2019-11-17, 09:53
Medlem
Högst invandring av araber, afghaner och negrar i Europa har fört med sig kaos, som väntat. Svenskarna fick vad de röstade på.
Citera
2019-11-17, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niederschlesien
Tyskland är mer tolerant och inkluderande än Sverige, gällande i princip allt, detta känner så klart även invandrare av. Vi (politikerna) välkomnar invandraren över landgränsen - men vi välkomnar dem inte in på våra arbetsplatser, in i våra fikarum, i våra gemenskaper eller in i våra vardagsrum (med vissa undantag), etc. Skitenkelt!

Vad bygger du sådan här skit på? Tyskar lika lite som svenskar vill ha med negrer, hazarer och araber att göra.
Citera
2019-11-17, 10:43
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av net4me
36 tusen skäggbarn 2015...sug på den obildade person...2 ggr Hässleholm. Vi har väl i runda tal tagit emot 1 miljon muslimer sen 2000.....var ju knappt nån musse här innan milleniumskiftet.

Så 80% är 36 tusen? Då vart det inte många som flydde...

”Knappt någon Musse innan 2000”

Vet inte om du är korkad eller om du ens var född då. Jo vi hade muslimer redan på 80 och 90talet. Men som sagt inte enkelt om man är 15år nu.
Citera
2019-11-17, 11:18
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niederschlesien
ett drömscenario för alla hardcore-SDare (och höger om högern-människor) som i det närmaste helt livnär sig på dessa invandrares livsstilskriminalitet.
Och där slutade jag läsa. Vi sd'are blundar inte för problemen utan pekar på dem och säger att det måste bli slut med armband med saft och bulle. Du verkar inte riktigt klok när du säger att "helt livnär sig" för man inte leker struts som pk-folket som du.

Om det är skillnad på statistik mellan Tyskland och Sverige är det nog delvis för att dera fängelser är inte fulla och man slipper släppa alla dessa ligister bara för att ta in dem igen efter nästa dåd. Sen vet jag inte riktigt hus galna deras pk-folk är men här börjar de ju gråta om en ligist får sitt mesiga straff.
Citera
2019-11-17, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Tyskland har också en stor del invandrare men varför sprängs det inte där nere?

Det gäller även andra europeiska länder med hög invandring från så som Frankrike, England, Belgien och Nederländerna.

Har ni någon förklaringar till detta fenomen?

Marknaden i Tyskland är redan uppdelad och där behövs inga krig på gatorna bland efteblivna araber. Berlin är uppdelad mellan de stora internationella syndikaten: Tjetjenska maffian, ryska maffian, italienska maffian etc. Araberna som finns där bråkar ogärna med dessa grupper och är nöjda med sina territoirum. Negrer, araber och andra blattar som skapar för mycket kaoz, lär hittas styckade i olika containers om de ställer till oreda på marknaden.

I Sverige finns inte dessa stora maffiasyndikat närvarandepå samma sätt. Här bråkar mest massa inavlae blattar om kokain och respekt.
Citera
2019-11-17, 14:07
Medlem
Lagerthas avatar
Polackerna är starkt emot muslimsk invandring och kritiseras friskt i Svensk media för sin nationalistiska anda.

Warszawa är en stor, modern, och framgångsrik stad med ca två miljoner invånare. Inga bomber och inte en enda skjutning 2019.

Jämför det med Malmö med sina 300 000 invånare.

Tyskland är ju precis som Sverige redan drabbat av cancern men låter den inte spridas så aggressivt som i Sverige där vi förlorat våldsmonopolet. Sen om det är etablerade kriminella organisationer eller rättsväsende må vara osagt men någon form av kuvande råder.

Muslimerna är bäst på att hävda sina rättigheter som minoritet, tills de inte är i minoritet längre, då finns inte längre några rättigheter för minoriteter.
Citera
2019-11-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waros
Som många andra skriver, mycket turkar i tyskland, ett bra folk i Europa. Annat gäller dock Syrier och Afghaner.

Tyskland tog emot hundratusentals syrier.
Och de fick pashtun-afghanerna, medan vi fick hazarerna. Pashtunerna är mer "terroristiska" och större inom knarkbranschen, medan hazarerna begår fler sexbrott och pundar mer.

Syrier i sig är inte så hemska, men till Malmö har det framförallt kommit palestinska flyktingar från Syrien och dessa är extremt brottsbenägna, precis som de palestinska flyktingar som kom från Libanon under 80-talet.

