2019-11-17, 15:24
Avstängd
Niederschlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Vad bygger du sådan här skit på? Tyskar lika lite som svenskar vill ha med negrer, hazarer och araber att göra.

Det är ingen hemlighet att Sverige ligger lite efter, och inte är det mest världsvana folket i globalistlådan. Tyskland lider ju tyvärr fortfarande lite av "andra världskriget"-syndromet gällande sin invandrings- och migrationspolitik. Precis som Sverige. Vi lider dessutom fortfarande lite av Palme/sosse-syndromet.
Citera
2019-11-17, 17:04
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niederschlesien
Jag håller med dig delvis. Det allra bästa, är om olika folkslag/raser lever åtskilda. Klarar man inte av att ta seden dit man kommer, så bör man återvända dit där man "hör hemma", och fortsätta med sina accepterade seder och bruk. Det är inte Sverige som skall anpassa sig (i stort och smått), utan tvärtom. Givetvis!

Sverige och Svenskarna kokar av ilska och uppgivenhet. Svensken har inte längre något förtroende för någon överhet och det är bara en tidsfråga angående hur länge vi accepterar den.

Bomber, beskjutningar dagligen och överfallsvåldtäkter, förnedrande rån, rånmord, misshandlar, stölder, inbrott på en nivå som saknar motstycke. Kriminella och terrorister härjar fritt i Sverige medan polisen jagar Svenska skattebetalare för fortkörning och staten lägger sin energi på att hitta ytterligare en skatt.

Vår historia (ideologi/religion) förkastas och all form av nationalism ses som kriminellt.

Antingen kommer det att ta hus i helvete eller så kommer de att lyckas döda all form av stake och nationalism hos folket vilket gör att de som har möjlighet lämnar landet.

Som du skriver - folkslag/raser lever bäst åtskilda.

Det finns länder i krig där medborgarna känner sig säkrare än i Sverige. Man behöver inte vrida och vända mycket alls för att dra slutsatsen att alla ingredienser för ett inbördeskrigs början finns här.

Alla som är beredda räcker upp en hand!

.
Citera
2019-11-17, 17:05
Bannlyst
Kanske Sverige är ett enda stort träningsläger för kommande attacker i Europa?
Citera
2019-11-17, 17:09
Medlem
Casual-Cultures avatar
Det beror för det mesta på våra cannabislagar.
Citera
2019-11-17, 17:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niederschlesien
Nja. Vad jag vet är jag svensk i flera generationer. Jag har ännu inga planer på att hänga mig!

Jag skyller inte på svenskarna för "blattarnas" brott. Människor generellt gillar inte främlingar och främmande beteenden, och alla "raser" är tokfulla av fördomar mot andra folkgrupper och olika subkulturer, massan bestämmer (om än indirekt/omedvetet) reglerna och sätter agendan, demokrati? Därför, är det bäst att folkgrupper och "raser" i största möjliga mån lever åtskilda. Om inte, så för fridens skull. Oavsett om du är "blatte" eller "vit" och inte inkluderas i den stora samhällsgruppen, så söker du ju tillhörighet och bekräftelse i andra (oftast mindre) grupperingar, oftast bland likasinnade, etc.

Detta håller jag helt med om - men det var inte vad du hävdade i ditt andra inlägg som jag svarade på. Om du skrivit detta direkt så hade jag sluppit bli illamående och förbannad, hehe!

;-)
Citera
2019-11-17, 18:16
Medlem
Fris avatar
Att vi har partipolitiker som dömer och friar i brottmål är nog en viktig faktor. De har ingen kännedom om vad lagen säger, vet ingenting om hur polisen arbetar, om hur vittnesmål ska tolkas eller vad påföljderna innebär. De är nämndemän för att deras parti har gett dem det arvoderade uppdraget, så de dömer så klart enligt vad de uppfattar att deras uppdragsgivare anser om brott och straff. T.ex. att invandrare är diskriminerade mot, att straff inte minskar brottslighet, att det är socioekonomiska faktorer som bär skulden och inte individuella personer o.s.v.
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Tyskland har ca 50% fler poliser per invånare än vad sverige har.
Men huvudorsaken är den massiva invandringen i kombination med i praktiken obefintliga påföljder för brott.
90% fler poliser per capita, 372 mot 195 per 100 000 invånare. Dessutom finns det ju stordriftsfördelar med att ha över 8 gånger så många invånare och alltså 300 000 poliser mot Sveriges 19 000. Och den svenska glesbygden kräver ju fler poliser per capita, det behöver vägas per kvadratkilometer också.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_dependencies_by_number_of_po lice_officers
Citera
2019-11-17, 19:14
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
90% fler poliser per capita, 372 mot 195 per 100 000 invånare. Dessutom finns det ju stordriftsfördelar med att ha över 8 gånger så många invånare och alltså 300 000 poliser mot Sveriges 19 000. Och den svenska glesbygden kräver ju fler poliser per capita, det behöver vägas per kvadratkilometer också.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_dependencies_by_number_of_po lice_officers

Väldigt få verkar vilja bli polis i Sverige. Nu har man sänkt kraven till en så låg nivå att ockupanterna kan kvoteras in. Så att dubbla antalet poliser i Sverige kommer att skapa världens mest korrupta och lågintelligtenta poliskår.

