2019-11-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Ingen som tänkt hur lik SD är Hans Landa i Inglourious Basterds ?
Tänk er scenen -> Länk: "Au Revoir Shoshanna"

Ja, Jeezzzuuus!!! De är t.o.m lika till utseeendet - skådisen och SD.
Citera
2019-11-16, 18:17
Medlem
Snor-Johans avatar
-Om man i tanken drar markeringen efter linjen så framgår att förhållandet mellan yttre till inre påverkan att begå ett mord skiftar stort givet dom inblandades personligheter.

(Presumtiv mördare) Inre spärr: 1 ------------------------------------|--------10 Yttre påverkan. (Av brottsoffer)

-En "vanlig" människa behöver max av provokation för att begå gärningen och en psykiskt störd människa kanske endast en obetydlig detalj.

-Att HD och SD utsatts för en stor press av LW är otvetydigt motivet till mordet. Att bortse från det som några sämre tänkande gjort förutsätter att dom trovärdigt kan påvisa att den som begått gärningen är psykiskt störd. Vilket några medlemmar försöker med trots dom misslyckats med det i över i 1,5 år, fortsätter för att dom inbillar sig dom hedrar en mördad mamma om dom vilseför tråden om vad som hänt.

Han beskriver deras relation som ansträngd och konfliktfylld där flera högljudda diskussioner med hot och handgemäng förekom eftersom han var gift och kvinnan ville offentliggöra deras relation för den dåvarande hustrun vilket han dock motsatte sig.”
https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/

--------------------
Precis som Lena Wesström är det misstänkta exparet ostraffade människor som är väl förankrade i lokalsamhället.

– De är inga främmande människor som kommit hit och misstänks för att ha slagit ihjäl någon, utan det är vanliga familjemänniskor som man har sett på stan. Det är många som tar skada från deras sida också, säger Jonas Håård.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lena-wesstrom-vigde-de-misstankta-mordarna-/
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-16 kl. 18:50.
Citera
2019-11-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte enbart psykopati som sagt men om det finns fler störningar än bara psykopatin så blir det en annan sak. Googla.

Psykopati är inte en störning, det är en medfödd brist i hjärnan. Däremot är det ofta en tilläggsdiagnos till vissa personlighetsstörningar och till vissa neuropsykiatriska störningar..

Pers.-störningar uppträder oftast i 3-5-årsåldern men man kan "mota Olle i grind" och dämpa dessa genom en stabil, förutsägbar och kärleksfull uppfostran.

Åt psykopati kan man inget annat göra än att försöka övertala individen (redan som barn) att denna kommer att tjäna för egen del på att göra si i stället för så.

Psykopati är en medfödd brist i Amygdala och Pre Cortex i hjärnan, där bl.a våra känslor / empatin sitter.

Men det vet väl du egentligen?
Citera
2019-11-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej ! ... Nu får ni vara så vänliga att hålla er till detta skrivna som jag kommer att framföra här nedan utan att ställa några frågor till mig, detta sagt med anledning av att jag inte tillåts lämna ut för mycket information i detta fallet.

En person som verkligen har känt SD under många år beskriver vederbörande på följande sätt och enligt ungefärliga citat genom mig,

- "SD är en person som alltid upplevs vara lite udda i sociala sammanhang, inte minst i relationer till kvinnor"

- "SD har svårt med relationer till andra människor"

Personen beskriver SD som en omogen individ som alltid skämtar om fel saker och grimaserar sig ofta och gör sig till inför andra, räcker ofta ut sin tunga och samtidigt grimaserar sig.

Personen beskriver SD som lättkränkt, impulsstyrd och oempatisk samt att SD ofta har svårt att fungera i samspel med andra människor och svårt för att bli motsagd eller kritiserad ... framförallt inte av kvinnor.

Ta er gärna en djupare funderare över varför SD engagerade sig så otroligt starkt inom Geocache-världen och varför vederbörande hela tiden ville vara herre på täppan.

Mvh/ @JokerMannen

Tack.

