Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Advokaten säger alltså att mordet är relationsdrivet, men att skuldfrågan inte är glasklar. Så tolkar jag det och det stärker mig i mina misstankar jag har haft nästan sen start - att SD inte har varit ensam om att mörda Lena.
Svårt att säga.
Backmans ja svar är kanske på frågan att åklagare tror att mordet är relationsdrivet. "Ja", svarar Backman.
Så jag tolkar det som att de har en annan uppfattning än att det är ett relationsmotiv.
Men helt klart är väl att
SD blånekar, så det måste vara en annan gm i den tesen som de har. Och då inte i relationsdrivet.
Hm, HD som gm, passar det in kanske då? Blir inte klok på detta. Visserligen har ju inte HD själv haft en relation med LW, men det skulle ju vara relationsdrivet om det var av svartsjuka?
Skulle det vara HD, men motivet är inte svartsjuka eller har med relationen att göra utan att Lena och HD skulle ha blivit osams av t ex geochingen?
Och någon annan gm, vem skulle de kunna syfta på??
Trodde ett tag att SD skulle föröka få till en tänkt gm ungefär på det sätt som EGT har pusslat. Men det är ju ett relationsdrivet mord isf, men utan SD inblandad.
Kan ju vara så Backman menar, att det inte är et realtionsmord med SD inblandad.
"
Åklagarens uppfattning verkar vara att det misstänkta mordet är relationsdrivet?
– Ja, men vi har en annan uppfattning."
[...]
"
Vilken uppfattning?
– Jag vill inte kommentera det nu. Vi har inte tagit del av hela förundersökningsprotokollet, ännu mindre sett all bevisning från åklagaren. Jag vill vänta med att kommentera det till alla saker är på plats.
45-åringen har hela tiden nekat till brott."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VbXn1d/misstankt-for-mord-pa-lena-wesstrom-kande-ilska-och-hat-mot-henne
Som sagt, SD har haft 1,5 år att planera, plantera och manipulera.