Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Kikar man på det som rapporterats i tråden om tillfällen då KL varit fysiskt våldsam jämfört med rapporter om när HOL varit fysisk så menar jag att KL inte tvekar att spöa
okända(polis),
som väninnor (N*na H), familjemedlemmar (barnen),
egna bekanta (hundaffären),
andras bekanta (HOLs vän i lgh).
Mer eller mindre bekräftade händelser. Majoriteten av människorna har försökt hjälpa henne eller helt oprovocerat fått denna behandling av henne.
Polisen vill hjälpa vid fylla.
Väninnan ge husrum.
Barnen få trygghet.
Hundmänniskan hjälpa med Ester.
HOLs vän vill att hon går hem till barnen m.m.
Bett, slag, sparkar får de som ”tack”.
Att utifrån det göra tolkningen, som Rotesau gör, att HOL är den våldsamme av de två känns lite snett bara. KL verkar använda fysiskt våld mot den som går emot henne. Okända, bekanta, vänner och familjemedlemmar. You name it.
Givetvis kan HOL ha misshandlat KL men av de flesta underlag framgår det att hon har närmast att ”lösa” en konflikt med fysiskt våld. I flera fall leder det till polisanmälan.
Hennes motiv är hämnd? Hennes metod är som vanligt våld om man kikar i historiken?
(Om hon skickar någon att hota en hundaffärsägare är det kanske inte så långt till att skicka någon att hota någon som knivat en i magen?)
Jag friskriver inte Karin på något vis. Det har uppvisats en stor mängd bevis i denna tråd på att hon bär på våldsamma anlag.
Men i syfte att hitta hennes motiv att skicka torpeder på sin exmake kan man ju inte enkom hänvisa till att hon ibland och återkommande hittar på skit.
Man kan inte bygga ett case på det, och man kan allra sist finna ett motiv på det.
Det går faktiskt inte ens misstänka henne bara för att hon stått som misstänkt då Henrik tidigare fått påhälsningar.
Snarare tvärtom - nedläggning tyder på irrelevans.
Jag vettifan vad åklagaren hade på henne nu inledningsvis, som fick honom att driva häktning. Men pga att både Tingsrätt och Hovrätt säger att inga som helst bevis föreligger, så får man ju även begripa det.
Jag kan inte på något vis bevisa eller lägga fram belägg på att Henrik behandlat Karin illa, men jag säger att
om det är så, så är det Karin´s enda tänkbara motiv till att ge sig på honom.
Men nu är det ändå verkligheten, och i verkligheten kan ingen skribent här trixa fram henne som huvudmisstänkt eftersom vare sig åklagare, Tingsrätt, eller Hovrätt gör det, och nog aldrig ens gjort det.
Ovanstående är prat i det mest avlägsna hörnet av kvadraten.
I dom andra hörnen står Billy, Henrik själv, och sist någon/några helt okända kanske ej existerande anledningar till varför detta mordförsök ägt rum.
Jag tror att det är fel att låsa sig på Karin. Jag tror att Henrik har sig själv att skylla för attacken mot honom.