2019-11-18, 17:21
Medlem
Frontlinjens avatar
Vilket skämt till ”utfrågning”! Det var mest en massa öppna frågor där Löfvén kunde lägga ut texten kring hur illa detta är och att ”hela samhället” ska agera. Vad fan innebär det sistnämnda?Kommer t ex straffen skärpas?

Jag hörde också få frågor kring hans manöverutrymme att hantera detta. Kan det inte vara intressant han sitter i regering med ett parti som är direkt emot repressiva åtgärder? Att han regerar på ett regeringsunderlag där 2/3 är likadana?

Jag trodde SVT förstått att deras förtroende är fullständigt på fallrepet, men icke. Vi fick ytterligare en artig hovintervju.

Skillnaden mot intervjun med Sabuni var slående. Hon pressades!
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Var gick det snett för Stefan?

Ärligt tror jag att en stor del av förklaringen ligger här. Hela 7K och dessutom media i Sverige har ett väldigt dåligt samvete över att ha varit nazister. Därför har det slagit över totalt då de måste två sina händer och anklaga andra för att vara nazister. Projektion kallas detta för.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)
Citera
Medlem
Herr Vrånglunds avatar
Lyssnar på Ulf Boström, integrationspolis i Göteborg, på P1 nu. I debatten efter Löfvens magplask från Sosse-trampolinen igår.
Jädrar, ja...vad skönt att han tog bladet från munnen. Sågade polisledningen fullständigt. Längs knölarna. Och även Sveriges inkompetens gällande hantering av migration och invandring.
Han borde varit på tv igår.
Satan vad han talade rättframt och väl. Inte rädd om sin karriär inte, såna gubbar och kvinnor behöver vi.
Citera
2019-11-18, 17:22
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
För du tror någon nyanländ är intresserad av att sätta sig på skolbänken? Ja, kanske en handfull som faktiskt vill bli något, men det är långt ifrån majoriteten som har den viljan eller ens klarar av det eftersom man kan inte börja lära sig med att läsa och skriva vid 20 års ålder och tro sig kunna bli en läkare efter 3 år.

Vet inte om de nyanlända vill annat än att gå på bidrag. Det är ofta varför de kom just hit. Men nog kan de om de vill.
Citera
2019-11-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Bara för att du inte förstår betyder inte att ingen annan gör det din dumknullade getvåldtäktsman

https://www.youtube.com/watch?v=M3XYHPAwBzE

Ovan video förklarar mitt argument förutsatt att du klarar gymnasieengelska vilket är tvek
Så getknullaren Sebastiano, ärkemongot Stefan Löfven och högintelligente men egotrippande neurotikern JP är på samma sida i den här frågan, att invandringen inte har påverkat brottsligheten i Sverige utan endast utsattheten som är konstant. Om inte är vi många här som gärna vill att getknullaren Sebastiano förklarar för oss hur det går till att just dindus, latinamerikaner och kaozblattar är så demoniskt onda och destruktiva. Gärna på svenska eller engelska som en gymnasist kan förstå.
Citera
2019-11-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ärligt tror jag att en stor del av förklaringen ligger här. Hela 7K och dessutom media i Sverige har ett väldigt dåligt samvete över att ha varit nazister. Därför har det slagit över totalt då de måste två sina händer och anklaga andra för att vara nazister. Projektion kallas detta för.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)
Som att överkompensera-dom gamla sossarna skulle nog inte tolerera massinvandring och nedmonteringen av välfärdsstaten.
Citera
2019-11-18, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Så getknullaren Sebastiano, ärkemongot Stefan Löfven och högintelligente men egotrippande neurotikern JP är på samma sida i den här frågan, att invandringen inte har påverkat brottsligheten i Sverige utan endast utsattheten som är konstant. Om inte är vi många här som gärna vill att getknullaren Sebastiano förklarar för oss hur det går till att just dindus, latinamerikaner och kaozblattar är så demoniskt onda och destruktiva. Gärna på svenska eller engelska som en gymnasist kan förstå.

Eftersom du uppenbarligen inte klarar av att tolka min poäng ser jag ingen mening med att förklara det ytterliggare, pärlor till svin
Citera
2019-11-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Juholt var en stark landsfader i jämförelse med efterträdaren

Ha ha ... Arma land
Citera
2019-11-18, 17:32
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Vrånglund
Lyssnar på Ulf Boström, integrationspolis i Göteborg, på P1 nu. I debatten efter Löfvens magplask från Sosse-trampolinen igår.
Jädrar, ja...vad skönt att han tog bladet från munnen. Sågade polisledningen fullständigt. Längs knölarna. Och även Sveriges inkompetens gällande hantering av migration och invandring.
Han borde varit på tv igår.
Satan vad han talade rättframt och väl. Inte rädd om sin karriär inte, såna gubbar och kvinnor behöver vi.

Det var ok, inte mer.

Han kunde kostat på sig att såga alla politiker och journalister också. Polisen svarar inför våra politiker och det är dessa idioter som tillsammans med journalisterna styrt polisen till där vi är idag.
Citera
2019-11-18, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Rätt få i riksdagen som har akademisk utbildning. Jämför gärna med utvecklade länder där utbildning anses vara nödvändigt för få förtroendeposter. Ta England som exempel.
En svetsare som regeringschef? Finns en anledning de har bildat folk i ledande ställningar i administrationen.

Utbildning och bildning är ju 2 helt olika saker.

Löfven är bara lite allmänt trög tror jag. Han passade nog ganska bra inom fack-rörelsen.

Har inte sett sändningen, men man vet ju ändå hur det lär ha svamlats om allt utom det som är relevant. Politik alltså....
Citera
2019-11-18, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dinitrol
Karln är ju efterbliven.. man tycker ju synd om honom. Tänk hur hans stackars släktingar måste skämmas ihjäl...
Vilka släktingar? Fanskapet är en rotlös barnhemsprodukt.
Citera
2019-11-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Eftersom du uppenbarligen inte klarar av att tolka min poäng ser jag ingen mening med att förklara det ytterliggare, pärlor till svin
Nej, för getknullaren Sebastiano har inte ens klargjort vad han tycker utan endast hävdat att andra har fel, projicerat sina zoofila böjelser på andra samt länkat ett klipp med en fetlagd psykologiprofessor. Tungt. Ridå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in