Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Ja, det är ju alltid trevligt när en ledarskribent drar exakt samma slutsatser som de flesta av oss har gjort.
Undrar hur många procentenheter sossarna tappar efter Löfvens framträdande? Jag tror att merparten av svenskarna har tappat tålamodet när det kommer till tomma floskler från politiker. Mycket av det han sa var förutom att det var rent skitsnack dessutom rena jävla förolämpningar mot svenska folket.
Kan tänka mig att sossarna inom kort aktiverar en krisplan för att ersätta Löfven i god tid före nästa val.
Har länge haft en känsla att det inte är Löfven som pratar när han pratar. Det låter precis som om han har memorerat ett antal fraser som andra gett honom. Han spottar sedan ur sig dessa, uppblandade med en massa egna buggar och malware, likt en illa konfigurerad dator. Han har en slö processor, RAM-minnet är dåligt och på för låga MHz, hårddisken borde ha ersatts av en SSD och grafikkortet gör att allt laggar något enormt...
Sossar i ledande ställning har säkert redan begripit att Löfven är ett gigantiskt sänke för partiet, problemet är att de sitter fast med karln just nu eftersom han är så intimt förknippad med januariöverenskommelsen. Att avlägsna Löfven nu innebär att allt faller: såväl partiet som JÖK:en.
Stefan Löfven är SD:s i särklass bäste valarbetare. Dessvärre är han samtidigt ett sänke för Sverige. Ett tveeggat svärd. Hans framträdande i Agenda i går visar bara hur djupt ned i träsket den svenska socialdemokratin sitter. Att sossarna förr eller senare kommer att aktivera en krisplan är helt klart, men eftersom förnekelsen i det socialdemokratiska partiet ännu vilar som en blöt filt över dem tror jag att det dröjer. Men Löfven i Agenda i går var inget annat än en politisk katastrof. Bara det faktum att han påstod att vi skulle haft lika många gängkriminella, explosioner, skjutningar, mord, personrån och annat elände om vi inte hade haft en massinvandring visar att karln inte har begripit ett enda dyft. Med sina ord i går kränkte han mången skötsam svensk och lika skötsamma invandrare.