2019-11-17, 02:20
Medlem
Intressant att dummasillen hoppar över de andra länkarna!
Spela dum är lätt att göra.
2019, tragiskt att folk i Sverige tror på en platt jord!
Citera
2019-11-17, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Intressant att dummasillen hoppar över de andra länkarna!
Spela dum är lätt att göra.

Suck. Vilka länkar har jag nu missat som bevisar en rund jord?
Citera
2019-11-17, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Suck. Vilka länkar har jag nu missat som bevisar en rund jord?

https://flatearthdeception.com/photos-prove-the-flat-earth-deception/

https://www.youtube.com/watch?v=QVa2UmgdTM4

Seså.
Nu bör väl ändå fatta att jorden är rund. Ingen fara med det
Gud finns ändå om det nån skrift från Bibeln som motsäger detta nu
Citera
2019-11-17, 07:07
Medlem
SadEyess avatar
Citat:

Det är nog få, om någon, som tror det egentligen. Det är tämligen uppenbart att de som hävdar att jorden är platt i den här tråden bara löjlar sig och tycker det är kul att argumentera lite. Det jag undrar är hur vissa orkar att sitta hela dagarna och bemöta trollen, det är nästan ännu konstigare.
Citera
2019-11-17, 07:45
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det är nog få, om någon, som tror det egentligen. Det är tämligen uppenbart att de som hävdar att jorden är platt i den här tråden bara löjlar sig och tycker det är kul att argumentera lite. Det jag undrar är hur vissa orkar att sitta hela dagarna och bemöta trollen, det är nästan ännu konstigare.

Talar för min FE upplevelse:

Hade det inte varit för alla mätningar som visar på platt jord så skulle jag tycka det vore rimligt med RE.

Sen alla historiska kulturer som alla beslriver liknande bild, en platt jord med perfekt fungerande astronomi som de kunde tyda helt korrekt.

Och alla astrologiska klockor som är konstruerade enligt FE mekanismer.

För mkt för att man ska gå på RE spåret.

Faktum är att folk med IR kamera på 31.000 miles höjd kan observera 500 miles sikt när det endast ska vara möjligt att se 200 miles. Sen pekar lasermätningarna på FE (förutom den fakeade som discovery/netflix gjorde)
Citera
2019-11-17, 07:53
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777

Hade det inte varit för alla mätningar som visar på platt jord så skulle jag tycka det vore rimligt med RE.

Sen alla historiska kulturer som alla beslriver liknande bild, en platt jord med perfekt fungerande astronomi som de kunde tyda helt korrekt.

Faktum är att folk med IR kamera på 31.000 miles höjd kan observera 500 miles sikt när det endast ska vara möjligt att se 200 miles. Sen pekar lasermätningarna på FE (förutom den fakeade som discovery/netflix gjorde)

Du lurar inte in mig i de här meningslösa diskussionerna. Dessa får du ha med dina sedvanliga antagonister.

Ha en fin söndag på din platta jord.
Citera
2019-11-17, 07:58
Medlem
Studenten kan du kommentera jokerm inlägg.
Men det vågar du väl kanske inte.
Gäller även dumma sillen
Senast redigerad av Eagle5555 2019-11-17 kl. 08:13.
Citera
2019-11-17, 08:38
Medlem
Citat:

Den länken svarade jag på men det negligerade du. Han säger i filmen att de precis flugit över Coloradofloden men visar direkt efter på en karta att han mäter ~500 miles från Los Angeles. Kolla igen och återkom om den filmen.
Citera
2019-11-17, 10:30
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Va..? 31 000 miles är långt ute i rymden, ca 8 ggr jordens radie. M a o så högt att "folk" skulle se nästan halva jordytan därifrån. Och bra mycket högre upp än t ex ISS på ca 240 miles över jordens krökta yta.

Vilka "folk" refererar du till förresten? Astronauter på väg till månen?

Varför använder du miles som enhet? Km är annars en bra enhet och iaf mer använd av svensktalande människor, t ex här på FB.
Citera
2019-11-17, 10:47
Medlem
Citat:

...<snip>...

folk med IR kamera på 31.000 miles höjd kan observera 500 miles sikt...

En mycket bra sammanfattning av hur en typisk plattjordare upplever verkligheten.

Om du befinner dig 50000km ovanför jorden så ser du - enligt RE-modellen - betydligt längre bort än 80 mil.

Och hur det funkar på en platt jord har jag ingen aning om. Men borde man inte ha slagit i kupolen långt tidigare? Är inte din observation egentligen en falsifiering av hela kupol-prylen?
Senast redigerad av WilleGarvin 2019-11-17 kl. 10:51.
Citera
2019-11-17, 10:54
Medlem
Citat:
https://flatearthdeception.com/photos-prove-the-flat-earth-deception/

https://www.youtube.com/watch?v=QVa2UmgdTM4

Seså.
Nu bör väl ändå fatta att jorden är rund. Ingen fara med det
Gud finns ändå om det nån skrift från Bibeln som motsäger detta nu

Ja, det var en väldans massa bilder på kurva det! Olika mycket syns, ibland mer på lägre höjder än på högre, ibland tvärtom. Var är kontinuiteten?

I videon håller jag med om att det ser ut som en kurva, men bara då kameran har horisonten i ett visst perspektiv. Här är en skärmdump från videon, som visar att din kurva helt tycks försvinna under resans gång:
https://i.imgur.com/xemIH7o_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=me dium

Sen har vi andra ballongvideos där kurvan aldrig syns lika tydligt som i ditt exempel:
https://youtu.be/rzz-4lqnBT0
Vilken ska vi lita på?
Citera
2019-11-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes

Vi är nog ett par tiotals miljoner världen över som tror att jorden är platt. "Om någon"? Sluta trolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in