Mycket av detta har redan framkommit, men ändå bra sammanställt till hur jag tror de flesta i tråden redan har uppfattat SD. Till detta antar jag att man kan tillägga: Olämpliga och ständiga anspelningar på sex gentemot kvinnor.

Eller har jag fel?
Citera
2019-11-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD vill vara en superhjälte
Är bra på att spela teater
Ägnar sig åt humorflykter
Gillar att styra och ställa
Har myror i brallan
Måste bekräftas
Kan ljuga utan att blinka
Varit otrogen
Stalkar för att få sin vilja fram
Varit i handgemäng med sin älskarinna

Narcisstisk och manipulativ

På Sannolika Skäl misstänkt för mord

Kommer erkänna?

En bra sammanställning av de karaktärsegenskaper som även jag tror att SD besitter. En superfjant, men en farlig sådan, om någon försöker lägga hans tillkortakommanden i full dager.

Tror att det hurtfriska smajlandet kan ändras på nolltid till något helt annat, om något går honom emot ... en ytterst farlig person.
Citera
2019-11-16, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så kan det ju ha varit. Men tänker att det då, med ett dylikt förlopp, borde ha återfunnits spår från GM på/vid BP och på/vid BO.
Och MGM borde ha haft rivskador etc.
Och det utdragna förloppet tyder inte på ett planerat dåd, borde då också finnas konkreta elektroniska spår.
(spekulationer)

Med största sannolikhet har man redan hittat gärningspersonens dna under LWs naglar. Även rivsår i självförsvarssyfte på armar/händer/ansikte hos denna och det torde vara svårt att bortförklara.
Citera
2019-11-16, 19:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med största sannolikhet har man redan hittat gärningspersonens dna under LWs naglar. Även rivsår i självförsvarssyfte på armar/händer/ansikte hos denna och det torde vara svårt att bortförklara.

Hittat DNA under LW,s naglar?

Hiding lyckades inte få MGM häktad på "sannolika skäl" förrän det gått ett och ett halvt år och du tror att de har DNA från MGM hittat på LW,s kropp, tillåt mig tvivla.

Vad de än har så är det inget sådant skarpt, då hade de plockat MGM långt tidigare.
Citera
2019-11-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hittat DNA under LW,s naglar?

Hiding lyckades inte få MGM häktad på "sannolika skäl" förrän det gått ett och ett halvt år och du tror att de har DNA från MGM hittat på LW,s kropp, tillåt mig tvivla.

Vad de än har så är det inget sådant skarpt, då hade de plockat MGM långt tidigare.

Jag förutsätter att de även tog såna prov på HD.
Citera
2019-11-16, 19:58
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Jag är rädd för att det kommer att visa sig att riktiga kroppsbesiktningar aldrig gjordes på någon av de där två.
Citera
2019-11-16, 19:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:

MGK var inte ens misstänkt i början så det tror jag inte, dessutom så skulle MGK sitta på "sannolika skäl" om de hittat hennes DNA på LW.
Citera
2019-11-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag är rädd för att det kommer att visa sig att riktiga kroppsbesiktningar aldrig gjordes på någon av de där två.

Jag också. Men jag hoppas verkligen att de gjorde det!

Fallet sköttes väldigt illa redan från start, men vi får hoppas att man har kommit till rätta med de rester av bevis som fanns kvar att undersöka och klarlägga.

MGM hade flera dagar på sig att dölja spår.
Citera
2019-11-16, 20:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Mycket talar för att dom inte gjorde det initialt då hela utredningen dök huvudstupa ner i tunneln för att förgäves leta besudlingar från SD.
Jag tror och hoppas dom gjort det nu och att det är dom svaren Åkl inväntar. Med SD häktad görs det skyndsamt. (?)

Det riskerar bli ett aber för arbetssamma och resurskrävande "gamla hederliga" utredningar då Åkls alla ägg numer tenderar att hamna i NFC korgen i förväntningar att dom ska lösa hens dilemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in