2019-11-17, 16:27
Medlem
788578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
i din sjuka värld är man det kanske inte men enligt mig det som har kommit ut så är han en mördare oavsett.. ingen frisk människa vi pratar om direkt, som sagt det var bara ren sjuk tur att hon ens överlevde den brutala misshandeln.

Man är mördare om man mördar någon. Än så länge lever BO. Det här är inte raketforskning direkt.

Du kan gråta och sparka hur mycket du vill. Du har fel.
Senast redigerad av 788578 2019-11-17 kl. 16:30.
Citera
2019-11-17, 17:52
Medlem
Såg i morgonnyheterna att myndigheterna redan samma dag flaggat att personen skall omhändertas enligt LPT. Vad hände lär ju en del fråga framförallt den oskyldigt tjejens anhöriga
Citera
2019-11-17, 18:03
Medlem
Citat:
eh dum i huvet eller? han mosade för helvete sönder skallen på kvinnan, att hon ens överlevde är ju ett mirakel, och du menar han är ingen mördare ?

idiot

Ja jag är så jävla dum i huvudet så jag menar att mördare blir man först när man mördat någon.
Den 25 åriga kvinna som grovt misshandlats nu är inte mördad.
Inte än i alla fall. Jag hoppas att han aldrig blir en mördare efter som jag hoppas att hon överlever.
Citera
2019-11-17, 19:17
Medlem
Lagerthas avatar
Hur många potentiella gärningsmän med samma bakgrund dräller runt i Sverige?

Psykmottagningarna svämmar över av ockupanter. Tusentals tickande bomber knatar runt och blir försörjda i väntan på...
Citera
2019-11-17, 21:52
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Hur många potentiella gärningsmän med samma bakgrund dräller runt i Sverige?

Psykmottagningarna svämmar över av ockupanter. Tusentals tickande bomber knatar runt och blir försörjda i väntan på...

rätt många, det är mer än man kan tro därute som inte får hjälp för att det saknas resurser osv. så har det varit många år nu, först när nån dör eller nåt så vaknar idioterna.

vi har ett sjukt underskott på det mesta i det här landet idag, läkare, poliser u name it... vi håller på att bli ett u-land så det är inte så konstigt det smäller hela tiden o folk mördas o blir grovt misshandlade dagligen nästan. Så var det inte förr det här kaoset vi har i landet nu.. sorgligt.
Citera
2019-11-17, 21:59
Medlem
Citat:
rätt många, det är mer än man kan tro därute som inte får hjälp för att det saknas resurser osv. så har det varit många år nu, först när nån dör eller nåt så vaknar idioterna.

vi har ett sjukt underskott på det mesta i det här landet idag, läkare, poliser u name it... vi håller på att bli ett u-land så det är inte så konstigt det smäller hela tiden o folk mördas o blir grovt misshandlade dagligen nästan. Så var det inte förr det här kaoset vi har i landet nu.. sorgligt.

Precis så jag skulle skriva också. Tack för hjälpen ;-)
Citera
2019-11-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Precis så jag skulle skriva också. Tack för hjälpen ;-)
Just nu vet jag iallafall att där är MÅNGA lediga sängar på: Piva, övrig allmän psykiatri, beroendecentrum i Malmö, och har varit i minst 3 veckor! Så det kan inte vara problemet, det är en felbedömning i aktuellt ärende här. Eller lathet för att hämta in honom.
Citera
2019-11-17, 22:41
Bannlyst
Hur mår kvinnan?
Citera
2019-11-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Just nu vet jag iallafall att där är MÅNGA lediga sängar på: Piva, övrig allmän psykiatri, beroendecentrum i Malmö, och har varit i minst 3 veckor! Så det kan inte vara problemet, det är en felbedömning i aktuellt ärende här. Eller lathet för att hämta in honom.

Jag tvivlar starkt på att du har insyn i dessa psyk avdelningar. Där jobbar jag nämligen och vi har inte haft lediga platser i huset sen Lund stängde en hel psykiatrisk avdelning för nån månad sen. Det är ganska hög belastning på psykiatrin,detta här avskyvärda brottet kan endast våra politiker hållas skyldig för som ska spara pengar på vården hela jävla tiden. GM var mycket sjuk men kanske det inte fanns lediga platser då.
Citera
2019-11-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Hur mår kvinnan?

Hörde idag att hon dog då anhöriga stängde av apparaten men kan inte hitta information någonstans just nu. Det är fruktansvärt om hon dör men också hemskt om hon överlever då hon aldrig kommer bli bra igen.
Citera
2019-11-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministen0108
Jag tvivlar starkt på att du har insyn i dessa psyk avdelningar. Där jobbar jag nämligen och vi har inte haft lediga platser i huset sen Lund stängde en hel psykiatrisk avdelning för nån månad sen. Det är ganska hög belastning på psykiatrin,detta här avskyvärda brottet kan endast våra politiker hållas skyldig för som ska spara pengar på vården hela jävla tiden. GM var mycket sjuk men kanske det inte fanns lediga platser då.
Hela förra veckan va där lediga platser från Piva och uppåt i hela huset, varje dag
Citera
2019-11-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Hela förra veckan va där lediga platser från Piva och uppåt i hela huset, varje dag
Möjligt i just den minuten när han var aktuell att tas in fanns ingen plats, men vi har Trelleborg tex, är han såå farlig har vi häktet oxå. Vi har sängar för helt ofarliga människor (som bara är farliga för sig själ, som kan tillfället vårdas på annan avdelning) är han SÅÅÅ farlig så gör man plats! Ansvarig person har gjort en felbedömning /chansat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in