2019-11-17, 20:53
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du har verkligen fångat Bellsan 😊.
Hon anpassar sig efter den man hon för tillfället är tillsammans med. Titta på hur Erik Selin ser ut. Nu är det är honom hon klär sig för. Påfågelsfjädrarna byts mot mer diskret lyx.
Fungerar det? Kanske. Så vitt jag vet har inte Daddy blivit officiell med henne. Utifrån verkar det som om hon pushar på och han tar för sig.
Kameleontande kanske är ett vinnande koncept i kärlekslivet, men problematiskt för varumärket:
Vad står egentligen "Isabella Löwengrip" för? Luddigt, minst sagt.
Tycker Isabellas förändring påminner lite om när Micheal Jacksson la undan pojk-smilet och blev Bad och började använda smink och svart skinnjacka
Fast Isabella har hittat rätt i balansen helt alldaglig bad passar Isabella perfekt
Kan inte begripa hur man kan förvandlas från blek halvfinne med akne till det hon blev nu
Senast redigerad av qutm 2019-11-17 kl. 20:57.
Citera
2019-11-17, 22:57
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Du har verkligen fångat Bellsan 😊.
Hon anpassar sig efter den man hon för tillfället är tillsammans med. Titta på hur Erik Selin ser ut. Nu är det är honom hon klär sig för. Påfågelsfjädrarna byts mot mer diskret lyx.
Fungerar det? Kanske. Så vitt jag vet har inte Daddy blivit officiell med henne. Utifrån verkar det som om hon pushar på och han tar för sig.
Kameleontande kanske är ett vinnande koncept i kärlekslivet, men problematiskt för varumärket:
Vad står egentligen "Isabella Löwengrip" för? Luddigt, minst sagt.

Jag anser att Löwengrip står för ett liv i fräs och fräs där två nya dörrar öppnar sig för varje som stängs. Ett liv som inte stagnerar. För det är precis som Pankeborg sa: säg vad du vill om Bella, men vanlig är hon inte.
Citera
2019-11-17, 22:59
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Verkar ju snarast tvärtom. Hon har inte nämnt honom på ett tag nog och jag kunde inte se att han var med på galan, trots att han väl är en av stordonatorerna.
Tvärtom?
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Han kan ha blivit lite purken när hon trotsade elitens hederskodex och pladdrade på om Handelsbankens gåsmiddag i bloggen.
Bellsan har en fantastisk förmåga att få allt att handla om henne själv.
Saxat ur bloggen:

Citat:
Igår kväll var vi iväg på Hand in Hands gala under kvällen på Grand Hotel. Jag är en stolt ambassadör och är väldigt imponerad över deras arbete, att motverka fattigdom genom jobb. Förenklat sett kan man säga att istället för att ge bort fisk ger man bort fiskespön istället, alltså kunskap för att möjliggöra at man ska starta sin egen verksamhet. Under resan till Nairobi i september fick jag se hur allt fungerade och efter det har jag valt att engagera mig ännu mer. Hittills har över två miljoner kvinnor (snart uppe i tre) startat företag efter Hand in Hands utbildningar och kommit ur värsta sorten fattigdom. Tusen nya företag startas varje dag, det är en fantastisk siffra.
Kan inte låta bli att småle när Bellsan skriver att det är fantastiskt att så många nya företag startas varje dag.
För starta företag är ju verkligen Bellsans specialitet. Problemet är bara att hon inte kan något om att driva företagen hon startar. Hittills har inget av hennes företag lyft och fått riktig luft under vingarna och då har hon ändå ägnat sig åt företagande i 10-15 år.
Det kanske är dags att Bellsan går Hand in Hands utbildning?
Citera
2019-11-17, 23:19
Medlem
Citat:
Tvärtom?
Ja alltså jag höll med om att det inte verkar ha blivit mer officiellt. Om något då har det blivit MINDRE officiellt, även från hennes sida. Kanske han har tröttnat, eller så har hon fått namedrop-förbud.
Citera
2019-11-17, 23:34
Medlem
Citat:
Tvärtom?