Tyskland har lika stora problem som Sverige.
Köln är lika illa som Malmö.
Tjejer blir våldtagna. Invandrarna lever i parallellsamhällen.
Turkarna har skapat en islamiststat i staten som bara blir större och större.
Gatorna kryllar av nordafrikanska, albanska och afghanska gäng och mhallami-klaner.
Unga tyskar blir slagna och förnedrade av invandrare.

Malmö är ett extremfall när det gäller sprängningar. Det sprängs inte i närheten av lika mycket i andra svenska städer som också har stor andel invandrare.
Men samtidigt är sprängningarna långt ifrån det värsta med Malmö. De riktas mot butiker/affärer och brukar inte leda till mer än krossade fönster. Målet är skadegörelse, inte personskador.
Tyskland har haft fler terrordåd.
Citera
2019-11-17, 14:46
Avstängd
Niederschlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Klockren analys. Vilket leder till mig till frågan, varför vill inte Svenskar överhuvudtaget beblanda sig med utlänningar ? och då menar jag anständiga, hederliga, välutbildade utlänningar?

Jag tror det är så enkelt som att "vi inte gillar utrikiska främlingar" och människor (överlag) som sticker ut från den väl så inarbetade svenska "normen", både gällande utseende, stil, "ras" och beteendemönster (allt annat är skitsnack, och enbart ett sätt att få någon oklar och snart betydelselös guldstjärna i kanten). Inget konstigare än så. Att kalla oss för rasister pga det, tja, merparten av mänskligheten fungerar lite lika (vissa afrikaner ogillar vita fransmän i Afrika, vissa asiater ogillar starkt andra asiater, osv).

För 90% av den vita svensken spelar det ingen roll om mannen från Senegal är en utbildad ubersnäll tandläkare, skojfrisk busschaufför eller ett "kriminellt element", i svenskens ögon är han först och främst en färgad man från Senegal, och sådana "gillar" inte svensken generellt (inte den vite tysken eller engelsmannen heller). Så är det. 90% av svenskarna gillar inte svenska och vita hemlösa/kriminella/psykiskt sjuka/handikappade heller, mestadels eftersom de "sticker ut" och är avvikande mot "massan". Svensken och människan gillar inte främlingar, grovt sagt, lite skit samma vart du befinner dig i världen, och till vilken "ras" du tillhör. Människan ÄR främlingsfientlig av naturen - däremot så behöver man ju för den sakens skull inte hata/misshandla/råna/våldta/mörda "främlingar", så pass civiliserade är vi väl ändå? En jävla skillnad.
Citera
2019-11-17, 14:54
Medlem
flesh-flutes avatar
För att det är en baggis att komma över vapen och sprängämnen i Sverige, icke så i Tyskland av någon anledning. Det har väl till helt nyligen varit
fullständigt lagligt att inneha handgranater i Sverige till exempel.
Senast redigerad av flesh-flute 2019-11-17 kl. 14:58.
Citera
2019-11-17, 15:08
Avstängd
Niederschlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Såg frågeställningen i DN och log när skribenten famlade efter svaret. Tyskland har redan fått sin beskärda del av gängrelaterat våld. Arabiska klaner är väletablerade i Tyskland sedan länge. Sverige ligger efter och det vi bevittnar idag är en ketchupeffekt. Kriminella kulturberikare håller på att skapa hierarkier och delar upp städer, stadsdelar osv.
Arabiska klaner i Tyskland har blivit en fråga som politiker inte kan sopa under mattan. Tyskland brinner. Bara i år, och bara i Berlin har man genomfört 237 insatser riktade mot klanfamiljer i huvudstaden.
https://www.welt.de/politik/deutschland/article202459704/Kriminalitaet-in-Berlin-237-Einsaetze-gegen-arabische-Clans.html

I år lyckades man med konststycket att utvisa klanledaren Ibrahim Miri till Libanon. Nu är han tillbaka i Tyskland som ASYLSÖKANDE!
https://en.wikipedia.org/wiki/Miri-Clan

Det är alltså vad som väntar Sverige även om man mot förmodan tar i med hårdhandskarna. Game over.

Invandrare som vill arbeta, gör det oftast. Sedan finns det de som nöjer sig med att leva på bidrag, och slutligen de som skrattar åt svenskar och inte nöjer sig med mindre än dyra sportbilar, guldkedjor, cash och snygga brudar på förortsvis.
Att skylla på rasism är löjligt.

Om nu 8-9 av 10 etniska svenskar INTE vill ha invandrare, varför röstar då 8-9 av 10 FÖR invandring?
Har svenskens konsekvenstänk inte passerat apstadiet månntro?

