Citat:
Som du kanske inte vill minnas så ingår inte den privata sektorn i livsmedelstillgångs-kurvan, vilket torde förklara varför antalet undernärda barn enligt samma dokument ändå stadigt gått ner. Marknadspriset på ris har inte heller gått upp. möjligen dock i det senaste, har faktiskt inte kollat...Om du menar World Food Programmes rapport från i år får du nog läsa om och läsa rätt.
Undernäringen ökar kraftigt i diktaturens Nordkorea och kurvan pekar tyvärr uppåt.
Årets skörd blir dessutom sämre än på många år vilket kommer att göra svälten ännu värre.
Av regimens löften om satsning på agrikultur har det inte blivit någonting, jordbrukssektorn är extremt misskött trots att det finns goda förutsättningar för att utveckla den.
Regimen lägger sina resurser på vapenutveckling istället för att se till att mätta sin befolkning vilket visar att regimen planerat sakta svälter sin befolkning.
Att ett kärnvapenland har ett i stort sett omekaniserat jordbruk är självfallet unikt och visar på hur respektlöst man behandlar de som borde försörja befolkningen med mat och därmed den övriga befolkningen.
Eller menar du någon annan länk där jag har jag pekat på att svält, hunger och undernäring minskar i Mordkorea?
Undernäringen ökar kraftigt i diktaturens Nordkorea och kurvan pekar tyvärr uppåt.
Årets skörd blir dessutom sämre än på många år vilket kommer att göra svälten ännu värre.
Av regimens löften om satsning på agrikultur har det inte blivit någonting, jordbrukssektorn är extremt misskött trots att det finns goda förutsättningar för att utveckla den.
Regimen lägger sina resurser på vapenutveckling istället för att se till att mätta sin befolkning vilket visar att regimen planerat sakta svälter sin befolkning.
Att ett kärnvapenland har ett i stort sett omekaniserat jordbruk är självfallet unikt och visar på hur respektlöst man behandlar de som borde försörja befolkningen med mat och därmed den övriga befolkningen.
Eller menar du någon annan länk där jag har jag pekat på att svält, hunger och undernäring minskar i Mordkorea?
Vill du veta varför det är brist på gödningsmedel så räcker väl detta:
https://www.dailynk.com/english/north-korea-largest-fertilizer-plant-no-longer-operational/
Alltså brist på olja pga av FN:s sanktioner, och så var det med dom mänskliga rättigheterna... Det förvånar mig faktiskt att man fortsätter med sanktioner som snarare sporrar till ökad vapenutveckling än tvärtom. Vanligt folk däremot får naturligtvis lida, men det gör ju inget eftersom dom är gulingar.
Grundtanken med sanktionerna är förstås att vanligt folk ska lida så mycket att dom gör uppror. Vi kan ju se på Iran där det i dagarna verkar lätt att få det dit man vill... I Nordkorea däremot, krävs oerhörda lidanden för att det verkligen skulle uppstå någon form av folklig resning. Under massvälten på slutet av 1990-talet förekom faktiskt en del folkligt missnöje men aldrig i en omfattning som skulle kunna hota regimen.
Du ägnar dig också som vanligt åt medveten desinformation. Att hävda "att regimen planerat sakta svälter sin befolkning" är faktiskt direkt korkat, sorry... Rena tabloid-ankan...