Ekonomi som motiv är bara att glömma, om Karin ligger bakom.
Det enda tänkbara motivet att ge sig på Henrik skulle i min uppfattning endast kunna vara vad Henrik utsatt Karin för, både fysiskt och psykiskt.
Vad tror du om svartsjuka, kan det vara ett motiv ? HOL lever i ett seriöst förhållande och har gått vidare. Du skrev tidigare att KL har kontakt med sina barn dagligen. Jag funderar över om det är något hon själv vill att andra ska tro. Enl min kontakt stämmer inte den uppgiften.
I det senaste avsnittet av Skavlan var Hanna Hellquist gäst, en radioprofil. Hon berättade öppet om sitt tidigare alkoholproblem. Jag tänkte direkt på KL när Hanna berättade om hur hon brutit både armen och foten på fyllan och misskött sina uppdrag. Hon berättade också om den skam man känner när man inte kan kontrollera sitt missbruk.
Jag tycker att det framkommit ganska tydligt att KL är en missbrukare och att det är hennes eget riskbeteende och umgänge som ligger bakom hennes fysiska och psykiska skador.
Jag friskriver inte Karin på något vis. Det har uppvisats en stor mängd bevis i denna tråd på att hon bär på våldsamma anlag.
Men i syfte att hitta hennes motiv att skicka torpeder på sin exmake kan man ju inte enkom hänvisa till att hon ibland och återkommande hittar på skit.
Man kan inte bygga ett case på det, och man kan allra sist finna ett motiv på det.
Det går faktiskt inte ens misstänka henne bara för att hon stått som misstänkt då Henrik tidigare fått påhälsningar.
Snarare tvärtom - nedläggning tyder på irrelevans.
Jag vettifan vad åklagaren hade på henne nu inledningsvis, som fick honom att driva häktning. Men pga att både Tingsrätt och Hovrätt säger att inga som helst bevis föreligger, så får man ju även begripa det.
Jag kan inte på något vis bevisa eller lägga fram belägg på att Henrik behandlat Karin illa, men jag säger att om det är så, så är det Karin´s enda tänkbara motiv till att ge sig på honom.
Men nu är det ändå verkligheten, och i verkligheten kan ingen skribent här trixa fram henne som huvudmisstänkt eftersom vare sig åklagare, Tingsrätt, eller Hovrätt gör det, och nog aldrig ens gjort det.
Ovanstående är prat i det mest avlägsna hörnet av kvadraten.
I dom andra hörnen står Billy, Henrik själv, och sist någon/några helt okända kanske ej existerande anledningar till varför detta mordförsök ägt rum.
Jag tror att det är fel att låsa sig på Karin. Jag tror att Henrik har sig själv att skylla för attacken mot honom.
Jag skrev det tidigare. Åklagaren försökte häkta på HOLs första uttalande, KLs dåliga meritlista, samt att hon dök upp på brottsplatsen. Första dagen kändes det nog rätt för de flesta.
Men redan dag två inser man vad tunt det är.
Därefter intet nytt på den fronten.
Det borde bli ny häktningsförhandling nu i veckan. Kanske släpps ny fakta. Även Fredrik Olafsen måste få em ny häktningsförhandling om inte åtal lämnas in dem 19 November
Jag friskriver inte Karin på något vis. Det har uppvisats en stor mängd bevis i denna tråd på att hon bär på våldsamma anlag.
Men i syfte att hitta hennes motiv att skicka torpeder på sin exmake kan man ju inte enkom hänvisa till att hon ibland och återkommande hittar på skit.
Man kan inte bygga ett case på det, och man kan allra sist finna ett motiv på det.
Det går faktiskt inte ens misstänka henne bara för att hon stått som misstänkt då Henrik tidigare fått påhälsningar.
Jag vettifan vad åklagaren hade på henne nu inledningsvis, som fick honom att driva häktning. Men pga att både Tingsrätt och Hovrätt säger att inga som helst bevis föreligger, så får man ju även begripa det.
Jag kan inte på något vis bevisa eller lägga fram belägg på att Henrik behandlat Karin illa, men jag säger att om det är så, så är det Karin´s enda tänkbara motiv till att ge sig på honom.
Men nu är det ändå verkligheten, och i verkligheten kan ingen skribent här trixa fram henne som huvudmisstänkt eftersom vare sig åklagare, Tingsrätt, eller Hovrätt gör det, och nog aldrig ens gjort det.
I dom andra hörnen står Billy, Henrik själv, och sist någon/några helt okända kanske ej existerande anledningar till varför detta mordförsök ägt rum.
Jag tror att det är fel att låsa sig på Karin. Jag tror att Henrik har sig själv att skylla för attacken mot honom.
Ja jag tror att Karin är oskyldig.
Det är nog så enkelt som att det är Henrik Lilja och hans flickvän/sambo/älskarinna Maria Nisell Wall som anlitat Billy via Fredrik Olafsen och sätter dit Karin så de kan behålla pengar, lägenhet och barn.
GM fast. Om han inte skvallrar. Så kommer inget mer att klaras upp och ni har s.a.s. skvallrat och spekulerat i onödan. Eller lite snällare: lite akademiskt tankemöda. Som inte lett någonstans. Utom gett er lite underhållning.
Vad är chanserna för det?
Att det blir ett mord utan uppklarning av bakgrund, motiv och andras inblandning. att Karin ex v kommer att gå fri.
Om KL ligger bakom mordförsök kan hat och hämnd vara ett möjligt motiv.
För att hon har haft en utdragen tvist med HOL med start i skilsmässa, vårdnad om barnen och själva boendet.
Vill man mörda barnens pappa är man rätt störd.
Citat:
Vem har låst fast sig?
Dyker det upp en rimlig alternativ gärningsperson så landar väl fokus där.
Kommer det fram att det är Billys enmansshow eller annan uppdragsgivare så lär det behövas motiv likaväl.
Vad har offret gjort som motiverar en avrättning och kan skylla sig djälv?
Ja jag tror att Karin är oskyldig.
Det är nog så enkelt som att det är Henrik Lilja och hans flickvän/sambo/älskarinna Maria Nisell Wall som anlitat Billy via Fredrik Olafsen och sätter dit Karin så de kan behålla pengar, lägenhet och barn.
Du glömde Julia. Kanske en trolig chaufför? Har hon körkort?
Men Karin ska väl få/har fått sina pengar även om hon sitter i finkan?
Barnen har han redan vårdnaden om.