2019-11-18, 09:05
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hon tagit hem sin gigantiska arbetsgarderob. Jisses så många skor

Är det avundsjukans tårar som sipprar fram ur emojin?

Lägg märke till den inramade planschen ovanför flyttlådorna i bilden du hänvisar till. Jag tycker att den är en utmärkt metafor för hennes Afrika-verksamhet. Där är blondinen nästan ”hand in hand” med en afrikansk kvinna.

Att vara blondin är en superkraft i kvinnornas värld.
Citera
2019-11-18, 09:10
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
I dag fick vi i alla fall reda på att Bellsans hus köpts av en barnfamilj.

Det intressanta är väl egentligen vad de betalat för huset. Enligt uppgift så köpte Bella det för 26.5 miljoner, vilket var mindre än marknadspriset på 29 miljoner. Jag tror knappast denna familj betalat de 30 miljoner hon själv begärde för huset såvida de inte genuint är korkade.
Citera
2019-11-18, 10:27
Medlem
Fantastiskt att Isabella någon vecka efter mitt inlägg här, har tagit till sig att hon ska lugna ner sig och inse att hon är älskad för sin egen skull och inte behöver spela framgångsrik. Jag blir genuint glad att hon inser att det är den äkta Isabella människor tycker om.
Citera
2019-11-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det intressanta är väl egentligen vad de betalat för huset. Enligt uppgift så köpte Bella det för 26.5 miljoner, vilket var mindre än marknadspriset på 29 miljoner. Jag tror knappast denna familj betalat de 30 miljoner hon själv begärde för huset såvida de inte genuint är korkade.

Hon fick under det hon själv köpt och lagt ut på huset.
Citera
2019-11-18, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Nyfiken
Barnfamilj? Vart har du läst/sett det?
Familj står det i bloggen....

Köpare är en familj med flera barn.
Citera
2019-11-18, 11:50
Medlem
EndastJag01s avatar
En kommentar på Bloggbevakning tyckte jag beskrev det bra.
Beter sig som en nyrik ryss.
Citera
2019-11-18, 12:40
Medlem
Imsdal93s avatar
Slänger mig in här spontant, tittade på HBO's dokumentär om Elisabeth Holmes, Theranos grundaren. Kände direkt att det var något bekant med hennes beteende/persona.
Kopia av Löwengrip? Skulle var roligt om någon annan fått samma vibbar.
Deras beteende är som upplagt för misslyckande, sanningen kommer alltid fram tillslut, hur många luftslott och fantastivärldar man än byggt upp.
Citera
2019-11-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Slänger mig in här spontant, tittade på HBO's dokumentär om Elisabeth Holmes, Theranos grundaren. Kände direkt att det var något bekant med hennes beteende/persona.
Kopia av Löwengrip? Skulle var roligt om någon annan fått samma vibbar.
Deras beteende är som upplagt för misslyckande, sanningen kommer alltid fram tillslut, hur många luftslott och fantastivärldar man än byggt upp.
Holmes har varit uppe förr, men skillnaden är ju att det hon låtsades bygga var ju något som faktiskt hade varit användbart och revolutionerande, om det inte varit fejk. Det Bella fejkar är ju i sig helt meningslöst, inte ens om hon talade sanning så hade hennes verksamhet haft någon substans...
Citera
2019-11-18, 14:17
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Holmes har varit uppe förr, men skillnaden är ju att det hon låtsades bygga var ju något som faktiskt hade varit användbart och revolutionerande, om det inte varit fejk. Det Bella fejkar är ju i sig helt meningslöst, inte ens om hon talade sanning så hade hennes verksamhet haft någon substans...

Nja, faktum kvarstår att 2018 så omsatte Löwengrip Beauty 84 milj med ett rörelseresultat på 4 milj. Det kanske kan jämföras med fd supermodellen Emma Sjöbergs brand Emma S som omsatte 48,3 milj och hade ett rörelseresultat på 6,1 milj. De säljer i stort sett samma typ av produkt. Skillnaden är att Emma jobbar aktivt själv och har 11 anställda och vräker inte ut pengar på lyxresor/prylar/bilar mot Bellas 19 anställda där vinsten äts upp av konsumtion. Kan Isabella förstå att man behöver jobba hårt själv, dra ner på anställda sluta lyxkonsumera på firmans bekostnad så finns det definitivt substans i bolaget. Sedan behöver de kanske göra sig av med Pingis som är allt annat än mysig och trevlig så vitt jag har hört mot både anställda och kunder.
Citera
2019-11-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Hur mycket fick Bella för huset då?
Här har du ett utmärkt tillfälle att visa din trovärdighet genom att berätta vad huset såldes för.
Citera
2019-11-18, 14:38
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Har du något tillträdesdatum?
Citera
2019-11-18, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Hur mycket fick Bella för huset då?
Här har du ett utmärkt tillfälle att visa din trovärdighet genom att berätta vad huset såldes för.

Hon sa ingen summa, bara att hon var nöjd efter omständigheterna att hon inte gick mer back än vad hon gjorde. Hon tog ett snabbt bud för att slippa ha en massa visningar. Ska vara någon känd person. Vet inte inom.vilkem bransch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in