gjort annorlunda?" Knappast en tuff fråga när skiten inte bara träffat fläkten utan ett stadigt inflöde av fekalier fortsätter spridas av fläktbladen över ett allt större område. Hade "journalisten" varit tuff så hade han t.ex. varför de nu föreslår saker som de ansåg var höjden av rasism för några år sedan, två år sedan, hur samarbetet med MP påverkar deras handlingsutrymme, eller varför man inte kan göra upp med SD i frågor där S uppenbarligen närmat sig SD.
Citera
2019-11-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Han gör sig ännu dummare genom att 1: påstå det inte har med invandringen att göra. 2: Att hade man bytt ut svenskarna i utanförskapsområdena så hade det blivit samma resultat.

Många svenskar har bott i dessa områden förr i tiden. Många har varit arbetslösa. Men inte blev de kriminella bara av de orsakerna.

Det var inte säskilt begåvat att hoppa på skötsamma svenskar samtidigt samtidigt som han förnekar invandringens påverkan på Sverige.

Det var typ dubbelt självmål.

Han är så korkat att det är nästan inte sant. Varför händer inte lknande i Finland som tog emot betydligt mindre antal invandrare? Enligt idiotens "logik" bör finnarna spränga, skjuta, bränna, gruppvåldta när det är "för lite invandrare"...med det händer inte. I ett normslt land skulle han be folket om ursäkt eller avgå...men det är länge sen som Sverige varit "normalt"...
Citera
2019-11-18, 19:07
Medlem
Helt seriöst
Ni Socialdemokrater som läser tråden, tycker ni verkligen att er statsminister talar sanning och är ärlig.
Citera
2019-11-18, 19:08
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Sabuni kan när som helst fälla regeringen men varför gör dom inte det
Tyvärr inte. M+SD+KD+L har tillsammans bara 174 mandat. Det fattas ett mandat. Det går inte att fälla regeringen så länge Centerpartiet stödjer dem.
Citera
2019-11-18, 19:09
Medlem
Faktum är.
Att vi svenskar måste göra revolution, om vi vill överleva.
Så djävla illa är det.
Citera
2019-11-18, 19:09
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarmenBosse
Vad trodde ni egentligen han skulle säga?

"ja vi har fuckat upp det här, SD har haft rätt hela tiden"

God morgon. Stefan Löfvén står för sin politik - ni andra står för er. It's simple.

Men det är inte det som det handlar om. En statsminister måste kunna vara statsmannamässig. Han måste kunna se bakom partiintressena och ha visioner, lösningar och ett helhetsperspektiv. En statsminister måste också kunna leverera i obekväma och jobbiga frågor och ämnen.
Citera
2019-11-18, 19:10
Medlem
Jag trodde aldrig den dagen skulle komma...

Jag och Lena Mellin delar uppfattning !

HEEEELT OTROLIGT !!!!
Citera
2019-11-18, 19:12
Medlem
Whitfieldss avatar
Vad ska han göra?

Socialdemokraternas kärnväljare är 50% bidragstagande migranter, 40% Batikhäxor och resten består av stackars pensionärer som tvingats rösta på SAP.

Han kan inte säga något. Skulle han vända sig emot 90% av de som röstar på sossarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in