Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Hotet om bostadskrasch gör att moderaterna som parti är helt opålitliga i återvandringsfrågan. Det skulle direkt slå mot deras väljares bostadstillgångar.
Tror inte alls på det. Villan i Djursholm kommer att fortsätta kosta 10-15 miljoner eller som något hundratal, 50 miljoner och däröver.
Om slöddret försvinner ur slödderbostäderna kommer de att stå tomma och kostnaderna drabba de oftast kommunala eller allmännyttiga bostadsföretagen.
Kan bli en viss inlåsningseffekt för unga som köpt bostadsrätt och inte får igen pengarna. Jag skulle förlora 500 000 i dag om jag säljer min relativt nya BRF men pengarna skulle ändå räcka till en likvärdig för all nyproduktion faller.
Inte många kan räkna med pengarna tillbaks i nyproduktionen i dag. Som med en bil det faller direkt i pris när man vrider om nyckeln.
Men vem fan vill bo i Rinkeby det behöver ju helsaneras först till enorma kostnader. Det troliga är att området rivs och blir en grön kulle eller park.
En annan trolig effekt är att alla invandrare flyttar från Bengtsfors, Filipstad och Hultsfred till Stockholm. Dom har ju bara gått och väntat på möjligheten till bostad där.
Småorterna får då passa på att riva innan nästa flyktingvåg kommer när Afrika svämmar över på grund av överbefolkningstrycket.