2019-11-16, 01:20
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Fel vet jag inte, men om det är runt omkring dessa områden där de flesta brotten i Malmö begås tycker du att det är lämpligt att undvika att vistas i dessa områden nattetid om man vill slippa bli utsatt för brott?
Vilken korkad kommentar! Du tycker
m a o att annektering är bra? Låt de som bråkar ta över?
Citera
2019-11-16, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Vilken korkad kommentar! Du tycker
m a o att annektering är bra? Låt de som bråkar ta över?

Vilken korkad fråga! Läs inlägget igen.
Citera
2019-11-16, 01:51
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Vilken korkad fråga! Läs inlägget igen.

Ja! Ber faktiskt om ursäkt. Min poäng var oklar, din var tydlig.
Citera
2019-11-16, 06:05
Medlem
En rasistisk anti-svensk attack. Araben (och muslimen) såg en nordisk kvinna utan huckle och gick till attack. Islam predikar underkastelse och våld mot icke-muslimer.

Denna kvinna från Höllviken var på helt fel plats vid denna tidpunkt. Området är fullt av mentalsjuka araber och somalier. Vannsine sitta där ensam och lyssna på musik i hörlurar, som gå in i ett rum med giftormar med ögonbindel. Stackars naiva tjej.
Citera
2019-11-16, 06:14
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapmat
Dagtid är denna gata som vilken större gata som helst i Sverige. Vanliga svenssons kör igenom den när de ska till jobb, butiker och andra aktiviteter.

Dock kan det bli lite ödsligt där efter 22.00. Såpass att trafikljusen brukar vara avstängda vid Persborg.

Ca 70m från busskuren har bla Peter Mangs skjutit mot ett skrädderi. Två busshållplatser ner mot Persborg blev en man ihjälskjuten (gatuköksmordet). Sen har där varit ytterligare en skjutning bakom busskuren bland höghusen där en 50årig man skadades.

Ja, och lite längre ner på samma gata så sköts ett antal grabbar ihjäl.

https://www.expressen.se/kvallsposten/de-domdes-for-mordet-pa-19-aringen-i-malmo/

Så visst händer det en hel del på denna gata när man betänker på hur mycket som har hänt i en radius av bara ett par hundra meter och glöm inte mord, bomber och lite annat bokstavligt talat runt hörnet på Norra Grängesbergsgatan.

Så även om det är ett "lugnt" område så är det absolut inte så lugnt.

Det är Malmöborna som är ganska avtrubbade vid detta laget.
Citera
2019-11-16, 08:50
Medlem
Han kommer dömas till sluten rättpsykvård med särskild utskrivnings prövelse. Hoppas att fanskapet får sitta där resten av sitt meningslösa liv jävla pack!!!
Citera
2019-11-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Okej, du behöver inte forts, jag bor själv i Seved, gjort länge, besöker min bästa vän på lönngatan flera dagar i veckan, vandrar hem alltid runt midnatt utan problem, aldrig rädd! Kvinna 30 års åldern. Forts du tycka att hon får lite skylla sig själv som befann sig där. Så forts jag, liksom MGM familj (som bönat o bett polis och vård att låsa in honom igen), att skylla detta på en vårdmiss! Och inte en vardaglig kriminell handling i Malmö, eller att det hände för att han var invandrare!

Du kan sluta och sitta och skriva massa bullshit här. Självklart i de flesta fallen, råkar man inte illa ut i detta farliga ghettoområde, precis som att du inte kommer att dö eller halshuggas av ISIS om du åker till norra Syrien. Du kommer att troligitvis klara dig undan. Vad det handlar om här (vilket en ärthjärna som dig inte tycks fatta, vilket förklarar lite varför du bor i Sveriges rövhål, Seved, där bara kriminella blattar bor och WT-svenskar) är konsekvenstänkandet. Påstår man att detta område vid Lönngatan är en ofarlig plats att vandra omkring i nattetid en helgdag som vit kvinna, då är man en mental dvärg som leker rysk roulette med sitt liv.

Sen tycker jag det måste sluta daltas med "pyskfall" som begår brott. Dessa kommer alltid vara en fara för samhället och kommer aldrig vara till någon nytta (mer än till sockärringar som får karriärer) och därför borde man i framtiden avliva dessa missfoster i en dödscell med pistolskott i bakhuvudet. Man räddar miljön också med färre skräpmänniskor.
Citera
2019-11-16, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Han kommer dömas till sluten rättpsykvård med särskild utskrivnings prövelse. Hoppas att fanskapet får sitta där resten av sitt meningslösa liv jävla pack!!!

Håller med i sak. Tråkigt bara att det är vi skattebetalare som ska finansiera detta uppehälle..
Citera
2019-11-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
En rasistisk anti-svensk attack. Araben (och muslimen) såg en nordisk kvinna utan huckle och gick till attack. Islam predikar underkastelse och våld mot icke-muslimer.

Denna kvinna från Höllviken var på helt fel plats vid denna tidpunkt. Området är fullt av mentalsjuka araber och somalier. Vannsine sitta där ensam och lyssna på musik i hörlurar, som gå in i ett rum med giftormar med ögonbindel. Stackars naiva tjej.

Jag har inte följt tråden och den är lång: vet man vem hon är?
Vet man hur hon mår? Fortfarande nedsövd?
Citera
2019-11-16, 11:14
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Vet man något alls om kvinnan mer än ålder?
Citera
2019-11-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth-Stefan
Jag hörde detta från en som var i ambulanspersonalen som först kom på platsen. Jag vet inte vad du har för källor men jag fattar inte varför min bekant skulle ljuga och överdriva i detta fall.

Om han/hon inte misstagit sig och sett ett annat föremål som en underkäke vill säga.

JAG vet inte, jag var inte på plats men hur kan du säga att det är sjukt att man tror på en sak om man hört just det från de som först var på plats?

Ett ägg blir en höna.

Din bekant borde sluta jobba som ambulanspersonal. Jag hoppas inte det var han som rapporterade till personalen på akuten.
Jag har obducerat lik och anser mig ha rätt bra koll på anatomi.
Du kan OMÖJLIGEN slå av käken än mindre med en planka. Att hennes käke var urled kan jag köpa. Att hon hade öppen fraktur i käkbenet kan jag också köpa. Men inser du vilket våld det krävs för att käken ska ligga några meter bort?
Mig veterligen krävs det skär våld, och ganska allvarlig sådan, för att få loss käken.

Du har muskler, senor, och ligament som är väldigt stabila i området.
Citera
2019-11-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Påstås även i artikeln i Samhällsnytt att hon skulle vara hemmahörande i Höllviken.

Det kan stämma. Hon väntade på buss 35 som går till Södervärn. Därifrån skulle hon kunna åka bussen mot Skanör/Falsterbo.

Om man lyssnar på Veckans Brott redaktionen nämns att målsägande är "student från en ort utanför Malmö".

Detta får mig att fundera, är kvinnan student i Lund? Om man är ca 25 år och student, är man förmodligen antingen universitet-/högskolestudent eller går någon yrkesutbildning eller folkhögskola. Buss 35 går ju bla till Triangeln där tågen går, och därifrån kan man åka till ex Lund, Helsingborg eller någon annan ort.

https://www.svtplay.se/video/24437141/veckans-brott/veckans-brott-redaktionen-1?start=auto (se 1:39)

Givetvis behöver man inte bo i den ort där man studerar, är tvärtom ganska vanligt just för studenter i Skåne att man bor i orterna runtomkring, och kanske framförallt i Malmö.
Senast redigerad av Ninnnni 2019-11-16 kl. 11:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in