2019-09-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Jag har gott och tagit mina prover gratis på öppenvården handläggaren säger att jag inte behöver fler prover och ett intyg från psyk på min Asperger är det ända som ska in väntar på läkartid

Asperger kan ställa till det för dig. Bra diagnos för att vara en bidragsparasit, men inget man släpper in i samhället hur som helst. Asperger står med transportstyrelsens svarta lista.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/ta-korkort/medicinska-krav/
Citera
2019-09-30, 22:25
Medlem
Dark_drivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derp19
Asperger kan ställa till det för dig. Bra diagnos för att vara en bidragsparasit, men inget man släpper in i samhället hur som helst. Asperger står med transportstyrelsens svarta lista.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/ta-korkort/medicinska-krav/

Har haft körkort sen 2005 då jag fyllde 18 år och hade även då Asperger
Citera
2019-10-02, 15:38
Medlem
Dark_drivers avatar
Har fått en läkartid 22 oktober runt den 24 borde transportstyrelsen ha intyget från min läkare hur stor är risken att bli nekad körkortstillstånd? Har skött mig prickfritt sen 2005 det här är första gången det är återkallat om det är ett bra och korekt intyg så borde det bli godkänt?
Citera
2019-10-22, 22:11
Medlem
Indraget körkort

Hej Flashback. För 4 månader sen åkte jag och min kompis på våra moppar och brände 2 rödljus. Polisen stoppade oss, kortfattat gav de oss 3000 kr i böter, och sa att vi får köra vidare men plocka bort våra trim på mopederna då de gick för snabbt. Inte fan tog vi bort trimmet för de, men vi har aldrig mött/blivit stannade av polisen sen dess.

Nu 4 månader senare får vi hem brev där det står att transportstyrelsen överväger att ingripa mot våra körkort och körkortstillstånd. De bestämmelser som gäller i vårat fall är 5 kap 3 § 4 och 5 kap 2, 6 och 9 § körkortslagen (1998 488).

(Jag har ingen koll på vad dessa lagar betyder så nån kan gärna förklara det)

Nu står det att vi kan skicka in synpunkter innan beslutet, vad ska man lämpligtvis skriva då? Ska man poängtera att polisen sa att vi fick åka vidare? Tacksam för svar, är väldigt behövande av mitt körkort för transportera mig till skola osv.

Vet att några på Flashback måste ha varor med om liknande situation så help me out
Citera
2019-10-22, 22:34
Medlem
Du kommer troligen bli av med körkortstillståndet. Det hoppas jag i alla fall.

Edit: Bara bögar kör moped
Senast redigerad av Slasktroll 2019-10-22 kl. 22:35. Anledning: Missat
Citera
2019-10-22, 22:35
Medlem
SameOldStorys avatar
Eftersom det är 18-års gräns på Flashback antar jag att du är så gammal och då undrar jag - Varför kör du trimmad moped när du är 18 och inte bil som normalt folk?
Citera
2019-10-22, 22:37
Medlem
Sn0o0oZs avatar
du skriver givetvis att körkortet är viktigt för dina studier.
Citera
2019-10-22, 22:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Då du tydligen inte äger trafikvett så är det helt rätt att du blir av med körkortstillståndet.
Är man puckad så får man lida för det. Ta ditt straff som en man så får du väl åka moppe i fem år till😂😀🤪
Citera
2019-11-17, 16:40
Medlem
nezzoms avatar
Villkorat körkort med alkolås 24månader.
61km på 50 sträcka
blir det mer än böterna på 2400
pga villkorat kk?...alltså ser tps strängare på förseelsen🤔
Citera
2019-11-18, 09:26
Medlem
nezzoms avatar
×bump× ingen som vet...
Citera
2019-11-18, 09:31
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Villkorat körkort med alkolås 24månader.
61km på 50 sträcka
blir det mer än böterna på 2400
pga villkorat kk?...alltså ser tps strängare på förseelsen🤔
"Om du gör dig skyldig till lindrigare trafikförseelser, kan körkortet återkallas och villkorstiden förlängas i motsvarande mån."
Citera
2019-11-18, 17:25
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremade
"Om du gör dig skyldig till lindrigare trafikförseelser, kan körkortet återkallas och villkorstiden förlängas i motsvarande mån."
Ingen ingripande åtgärd pratat med en handläggare idag😬😰pga av
över 30års prickfritt förflutet i körkortsregistret innan incidenten
som orsakade villkor alkolås.
Bara att köra med farthållaren efter
hastighetsbegränsningarna hädanefter😇
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in