Jag tror att många svenskar är smått paranoida (och ännu lider av svår jantelag), de tror att "vad de röstar på" kommer att fläkas ut på löpsedlar och/eller bli tillgänglig data på nätet (tänk Lexbase). Sen tror jag att många svenskar har i ryggmärgen att "de kommer till helvetet" istället för "himlen" om de röstar NEJ till invandring, för återvandring, etc. Det är ju något som vi blivit (i det närmaste) itutade sedan Erlanders och Palmes dagar. Hjälp alla - allt åt alla - nu!

Jag tror även att SD och andra höger-om-högern-partier gjort bort sig i alla år, genom att enbart ha EN fråga (hjärtefrågan), och inte haft ett brett partiprogram som i princip alla andra småstora och stora partier alltid har haft. Totalt hjärndött av höger-partierna förstås. Allt löser sig ju inte och blir "upp som en sol" bara för att man exempelvis stryper invandringen och kanske även återvandrar en halv miljon människor av "fel ras", att tro det är ju vansinne. Svensken vet ju inte vad han röstar PÅ, om du förstår hur jag tänker. Sverige är ju MER än bara "invandringsfrågan". OM SD exempelvis är/blir en karbonkopia på M (utom i invandringen) så bör de ju rimligen inte ha fler röster än vad M har haft i modern tid (typ 15-20%).

Att ha ett någorlunda utmejslat partiprogram som exempelvis sina konkurrenter har, är ju A och O, det finns gott om läs- och skrivkunniga inom högern, så varför man inte knåpat ihop ett trovärdigare partiprogram, det är en gåta. Eller tänker dessa partier att "om vi stryper all invandring och återvandrar en massa folk, så kan vi backa alla band 15-20 år, och ordningen är återställd"?

Jag tror du har rätt om Tyskland, de har fått sin beskärda del, och har fortfarande "skit" (klaner och trams), dock tror jag att man måste se det ur perspektivet att Sverige (befolkningsmässigt) är ett lilleputtland i jämförelse. Därför blir det en "större apparat" av rådande "skit" som händer i Sverige än i Tyskland för ögonblicket. Det har varit lite mer "vardagsmat" i Tyskland under längre tid (eller mer för ett par år sedan kanske), än vad det varit i Sverige. Sverige blev ju lite abrupt tagen i tvåan efter den enorma flyktingvågen 2016, vi drabbades likt över en natt av all världens skithändelser, och det har hållit i sig och rent av eskalerat.
Citera
2019-11-17, 15:17
Avstängd
Niederschlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Fy, fasiken vilket nonsens! Orkade inte läsa ditt inlägg så noggrant då jag blev illamående utav innehållet... Du skyller alltså på de etniska svenskarna för blattarnas brott - gå för faan och häng dig! Du är säkerligen importerad du också, eller sina föräldrar...

USCH!!!

Nja. Vad jag vet är jag svensk i flera generationer. Jag har ännu inga planer på att hänga mig!

Jag skyller inte på svenskarna för "blattarnas" brott. Människor generellt gillar inte främlingar och främmande beteenden, och alla "raser" är tokfulla av fördomar mot andra folkgrupper och olika subkulturer, massan bestämmer (om än indirekt/omedvetet) reglerna och sätter agendan, demokrati? Därför, är det bäst att folkgrupper och "raser" i största möjliga mån lever åtskilda. Om inte, så för fridens skull. Oavsett om du är "blatte" eller "vit" och inte inkluderas i den stora samhällsgruppen, så söker du ju tillhörighet och bekräftelse i andra (oftast mindre) grupperingar, oftast bland likasinnade, etc.
Citera
2019-11-17, 15:20
Avstängd
Niederschlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Bra sammanfattning. Jag erkänner - jag vill inte ha något att göra med utomeuropeiska invandrare oavsett. Jag har ingen god erfarenhet alls att hänvisa till och jag anser inte att de tillför Sverige något av godo. Vi har tagit in alldeles för många för att kunna integrera dessa folkslag. Jag hänvisar även till zigenarna som har funnits i Sverige i 500 år och inte integrerats alls. Efter 500 år av misslyckad integration försörjer vi fortfarande 92% av dem. Vissa folkslag går ej att integrera och göra svenskar av helt enkelt.

Jag håller med dig delvis. Det allra bästa, är om olika folkslag/raser lever åtskilda. Klarar man inte av att ta seden dit man kommer, så bör man återvända dit där man "hör hemma", och fortsätta med sina accepterade seder och bruk. Det är inte Sverige som skall anpassa sig (i stort och smått), utan tvärtom. Givetvis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in