2019-11-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

Tänk om skriken var rop på hjälp , typ enda sättet att få någon vänlig själ att rädda henne från döden ??
Och det enda hon kunde göra för att få uppmärksamhet från någon räddare var att använda sin röst !??

Tänk om mördaren slog sönder hennes ben så att hon inte lyckades krypa fram för att få hjälp av någon granne?

Tänk om mördaren dunkade hennes huvud i makadammen så att hennes ögon skadades så att hon insåg att hon blev blind och skrek med dödsångest över att hennes syn var förstörd ?

Vad som helst för hemskt kan ju ha skett därbakom som gjorde att LW: s skrik lät så som de gjorde ......

(Spekulation)

Så kan det ju ha varit. Men tänker att det då, med ett dylikt förlopp, borde ha återfunnits spår från GM på/vid BP och på/vid BO.
Och MGM borde ha haft rivskador etc.
Och det utdragna förloppet tyder inte på ett planerat dåd, borde då också finnas konkreta elektroniska spår.
(spekulationer)
Citera
2019-11-16, 17:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, psykiatrikerna utesluter inte psykopati.
De utesluter allvarliga psykiska störningar för tiden för brottet eller i dagsläget. Detta oavsett om det är kombinerat med psykopati eller inte.

Allt handlar om om personen ska vid en eventuell fällande dom i slutänden, få fängelsestraff eller rättspsykiatrisk vård eller kan vara av vård redan i nuläget.

Hur läser du? Jag skrev "inte kunna utesluta andra störningar."

Ja de kan utesluta allvarliga psykiska störningar som t.ex. psykos vid gärningen och nutid.

Men om det finns misstanke om andra allvarliga störningar blir det en RPU. De nöjer sig inte med P7. För att ta det säkra före det osäkra. Vad är det du inte förstår? Skulle jag sitta här och ljuga?
Citera
2019-11-16, 17:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast om nu din egen fasta övertygelse (din uttalade "starka tro") om att SD är gärningsmannen byggde på en tankekullerbytta, då kan väl Ulla 'Rättssystemet' Gustavsson ha råkat ut för samma sak. Om du kollar på hur hon argumenterade i slöjdebatten så kan du se att det var samma brist på logik där.

Nej, tankebyttan var när jag resonerade med sno.

Att jag gör tankebyttor, det har ju ingenting med andra personer att göra.

Jag personligen håller SD som den skyldige, medan vem sno tror är skyldig är en gåta för mig. Resonemanget kunde inte baseras på att SD var den skyldige då sno kanske inte anser sig tro att det är han som mördat LW.

Nu vill jag inte fastna i detta resonemang.
Citera
2019-11-16, 17:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej ! ... Nu får ni vara så vänliga att hålla er till detta skrivna som jag kommer att framföra här nedan utan att ställa några frågor till mig, detta sagt med anledning av att jag inte tillåts lämna ut för mycket information i detta fallet.

En person som verkligen har känt SD under många år beskriver vederbörande på följande sätt och enligt ungefärliga citat genom mig,

- "SD är en person som alltid upplevs vara lite udda i sociala sammanhang, inte minst i relationer till kvinnor"

- "SD har svårt med relationer till andra människor"

Personen beskriver SD som en omogen individ som alltid skämtar om fel saker och grimaserar sig ofta och gör sig till inför andra, räcker ofta ut sin tunga och samtidigt grimaserar sig.

Personen beskriver SD som lättkränkt, impulsstyrd och oempatisk samt att SD ofta har svårt att fungera i samspel med andra människor och svårt för att bli motsagd eller kritiserad ... framförallt inte av kvinnor.

Ta er gärna en djupare funderare över varför SD engagerade sig så otroligt starkt inom Geocache-världen och varför vederbörande hela tiden ville vara herre på täppan.

Mvh/ @JokerMannen

Kan bara säga att jag har hört i stort sett exakt samma sak. Pratar gärna om sig själv i alla oändlighet och kunde inte låta bli att "fjanta" sig ens i allvarliga sammanhang, verbala som skriftliga.

