2019-11-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Och detta är troligtvis den andre killens https://www.facebook.com/profile.php?id=100003053997520

Hans mamma är jugge och på hennes fb finns massor av bilder på honom.

Det är en kulturell grej. Skjuta pistol är liksom en del av livet
Citera
2019-11-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torabora
Det är en kulturell grej. Skjuta pistol är liksom en del av livet

Malmö:

1) Att ha en pistol och meja med pistol är normalt i Malmö.
2) Att "polisen" dykt upp med flera "patruller" innebär ingenting alls. Bara att ärendet kommer att avslutas inom max tre dagar.
3) Avskummet som dödats eller skjutit och åkt fast är en snäll och fin kille. Han skulle aldrig syssla med knarkhandel, handla knark, bränna av bomber, skjuta med vapen eller göra något kriminellt för det är andra som sysslar med det. Ingen ens son eller tjackludret till dotter.

4) att det sker saker hela tiden som inte är normala får man vänja sig till för malmöpolisen har viktigare saker för sig än att lösa brott. man ska hinna med att rövknulla varandra ett par gånger dagligen och vara på flashback för att se om man kan få något uppslag där.
Citera
2019-11-18, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Följande personer har begärts häktade:

Ahmad Beir*kdar (*=a) 2001-01-20

Alexander *delsgård (*=a) 2002-09-07

Båda begärs häktade för medhjälp till försök till mord och båda på skälig misstanke, d.v.s. den lägre graden av misstanke.
Häktas för medhjälp, innebär inte de inte är någon av dom som skjutit?
Citera
2019-11-18, 14:02
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Följande personer har begärts häktade:

Ahmad Beir*kdar (*=a) 2001-01-20

Alexander *delsgård (*=a) 2002-09-07

Båda begärs häktade för medhjälp till försök till mord och båda på skälig misstanke, d.v.s. den lägre graden av misstanke.
Tomte 1 är skriven på Jöns Risbergsgatan 2A (mordförsöksplatsen)
Tomte 2 är skriven på Vendelfridsgatan 12 (Lorensborg)
Citera
2019-11-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Häktas för medhjälp, innebär inte de inte är någon av dom som skjutit?

De är häktade för att ha lockat dit han som skulle skjutas. Värsta sortens vänner alltså.
Citera
2019-11-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
De är häktade för att ha lockat dit han som skulle skjutas. Värsta sortens vänner alltså.
Jahaja såna så kallade "goare". Jag har tänkt på en sak... dessa kriminella individer snackar ju mycket om heder och inte gola etc. Men ses de verkligen som "heder" att man lurar en "vän" i en dödsfälla? I dessa kretsar alltså ses de som normalt, fullt aceptabelt?
Citera
2019-11-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jahaja såna så kallade "goare". Jag har tänkt på en sak... dessa kriminella individer snackar ju mycket om heder och inte gola etc. Men ses de verkligen som "heder" att man lurar en "vän" i en dödsfälla? I dessa kretsar alltså ses de som normalt, fullt aceptabelt?

Dessa människor säljer allt för pengar. Det är inte första gången silikongangstrar lockar sina vänner i en dödsfälla.
Den gemensamma nämnare hos dessa är hyckleri.
De dricker inte alkohol eller äter griskött, men säljer knark, rånar och mördar.
Citera
2019-11-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleanrecord
Dessa människor säljer allt för pengar. Det är inte första gången silikongangstrar lockar sina vänner i en dödsfälla.
Den gemensamma nämnare hos dessa är hyckleri.
De dricker inte alkohol eller äter griskött, men säljer knark, rånar och mördar.
JO verkligen hyckleri att locka en vän i en dödsfälla hoppas dom får uppleva konekvenser av detta vidriga betende
Citera
2019-11-20, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmirMekky
Det tror jag faktiskt inte, jag vet vem BO är och det är inte den där klassiska BO som tillhör Malmös yngre gängvärld.

Däremot vill jag gärna veta skadeläget på BO.

BO= M*rio K
Skadeläge= Ett skott i "skinkan" och två rekyler i vänstra och högra låret.
Rekyler= Skott som träffat ett annat föremål innan BO
Väldigt busig kille för hans unga ålder, hört mycket av allmänheten om allvarliga brott som denna killen gjort
Har ni mer info om BO?
Vill gärna veta vad som gjort att han blivit skjuten.
Senast redigerad av abjorksson57 2019-11-20 kl. 12:06.
Citera
2019-11-20, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Heter Pullah
Var fan har du fått Pullah ifrån?
BO= M*rio K
Kallas "Dragan" eller "Draken" i vissa områden har jag hört, eller har jag fel?
Senast redigerad av abjorksson57 2019-11-20 kl. 12:07.
Citera
2019-11-20, 13:54
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abjorksson57
BO= M*rio K
Skadeläge= Ett skott i "skinkan" och två rekyler i vänstra och högra låret.
Rekyler= Skott som träffat ett annat föremål innan BO
Väldigt busig kille för hans unga ålder, hört mycket av allmänheten om allvarliga brott som denna killen gjort
Har ni mer info om BO?
Vill gärna veta vad som gjort att han blivit skjuten.

Rikoschetter. Rekyl är något helt annat.
Citera
2019-11-20, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssilvfer218
ahmed heter han
Ahm*d är inte BO utan en av dem unga som häktas för misstänkt medjälp till mordförsök.
Ahm*d Beir*kdar,18 år.
Al*xander Ad*lsgård,17 år.
BO= M*rio K, 16 år.

Alla 3 tomtar är antingen dömda eller har med polisen och socialtjänsten att göra.
Dem har inget relaterat med Gäng utan är mer "självständigt" kriminella om man kan säga så.

Hört om 18åringen hängt mycket i Söderkulla,Augustenborg, syns mycket på Rosengård och Möllan.
Hållit på mycket sen han var liten. Han har haft problem i skolan hållit på med skit sen tidig ålder t.ex. Rån,Bedrägerier,Stöld,Narkotikabrott,Vapen m.m

17åringen har jag fått upp på Trafikbrott och hört om Narkotikabrott(ringa)

16åringen problem i skolan och mycket familjeproblem, har en narkoman farsa. Om 16åringen har jag hört om mycket Inbrott,Narkotikabrott,Rån,Trafikbrott,Stöld,Utpre ssning,Vapen m.m runt om i Skåne ska ha skadat och hotat mycket.
Många ungdomar på fritidsgårdar som säger att han är väldigt smart, kanske därför han hållit sitt belastningsregister ganska så tomt.

Inte så konstigt att man blir beskjuten när man är inne i den världen. dem är väll själva inte så chokade av skottlossningen när dem själva går runt då och då med skyddsväst. Alltså så vet dem att någonting kan hända dem.
Senast redigerad av abjorksson57 2019-11-20 kl. 14:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in