Saxat ur bloggen:

Kan inte låta bli att småle när Bellsan skriver att det är fantastiskt att så många nya företag startas varje dag.
För starta företag är ju verkligen Bellsans specialitet. Problemet är bara att hon inte kan något om att driva företagen hon startar. Hittills har inget av hennes företag lyft och fått riktig luft under vingarna och då har hon ändå ägnat sig åt företagande i 10-15 år.

"Förenklat sett kan man säga att istället för att ge bort fisk ger man bort fiskespön istället"
Det är så uppenbart när hon plockat upp något "smart" någon annan sagt och sedan låtsas att det är hon själv som kommit på det. Någon har helt klart försökt förklara det gamla ordspråket "Ge en man en fisk och han är mätt för en dag..." för vår särbegåvade Bimbo-Bella.
Citera
2019-11-17, 23:57
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Ja alltså jag höll med om att det inte verkar ha blivit mer officiellt. Om något då har det blivit MINDRE officiellt, även från hennes sida. Kanske han har tröttnat, eller så har hon fått namedrop-förbud.
Okej, då förstår jag 😊.
Bellsan på ut galakvällens meny och en annan bild från galan. Hon kan inte föra sig i möblerade rum. Jag blir generad å hennes vägnar.
Om Bellsan fått namedrop-förbud från Daddy är det inte bra. De borde vara förälskade och stolta över varandra, men i stället denna märkliga charad. Tycker att det lutar åt att hon är väldigt angelägen, medan han ser henne som ett tillfälligt sällskap. Om inte annat kan man undra hur han orkar med hennes Drama?!? Daddy borde ha nog med ansträngning med sina företag. Han behöver inte hennes problem också.

Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
"Förenklat sett kan man säga att istället för att ge bort fisk ger man bort fiskespön istället"
Det är så uppenbart när hon plockat upp något "smart" någon annan sagt och sedan låtsas att det är hon själv som kommit på det. Någon har helt klart försökt förklara det gamla ordspråket "Ge en man en fisk och han är mätt för en dag..." för vår särbegåvade Bimbo-Bella.
Javisst, det är exakt så Bellsan gör. Hon snappar upp ord och uttryck som hon sedan presenterar som egen "klokskap" eller egna spaningar. Titta t ex på de intervjuer från de senaste åren som finns med henne på Youtube. Hon lajvar affärskvinna och sprutar ur sig tomma fraser. Imponerande, ändå tills man börjar lyssna på vad hon egentligen säger.
Förmodar att det blir så här bl a för att hon saknar utbildning. Hon har ingen grund att stå på och kan uppenbarligen inte analysera och dra slutsatser av det hon ser och hör. Exemplet med fiskar och fiskespön är på ett barns nivå, mer komplext än så tänker hon inte.
Senast redigerad av DoraF 2019-11-18 kl. 00:01.
Citera
2019-11-18, 00:26
Medlem
qutms avatar
Citat:
Tvärtom?
Saxat ur bloggen:
Alla Isabellas företag har kraschat medan Isabellas utseende har lyft
Undrar vad det beror på
Det vore verkligen illa om det går lika illa för miljontals kvinnor i Afrika
Hela Afrika tår ett liv i fräs och fräs där två nya dörrar öppnar sig för varje som stängs
Senast redigerad av qutm 2019-11-18 kl. 00:40.
Citera
2019-11-18, 00:39
Medlem
qutms avatar
Citat:
Okej, då förstår jag 😊.
Bellsan på ut galakvällens meny och en annan bild från galan. Hon kan inte föra sig i möblerade rum. Jag blir generad å hennes vägnar.
Om Bellsan fått namedrop-förbud från Daddy är det inte bra. De borde vara förälskade och stolta över varandra, men i stället denna märkliga charad. Tycker att det lutar åt att hon är väldigt angelägen, medan han ser henne som ett tillfälligt sällskap. Om inte annat kan man undra hur han orkar med hennes Drama?!? Daddy borde ha nog med ansträngning med sina företag. Han behöver inte hennes problem också.
Javisst, det är exakt så Bellsan gör. Hon snappar upp ord och uttryck som hon sedan presenterar som egen "klokskap" eller egna spaningar. Titta t ex på de intervjuer från de senaste åren som finns med henne på Youtube. Hon lajvar affärskvinna och sprutar ur sig tomma fraser. Imponerande, ändå tills man börjar lyssna på vad hon egentligen säger.
Förmodar att det blir så här bl a för att hon saknar utbildning. Hon har ingen grund att stå på och kan uppenbarligen inte analysera och dra slutsatser av det hon ser och hör. Exemplet med fiskar och fiskespön är på ett barns nivå, mer komplext än så tänker hon inte.
Finns det exempel på att Isabella tänker mer abstrakt än fiskar och fiskespön
Ett mindre känt kännetecken är att psykopater inte tänker abstrakt
Men faktum kvarstår Isabella inte är dömd och inte ens häktad
Citera
2019-11-18, 00:48
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Finns det exempel på att Isabella tänker mer abstrakt än fiskar och fiskespön
Ett mindre känt kännetecken är att psykopater inte tänker abstrakt
Men faktum kvarstår Isabella inte är dömd och inte ens häktad
Ja, vad händer egentligen med alla utredningar 🤔?!?
Jag börjar få slut på popcorn.