Så länge man är på "hans sida" och låter honom prata om sig själv och sina bragder, så är dock det mest toppen.

Jag TROR att engagerade sig så mycket i GC, därför att där fick han vara i centrum i de flesta sammanhang, utan att behöva klara av det sociala spelet hela tiden. Innan det så var det simklubb, flygklubb, dykarklubb...och säkert mer än det.

Mvh
/FS
Citera
2019-11-16, 17:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Kan bara säga att jag har hört i stort sett exakt samma sak. Pratar gärna om sig själv i alla oändlighet och kunde inte låta bli att "fjanta" sig ens i allvarliga sammanhang, verbala som skriftliga.

Så länge man är på "hans sida" och låter honom prata om sig själv och sina bragder, så är dock det mest toppen.

Jag TROR att engagerade sig så mycket i GC, därför att där fick han vara i centrum i de flesta sammanhang, utan att behöva klara av det sociala spelet hela tiden. Innan det så var det simklubb, flygklubb, dykarklubb...och säkert mer än det.

Mvh
/FS

SD fjantar sig, agerar pajas med att räcka ut tungan och göra grimaser, är udda vid sociala sammanhang och du har varit en av dem som påstått att han är psykopat.

Visste du verkligen om att han var så konstig? Det där beteendet är nog motsatsen till en psykopat om jag nu ska generalisera grovt.

Edit
Om han beter sig så och har specialintressen (dyk förr, nu GC) som han går all in för då ska man titta på något inom autism, autismliknande tillstånd och autismspektrum.

Edit 2
Hur är det med hans intelligens?
Lägre eller högre än genomsnittet?

Edit 3
Det här kan förklara varför det inte finns något från hans barndom. Han kanske inte hade vänner eller ens gick i vanlig skola. Vuxna som varit särskolebarn sitter nog inte här och läser och skriver.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-16 kl. 17:49.
Citera
2019-11-16, 17:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD fjantar sig, agerar pajas med att räcka ut tungan och göra grimaser, är udda vid sociala sammanhang och du har varit en av dem som påstått att han är psykopat.

Visste du verkligen om att han var så konstig? Det där beteendet är nog motsatsen till en psykopat om jag nu ska generalisera grovt.

Edit
Om han beter sig så och har specialintressen (dyk förr, nu GC) som han går all in för då ska man titta på något inom autism, autismliknande tillstånd och autismspektrum.

Vart har jag skrivit psykopat? Drag av sociopat och narcissism har jag sagt. Och det ena utesluter absolut inte det andra. Varken hos SD eller HD, kanske...

Jag håller däremot med om det med om autism, autismliknande tillstånd och autismspektrum. Det har jag tänkt på många gånger. Inte minst när de paraderade ihop efter mordet. Men det innebär inte, att man inte kan ha drag sociopat och narcissism som kan vara tydliga, särskilt om man är högfungerande.

Han är ju med stor sannolikt en mördare i alla fall. HD är lika uppenbarligen fortfarande Skäligen Misstänkt för mord.

LW är fortfarande en 3-barnsmamma som har blivit mycket brutalt mördad. Av en eller båda av ovanstående, troligen.

Hur gick det med "forskningen" på oss i tråden, sa du?

Jag såg visst inte ditt svar. Jag kommer här efter inte skriva mer med dig förrän du ger tråden ett svar. Denna dagen var ett undantag.
Citera
2019-11-16, 18:01
Medlem
Citat:
Tur att det finns en gymnastiksal i polishuset, som de som sitter häktade får använda ,så att SD kan få utlopp för sin energi ,under de här 4-veckors intervallerna..

Gulligt av dig att tänka på SDs behov av att ständigt vara i rörelse . Vet ej om de har gym.sal i Häktet. Men annars får han väl köra situps och armhävningar i cellen och springa på stället
Citera
2019-11-16, 18:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vart har jag skrivit psykopat? Drag av sociopat och narcissism har jag sagt. Och det ena utesluter absolut inte det andra. Varken hos SD eller HD, kanske...

