2019-11-18, 02:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och som jag kan se det handlar det om vad sno, Snoris, Glorious och några andra SJÄLVA anser vara de dåliga sidorna hos offren. Att de är dåliga personer.

Det som jag inte kan se är att det kopplat det till vad en mördare kan ha för motiv.

Så du kan inte se att HD hade motiv att
döda LW? Efter att LW haft en mångårig
intim relation med HDs man?

Och när LW fick som hon ville(?) att SD
och HD skiljde sig pga LW så var LW inte
längre intresserad av SD? Fy 17!

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
L*ena kan ha haft alla möjliga fel, men att hon hade ett förhållande med en gift man, att hon var präst och att hon skulle ha haft ett större ansvar än andra människor, att hon bad sina föräldrar om barnvaktshjälp, att hon geocachade maniskt, mm, mm det är inte straffbart i Sverige. Det ger inte heller den misstänkte någon straffrabatt för att det skulle anses vara en förmildrande omständighet.

Det visar att LW kan ha haft en
narcissistisk personlighetstyp.
Hon tog inte hänsyn till någon annan utan
brydde sig bara om sig själv.

Det kan ha gett vem som helst motiv att
döda henne.
Vem som helst som hon var på väg att
förstöra livet för utan att bry sig eftersom
hon bara brydde sig om sig själv.

Ska det vara så svårt att förstå?
Känner du verkligen inte någon enda
sådan människa IRL så att du kan
förstå att de kan driva vem som helst
till vansinne?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-18 kl. 02:40.
Citera
2019-11-18, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det undrar jag med. Visserligen kan det mycket väl vara en som kände/kände till LW, men något mer tror jag inte på.

Vad som är tydligt är väl i alla fall att detta INTE är en VÄN till LW, efter allt kränkande som skrivits om henne från den så kallade vännen! Det verkar inte vara någon sorg där. Bara nya kränkningar.

De som är LW´s vänner och samtidigt har insyn, sitter sannolikt inte här och skriver alls, med tanke på att de kanske ska vittna.

Jag tror heller inte riktiga VÄNNER skriver så gärna i en tråd. Jag har varit på FB sen 2006 och det finns en bland annat tråd om en VÄN till mig som mördats och vänner som varit med om brott, samt en olycka.

I de trådarna skriver jag aldrig en rad. Bekanta och/eller gamla vänner skriver säkert. Men jag ser aldrig att någon VÄN skriver i trådarna. Inte ens för att ge "goodwill". Det känns helt enkelt inte naturligt. Och de flesta här vill också fortsätta att vara anonyma.
Håller med Dig i det mesta Du skriver... förutom att jag tror att LW har ett par vänner som trots allt skriver i tråden ShHolmes/Bless... (något).
Riktiga vänner sitter inte här i tråden och jamsar med i spekulationer ang LW.

Funderar på om någon vet om LW hade typ kurser i geo:s ädla konst för barn/ungdomar tillsammans med sin yngste son?
Citera
2019-11-18, 07:07
Medlem
hoppsanns avatar
[quote=Snor-Johan|69328302][quote=zilvereko|69327752]

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är uppenbart då även utredarna vill veta vad som förevarit mordet. Dom vet bra mycket mer än det vi med hårt motstånd luskat fram om i LW.

Synnerligen korkat att påstå att en ABOK tråd om mordet på Wesström inte får söka dom svar som också Åkl och & söker.
Sen tycker jag att ni är några stycken som ägnar er åt riktigt motbjudande mobbning av Rosamund.
Jag tror inte att åklagarna ägnar huvuddelen av sin tid åt att hitta fel hos LW.
Det är mer troligt att de utreder SD och hans bakgrund och stalkerbeteende mot LW.
Säkert vet de väldigt mycket mer än vad vi vet och jag skulle tro att det stärker deras misstankar.
Citera
2019-11-18, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Landbandy har själv sagt att Lena och hen geocachat ihop och därför har gemensamma bekanta och vänner. Självklart kan landbandy veta mer om inte genom personlig kännedom om Lenas liv så genom att prata med och fråga bland deras gemensamma omgivning.

Men eftersom landbandy är ärlig och berättar hela sanningen och inte bara vissa utvalda delar som Lenas andra vänner i tråden måste landbandy ifrågasättas och skambeläggas.

Har inte sett att ni behandlar Lenas vänner Blessedfruit och Sh.Holmes på detta förkastliga sätt.

Edit
Om du läser landbandys tidigare inlägg i tråden så var hen ledsen och sorgsen över Lenas död och har bara på senare tid verkat må bättre och skriva mer!
Hoppas verkligen hen får en ursäkt för sättet han blivit tilltalad och omtalad i natt och i dag här.
Hade LW haft möjligheten kvar att välja bort vissa "vänner" efter vad som skrivits i tråden tror jag att hon så gjort!
LW har tydligen gott om ovänner efter sin död... oavsett om de kände henne eller ej.

Var berättar landbandyn hela sanningen enl dig?
Citera
2019-11-18, 07:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så du kan inte se att HD hade motiv att
döda LW? Efter att LW haft en mångårig
intim relation med HDs man?
HD är självklart den med starkast motiv.
Det är därför jag tror att hon är anstiftare och möjligen har hon också deltagit i mordet.