I dag fick vi i alla fall reda på att Bellsans hus köpts av en barnfamilj. Daddy var alltså inte köparen.
Hon tagit hem sin gigantiska arbetsgarderob. Jisses så många skor Tydligen ska de flytta från kontorshotellet till ett nytt kontor.
Det är som om en tornado drar fram. Nu ska allt förändras; tom hårförlängningarna har tagits ut...
Citera
2019-11-18, 01:21
Medlem
Det där med att hon startar stiftelse, hon är tydligen ambassadör för Hand in Hand, och det kan vara så att man förbinder sig att gå in med pengar som ambassadör och därför startar hon stiftelse och går in med samma summa som hon sen ska betala Hand in Hand. På så sätt kan hon dra extra nytta av donationen, starta stiftelse och få media på det, fast transaktionen stiftelsen sen gör till HiH redan är avtalad.
Citera
2019-11-18, 06:28
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Det där med att hon startar stiftelse, hon är tydligen ambassadör för Hand in Hand, och det kan vara så att man förbinder sig att gå in med pengar som ambassadör och därför startar hon stiftelse och går in med samma summa som hon sen ska betala Hand in Hand. På så sätt kan hon dra extra nytta av donationen, starta stiftelse och få media på det, fast transaktionen stiftelsen sen gör till HiH redan är avtalad.

Ja, så kan det säkert vara, men då kan man fundera på varför nån ens ska skänka pengar till den, om den inte sysslar med några egna projekt?

Ska hennes stiftelse bara betala inträdesbiljetter för Isabella till olika välgörenhetsmiddagar eller att den skänker pengar till andra stiftelser, typ hand i hand, så blir hennes stiftelse bara en onödig mellanhand.
Citera
2019-11-18, 07:09
Medlem
Citat:
Ja, vad händer egentligen med alla utredningar 🤔?!?
Jag börjar få slut på popcorn.

I dag fick vi i alla fall reda på att Bellsans hus köpts av en barnfamilj. Daddy var alltså inte köparen.
Hon tagit hem sin gigantiska arbetsgarderob. Jisses så många skor Tydligen ska de flytta från kontorshotellet till ett nytt kontor.
Det är som om en tornado drar fram. Nu ska allt förändras; tom hårförlängningarna har tagits ut...

Barnfamilj? Vart har du läst/sett det?
Familj står det i bloggen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in