2019-11-17, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Ja, det var en väldans massa bilder på kurva det! Olika mycket syns, ibland mer på lägre höjder än på högre, ibland tvärtom. Var är kontinuiteten?

I videon håller jag med om att det ser ut som en kurva, men bara då kameran har horisonten i ett visst perspektiv. Här är en skärmdump från videon, som visar att din kurva helt tycks försvinna under resans gång:
https://i.imgur.com/xemIH7o_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=me dium

Sen har vi andra ballongvideos där kurvan aldrig syns lika tydligt som i ditt exempel:
https://youtu.be/rzz-4lqnBT0
Vilken ska vi lita på?

Eftersom du är så osäker på vilka bilder du ska lita på så kanske du ska skippa det där med bilder på kurvan helt och hållet?

Du kanske i stället borde fokusera på något av alla andra evidens för jorden form som finns? Eller kanske till och med beakta alla evidens som finns?

Vad säger du t.ex om det faktum att latituderna blir kortare ju längre från ekvatorn man kommer?
Citera
2019-11-17, 11:06
Medlem
vilka är dem tiotalsmiljoner Källa på det tack dem som tror på jorden är platt.
statistik på det vore ju bra.
annars hittar ju du på bara
Senast redigerad av Eagle5555 2019-11-17 kl. 11:08.
Citera
2019-11-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
vilka är dem tiotalsmiljoner Källa på det tack dem som tror på jorden är platt.

Tror du jag sitter på en databas där alla som tror jorden är platt är registrerade? Ni globjordare, alltså. Var får ni allt ifrån?
Citera
2019-11-17, 11:18
Medlem
Skriv inte tiotalsmiljoner då
Man måste ju veta saker som man vet innan man uttalar sig kan ju inte bara trolla
Citera
2019-11-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Eftersom du är så osäker på vilka bilder du ska lita på så kanske du ska skippa det där med bilder på kurvan helt och hållet?

Du kanske i stället borde fokusera på något av alla andra evidens för jorden form som finns? Eller kanske till och med beakta alla evidens som finns?

Vad säger du t.ex om det faktum att latituderna blir kortare ju längre från ekvatorn man kommer?

Men vänta lite nu här, du länkar mig två saker som enligt dig, utan något som helst tvivel ska bevisa en rund jord. Jag betraktar dem och visar dig felaktigheterna som jag tycker mig se. Din respons är att vi plötsligt ska ignorera dem?

Haha. Okej. 👍

Med tanke på att jag inte påstår mig ha en endaste aning om hur en platt jord ser ut, eller hur den är dimensionerad, har jag inga problem att säga att jag helt enkelt inte VET svaret på din nästa fråga. Ledsen! Om min oförmåga att svara på en fråga är ett bevis för en rund jord i dina ögon, så får det väl vara så. Ni arbetar med de märkligaste bevisen, så det förvånar mig inte.
Citera
2019-11-17, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Skriv inte tiotalsmiljoner då
Man måste ju veta saker som man vet innan man uttalar sig kan ju inte bara trolla

Tiotals miljoner är försvinnande få i en värld av miljarder. Vi är alltså få. Men vi är inte "Om någon." Tänk om, tänk rätt. Troll.
Citera
2019-11-17, 11:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Suck. Vilka länkar har jag nu missat som bevisar en rund jord?

Vilka länkar har du som bevisar en platt jord? Borde inte det vara en fråga du ställde dig någon enda gång? Suck. 🦷
Citera
2019-11-17, 12:10
Medlem
Citat:
Men vänta lite nu här, du länkar mig två saker som enligt dig, utan något som helst tvivel ska bevisa en rund jord. Jag betraktar dem och visar dig felaktigheterna som jag tycker mig se. Din respons är att vi plötsligt ska ignorera dem?

Citat:
Vilken ska vi lita på?

Nej min tanke var du skulle strunta i dem eftersom du uppenbarligen har svårt för att lita på dem. Jag har inga som helst problem med olika fotografier.

Du borde nog i stället kika lite på alla andra evidens som finns. Som t.ex det faktum att vi hittar på jorden.
Senast redigerad av WilleGarvin 2019-11-17 kl. 12:15.
Citera
2019-11-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilka länkar har du som bevisar en platt jord? Borde inte det vara en fråga du ställde dig någon enda gång? Suck. 🦷

Jag påstår mig inte ha länkar som bevisar min tes, som sen visar sig vara länkar som inte bevisar min tes. Felaktiga bevis, det är eran grej. Suck.
Citera
2019-11-17, 12:14
Medlem
Citat:
Nej min tanke var du skulle strunta i dem eftersom du uppenbarligen har svårt för att lita på dem. Jag har inga som helst problem med olika fotografier.

Du borde nog i stället kika lita på alla andra evidens som finns. Som t.ex det faktum att vi hittar på jorden.

Jag har svårt att lita på fotografier som ej stämmer överens med det jag själv kan se eller ens överens med andra fotografier som ska bevisa samma sak.

Varför reagerar du inte när jag visar dig att kurvan tycks försvinna helt i den video som du tror bevisar en kurva?
Citera
2019-11-17, 12:15
Medlem
Citat:
... Om min oförmåga att svara på en fråga är ett bevis för en rund jord i dina ögon, så får det väl vara så. Ni arbetar med de märkligaste bevisen, så det förvånar mig inte.

Självklart är din oförmåga inte ett bevis för att jorden är en sfär, det är bara ett bevis för din oförmåga.

Däremot så är det faktum att latituder blir kortare ju längre du kommer från ekvatorn ett bevis för att jorden är en sfär.
Citera
2019-11-17, 12:17
Medlem
Citat:
Självklart är din oförmåga inte ett bevis för att jorden är en sfär, det är bara ett bevis för din oförmåga.

Däremot så är det faktum att latituder blir kortare ju längre du kommer från ekvatorn ett bevis för att jorden är en sfär.

Med tanke på att du inte vet hur en platt jord ser ut, så har du fel i att det bevisar en sfär. Att du inte vågar vara ärlig med det är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in