Citat:
Och när LW fick som hon ville(?) att SD
och HD skiljde sig pga LW så var LW inte
längre intresserad av SD? Fy 17!
Det finns en del jobbiga personer som kan vara mycket roliga i små doser men som är fruktansvärt jobbiga om man träffar dem för mycket.
Jag kan tänka mig att SD var en sådan person.
LW kanske tyckte att han ändrade sig och blev outhärdlig när han inte längre var tvungen att vara hemma med HD utan alltid kunde finnas i närheten av LW.
Citat:
Det visar att LW kan ha haft en
narcissistisk personlighetstyp.
Hon tog inte hänsyn till någon annan utan
brydde sig bara om sig själv.

Det kan ha gett vem som helst motiv att
döda henne.

Vem som helst som hon var på väg att
förstöra livet för utan att bry sig eftersom
hon bara brydde sig om sig själv.

Ska det vara så svårt att förstå?
Känner du verkligen inte någon enda
sådan människa IRL så att du kan
förstå att de kan driva vem som helst
till vansinne?
Jag tycker inte alls att LW verkar ha varit den person du beskriver ovan.
Om det ändå skulle vara så.
Känner du till ett enda fall där någon har mördats för att hen har varit narcissist och bara brytt sig om sig själv?
Jämför det med hur många kvinnor som mördas varje år (15-20?) för att de lämnar en man.
Citera
2019-11-18, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Korrekt.

Det har gjorts mer eller mindre fantasifulla tolkningar av diverse SD-bilder, till exempel. Någon bild med rispor på benen fick man till nåt riktigt spännande.

Sen kan man ju spekulera hur smart det är att lägga ut såna bilder på sig själv i den rådande stunden som var just då. Lite provocerande faktiskt. Skyldig eller inte har inte direkt med saken att göra men nog sjutton kan man misstänka ett uppmärksamhetsbehov.
Citera
2019-11-18, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
HD är självklart den med starkast motiv.
Det är därför jag tror att hon är anstiftare och möjligen har hon också deltagit i mordet.

Det finns en del jobbiga personer som kan vara mycket roliga i små doser men som är fruktansvärt jobbiga om man träffar dem för mycket.
Jag kan tänka mig att SD var en sådan person.
LW kanske tyckte att han ändrade sig och blev outhärdlig när han inte längre var tvungen att vara hemma med HD utan alltid kunde finnas i närheten av LW.
Jag tycker inte alls att LW verkar ha varit den person du beskriver ovan.
Om det ändå skulle vara så.
Känner du till ett enda fall där någon har mördats för att hen har varit narcissist och bara brytt sig om sig själv?
Jämför det med hur många kvinnor som mördas varje år (15-20?) för att de lämnar en man.

Det där är en myt som inte blir sannare bara för att du och likasinnade propagandaministrar upprepar den.
Kvinnor mördas inte därför att de lämnar en man. Vissa kvinnor däremot mördas för att de har valt att dela sitt liv med kriminella män eller kriminella missbrukande män. Det är en himla skillnad.

Det är ungefär som om du skulle påstå att män mördas för att de inte längre vill tillhöra en organisation.
Det händer ju inte. Förutom om organisationen de vill lämna heter: Hells Angels, Bandidos, Outlaws etc.
Citera
2019-11-18, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med största sannolikhet har man redan hittat gärningspersonens dna under LWs naglar. Även rivsår i självförsvarssyfte på armar/händer/ansikte hos denna och det torde vara svårt att bortförklara.

Ja du har fått svar på detta och kan bara hålla med de som ifrågasätter: GM-dna under LW:s naglar harmonierar inte med SD som GM.
Citera
2019-11-18, 08:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
[/b]

Det där är en myt som inte blir sannare bara för att du och likasinnade propagandaministrar upprepar den.
Kvinnor mördas inte därför att de lämnar en man. Vissa kvinnor däremot mördas för att de har valt att dela sitt liv med kriminella män eller kriminella missbrukande män. Det är en himla skillnad.

Det är ungefär som om du skulle påstå att män mördas för att de inte längre vill tillhöra en organisation.
Det händer ju inte. Förutom om organisationen de vill lämna heter: Hells Angels, Bandidos, Outlaws etc.

Stor skillnad att gå med i de kriminella nätverk du räknar upp och att ha ett förhållande med en man.

Att gå med i något av de uppräknande nätverken kräver att du kvalar in, och att det kan knappast vara okänt för någon i Sverige att detta är förenat med grov kriminalitet.

Jag har i ett tidigigare inlägg som svar till dig visat att kvinnor inte mördas för att de valt att leva sitt liv med kriminella.

Nu pratar vi inte heller om att L*ena valde att ha ett förhållande med en kriminell, så det faller bort.
Citera
2019-11-18, 08:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
;

Eftersom ditt inlägg inte har en enda egen skriven rad, kan jag enbart tolka ditt inlägg där du citerat Rosamund.

Ska jag tolka det som att du håller med Rosamund, att jag är psykisk sjuk och att jag behöver professionell hjälp?

Är detta ett resonemang som svar på mitt inlägg?

Det verkar vara dags att lämna tråden.
Citera
2019-11-18, 09:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Jag vet inte hur många narcissister som
mördas.

Det här är ju knappast något vanligt fall.

Känner du till någon frikyrkopastor som
har haft ett intimt förhållande i 6 år med
en gift man som hon själv har vigt?

Det måste väl ändå ses som ett väldigt
avvikande beteende?
Citera
2019-11-18, 09:17
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur många narcissister som
mördas.

Det här är ju knappast något vanligt fall.

Känner du till någon frikyrkopastor som
har haft ett intimt förhållande i 6 år med
en gift man som hon själv har vigt?

Det måste väl ändå ses som ett väldigt
avvikande beteende?
Är du (o)-vän med LW... och vet att hon hade ett förhållade i 6 år med SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in