Citat:
Ursprungligen postat av
Lichtblick
Ja, för alla människor nere på samhällets botten gör inte alls kriminella saker för överlevnad.
T.ex hemlösa, knarkare, alkoholister, psyksjuka, långtidsarbetslösa och annat inom kategorin "bottenskrap".
"Ingen tvingas ju bli kriminell"
Helt korrekt. I Sverige kan man leva bra även om man bara har bidrag. Jag har haft sjukersättning sedan jag var 30 år, är snart 50 år, jag kan leva bra, svälter inte, klagar inte, blir inte gängmedlem och går runt på stan och rånar barn eller äldre. Jag har c:a 4000:- att leva på / mån. efter att hyran är betald, helt okej imo. Invandrare som lyfter alla bidrag de har mer än så, så de är INTE fattiga! De tvingas inte begå brott!
Citat:
Precis. Och hur skulle man lösa det?
Man skulle inte ha tagit in dom öht. Som du själv säger, det går inte att tvinga dom att gå i skolan osv, eller "fånga upp dom" innan de blivit kriminella, så som Löfven tror. De är både ointresserade och saknar förmågan till dom där jobben som ger 50K månaden, det här är människor som inte nöjer sig med att leva BRA, dom ska leva bättre, gärna bättre än många svenskar, och då är kriminalitet lösningen för dom. Repatriering vore bäst.