Jag håller däremot med om det med om autism, autismliknande tillstånd och autismspektrum. Det har jag tänkt på många gånger. Inte minst när de paraderade ihop efter mordet. Men det innebär inte, att man inte kan ha drag sociopat och narcissism som kan vara tydliga, särskilt om man är högfungerande.

Han är ju med stor sannolikt en mördare i alla fall. HD är lika uppenbarligen fortfarande Skäligen Misstänkt för mord.

LW är fortfarande en 3-barnsmamma som har blivit mycket brutalt mördad. Av en eller båda av ovanstående, troligen.

Hur gick det med "forskningen" på oss i tråden, sa du?

Jag såg visst inte ditt svar. Jag kommer här efter inte skriva mer med dig förrän du ger tråden ett svar. Denna dagen var ett undantag.

Ok då mindes jag fel att du också sagt han var psykopat. Ber om ursäkt.
Ja det är inga konstigheter, självklart kan SD vara mördaren ändå. Flera fällda kvinnomördare de senaste åren i Sverige har lidit av något inom AST.
Citera
2019-11-16, 18:04
Medlem
SD vill vara en superhjälte
Är bra på att spela teater
Ägnar sig åt humorflykter
Gillar att styra och ställa
Har myror i brallan
Måste bekräftas
Kan ljuga utan att blinka
Varit otrogen
Stalkar för att få sin vilja fram
Varit i handgemäng med sin älskarinna

Narcisstisk och manipulativ

På Sannolika Skäl misstänkt för mord

Kommer erkänna?
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Edit

Edit 2
Hur är det med hans intelligens?
Lägre eller högre än genomsnittet?

Edit 3
Det här kan förklara varför det inte finns något från hans barndom. Han kanske inte hade vänner eller ens gick i vanlig skola. Vuxna som varit särskolebarn sitter nog inte här och läser och skriver.
Ja, det där med narcissism och psykopati diskuteras ju alltid i sådana här trådar. Ofta är det också samma trådpsykiatriker som far runt och ställer just de här diagnoserna. Men om man nu av någon anledning måste försöka sätta en diagnos på just SD, vad tror ni om ADHD? Jag tycker att det som beskrivs i den här artikeln verkar stämma in ganska bra på den bild av SD som man får genom geocacheloggarna:
https://www.svd.se/utan-adhd-hade-manniskan-aldrig-lamnat-afrika
Senast redigerad av Draifos 2019-11-16 kl. 18:08.
Citera
Medlem
Citat:
Förstår inte vad SD och hans advokat har att tjäna på att vänta vidare hela tiden ,varför inte komma till skott och ta tag i en Rättegång istället på en gång?

Så att det blir avklarat .

Om inte åklagaren har 100% på fötterna vid ett åtal / i en rättegpång så kan ett slarvigt jobb medföra att en mördare går fri.

Men jag kan förstå din frustration ändå. Vi alla väntar.
Citera
2019-11-16, 18:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det där med narcissism och psykopati diskuteras ju alltid i sådana här trådar. Ofta är det också samma trådpsykiatriker som far runt och ställer just de här diagnoserna. Men om man nu av någon anledning måste försöka sätta en diagnos på SD, vad tror ni om ADHD? Jag tycker att det som beskrivs i den här artikeln verkar stämma in ganska bra på den bild av SD som man får genom geocacheloggarna:
https://www.svd.se/utan-adhd-hade-manniskan-aldrig-lamnat-afrika

Ja ADHD sätts som kombodiagnos till AST ibland.
SD har för mycket energi vilket skulle kunna bero på det.

Edit
Jag tror att Lena kan ha haft ADHD men inte AST. Jag har inte fått uppfattningen alls att hon var udda på något vis i sociala sammanhang.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-16 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in