2019-11-16, 15:29
Medlem
yz44s avatar
Tyskland har ca 50% fler poliser per invånare än vad sverige har.
Men huvudorsaken är den massiva invandringen i kombination med i praktiken obefintliga påföljder för brott.
Citera
2019-11-16, 15:32
Medlem
Ryggradsluss avatar
De potentiella grova brottslingarna respekerar och beundrar väl Tyskland och tyskarna på ett annat sätt.
Bättre omhändertagande.

Om det är så som ts menar. Jag vet inte det, så kan detta vara en teoretisk anledning.
Jag tycker det går bra. Man ser det man är

Svensken är redan kriminell enligt många blivande kriminella så steget blir inte långt. Kanske. Me against the world. Its payback time.
Citera
2019-11-16, 17:12
Medlem
Pungsvings avatar
Hur kan man inte fatta vad det beror på? När man till och med själv har röstat fram flummet, vill ha flummet.
Citera
2019-11-16, 17:24
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Mer turkar/kurder. Minst lika stora problem men inte direkt sprängningar då. Som någon nämnde 50% fler poliser per capita och då aningen mer effektiva och hårdhänta poliser. Men Tyskland har även de enorma problem. Stora delar förvandlas till a shithole state.

De skjuts och sprängs men kanske inte på Malmönivå.
Citera
2019-11-16, 17:36
Medlem
DoungAs avatar
Först o främst för de inte har samma segregationsproblematik som vi. En del har dem. Men inte lika mycket.
Jag har bott och jobbat i Tyskland. Jag såg ärligt 1 polisbil var femte minut när jag körde i centrum och på huvudfartsleder vid villaområden eller lägenhetskomplex.

Sen var tyska polisens inställning till cannabis och den försäljningen lika med noll. De brydde inte sig. Men de la extreeeeemt fokus på kokain, vapen, heroin, opiater och annat som florerade. Så de lägger väl så mycket krut på kaozinvandrare att de helt enkelt åker fast för mycket och är hårt belastade.

Edit: Ett enstaka exempel jag vet. Men på tex nyårsafton i Berlin stod det en bepansrad buss i varje korsning i princip i en 5 mils radie med ca 10 kravallpoliser med automatgevär och bepansrade sköldar. Sköt en kaozturk en raket mot folkmassan så gick polisen in o plocka dem och hotade folk med laddade automatvapen. Sen fick han sitta i bussen till en patrullbil kom och hämta honom.
Senast redigerad av DoungA 2019-11-16 kl. 17:40.
Citera
2019-11-16, 17:52
Medlem
Tyskar har bollar. Cuck-Svenne låter babbarna härja hur mycket de vill.
Citera
2019-11-16, 17:56
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eramammorisback
Tyskar har bollar. Cuck-Svenne låter babbarna härja hur mycket de vill.

Bara snäppet mer med tanke på poliserna. I övrigt är Tyskland ett skithål och extremt politiskt korrekt.
Citera
2019-11-16, 18:00
Medlem
Det händer hur mycket som helst allt möjligt skiten varje dag i Tyskland men detta nämns inte på svenska media utan man måste följa själv tysk media.
AFA,Gröna och kommunister ställer till det och mega stora arab klaner ifrån Libanon och Turkiet sköter knarket för det mesta.
Ett av dom största ledarna blev utvisad äntligen efter ett helt liv med brott men kom tillbaka som en bomerang till Tyskland efter några veckor och har överklagat beslutet. ..
Såklart får han stanna i landet så länge.
Citera
2019-11-16, 18:02
Medlem
Bara för inte svensk media skriver om det så betyder det inte att det inte händer. Dessutom har tyskarna mer resurser.
Citera
2019-11-16, 18:06
Medlem
TruckerKings avatar
Anmälningsbenägenheten är betydligt större i Sverige. Sverige är dessutom ett av världens tryggaste länder med en ständigt minskande brottslighet.

Sorry, det är ironi.
Citera
2019-11-16, 18:08
Medlem
Har ens de andra länderna i Europa med högt antal muslimer samma förorts-gangsterkultur som "vi" i Sverige har? Kan det vara en bidragande faktor?
Citera
2019-11-16, 18:20
Medlem
Waross avatar
Som många andra skriver, mycket turkar i tyskland, ett bra folk i Europa. Annat gäller dock Syrier och Afghaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in