Svennebanan som sitter i sin stuga och hoppas att SD ska rädda landet om bara tillräckligt många vågar stå upp är SÅ lurad. Bara någon form av militär styrka som obönhörligen bekämpar ohyran i landet kan rädda Sverige, inget annat.
Citera
2019-11-17, 19:19
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Tyskland har också en stor del invandrare men varför sprängs det inte där nere?

Det gäller även andra europeiska länder med hög invandring från så som Frankrike, England, Belgien och Nederländerna.

Har ni någon förklaringar till detta fenomen?

Titta på agenda ikväll, då skall svetsarn svara på det. Tror iof inte det kommer nåt vettigt från den käften.
Citera
2019-11-17, 19:40
Avstängd
Niederschlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta håller jag helt med om - men det var inte vad du hävdade i ditt andra inlägg som jag svarade på. Om du skrivit detta direkt så hade jag sluppit bli illamående och förbannad, hehe!

;-)

Beklagar ditt illamående. ;-)

Tyvärr tenderar ju myntet att ha två (ibland fler, verkar det som) sidor, i grund och botten delar vi nog uppfattning om landets tillstånd och framtid, verkar det som. :-)
Citera
2019-11-17, 20:14
Medlem
Pausaniass avatar
Därför att det är olagligt i Tyskland och om du bryter mot lagen så åker du i fängelse.
Citera
2019-11-17, 20:48
Medlem
Som andra här påpekat är det rättssystemet som är roten till det onda. Vem vill bli polis bara för att utöva lite våldsmonopol mot identifierade kriminella som sedan släpps ut av ett inkompetent politiskt infiltrerat domstolssystem?

Politiker i Sverige lever alltid i illusionen att de har perfekta lösningar på alla sorts problem. Att vara med i EU är den perfekta lösningen för att inte behöva ta ansvar och ta aktion för att lösa de problem som är uppenbara för de flesta svenskar.

Domstolarna är ett sådant exempel. Det finns tydligen inget annat sätt att lösa detta på?

Vi kan ta exemplet hur det fungerar i England. Där börjar alla ärenden en åklagare startat i en Magistrates Court. Där finns bara en domare eller 2 eller 3 Magistrates. Magistrates har anmält sitt intresse av att vara domare själva och efter lite träning kan sitta och bestämma vad som ska inträffa i de fall som kommer fram till dom. Varje fall har två eller tre magistrates och domstolen kan döma upp till 6 månaders fängelse eller 12 månader före mer än ett brott. De kan döma ut obegränsade skadestånd. 90% av alla fall slutar i en Magistrates court.

Förra veckan var det Rememberance Day och alla visade sin respekt för veteraner och de som föll.

En squatter bestämde sig för att skjuta fyrverkerier mitt i minnesstunden.

Nästa dag dömde en Magistrate honom till 16 veckors fängelse och där sitter han nu.

Om man jämför Sverige med de flesta länder så är rättssystemet totalt otillräckligt.

Politiker står ovanför lagen. Ring HD och fråga vad en påföljd blir om en politiker blir dömd när KU bestämt om åtal av en minister. Jag kanske ska påpeka att HD aldrig behandlat ett sådant fall så kommer att gissa sig till ämnet. Finns ingen vedertagen process eller praxis.

Du kommer att få höra att det finns ingen påföljd. Det finns nämligen inga påföljder inom lagarna som hanterar ministrars utövande av sitt ämbete. Det togs bort i den nya anti demokratiska konstitutionen 1974.
Senast redigerad av TaxAlien 2019-11-17 kl. 20:52.
Citera
2019-11-17, 21:30
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Marknaden i Tyskland är redan uppdelad och där behövs inga krig på gatorna bland efteblivna araber. Berlin är uppdelad mellan de stora internationella syndikaten: Tjetjenska maffian, ryska maffian, italienska maffian etc. Araberna som finns där bråkar ogärna med dessa grupper och är nöjda med sina territoirum. Negrer, araber och andra blattar som skapar för mycket kaoz, lär hittas styckade i olika containers om de ställer till oreda på marknaden.

I Sverige finns inte dessa stora maffiasyndikat närvarandepå samma sätt. Här bråkar mest massa inavlae blattar om kokain och respekt.

Det är en arabisk klan som är dominerande i Berlin, de är 2000 pers ,

men visst är det så att i en kriminellt mogen stad förekommer inte sådan kaosliknande situation som i Malmö med sprängningar och skjutningar eftersom det skulle skada alla inblandade parter, det skulle störa alla deras kriminella verksamheter samt även deras legala företag

så tills Malmö får en riktig maffia kommer detta kaoz fortsätta, se upp för den vietnamesiska maffian de är på G... i hela Sverige , i folkmun kallas dessa vietnameser för kineser men de är inga kineser, dessa styrs inte sällan av folk från den vietnamesiska säkerhetstjänsten.

alla dessa massageinrättningar med 5-10 tjejer i varje drar in en massa svarta pengar, dessutom importerar de slavarbetare som jobbar i skrädderier och på restauranger,
alla dessa kinarestauranger , de flesta finansieras med egna medel... , mycket svarta pengar där
Senast redigerad av rex144 2019-11-17 kl. 21:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in