2019-09-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Så det är en inläggare som påstått att KL har varit god man till den nu för annat brott efterlyste FO? Eller finns det fakta att det finns kopplingar mellan KL och FO?
Finns inga fakta, ingen har kollat.
Däremot släppte Efternamn08 FOs namn dag 1 i tråden. Och det är denne FO som, ett faktum, nu är jagad som misstänkt torped i Henriks Olsson Lilja-ärendet och som inte dök upp till förhandingen i fredags och som nu är häktad i sin frånvaro.
Citera
2019-09-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns inga fakta, ingen har kollat.
Däremot släppte Efternamn08 FOs namn dag 1 i tråden. Och det är denne FO som, ett faktum, nu är jagad som misstänkt torped i Henriks Olsson Lilja-ärendet och som inte dök upp till förhandingen i fredags och som nu är häktad i sin frånvaro.

Ok, tack. Trodde FO var efterlyst för annat misstänkt brott
Citera
2019-09-19, 22:00
Medlem
Citat:
Han är häktad i sin frånvaro för att inte ha dykt upp på förhandling för annat brott. Men man letar efter honom för att han är misstänkt skytt på Kungsholmen. Detta innebär att när de får tag på honom så sitter han där han sitter för ett tag - och polisen kan i lugn och ro samla bevis för hans medverkan i skotten mot Henrik utan att ha någon tidsnöd. FO ligger risigt till.
Citera
2019-09-19, 22:03
Medlem
Citat:

Jo det stämmer, han har missat sin rättegång och pressen kanske läser FB?
Eller har 08 verkligen superkoll.
Citera
2019-09-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Om man tror på att KL är manipulativ kan de som känner henne ha kunnat haft med sig ingångsvärden som de faktiskt tagit för sanna.

Hennes förmåga att manipulera kan säkert ha varit briljant en gång i tiden. Tror den fått sig en törn. Intervjun i media tycker jag känns som ett bevis på det. Kändes mer som ett rop på hjälp.

Det jag menar är att hennes försök till manipulation nog är mer lättläst idag för oss ’normala’ men att hon fortfarande är kapabel att få en kille som FO att försöka döda hennes ex-man? Ja absolut. Känns som han också stod på botten med tanke på vad han hittat på senaste tiden. Och pengar hade han inte gott om. Då hade han inte behövt skaffa medel genom att tvinga ur tjejer bankid och föra över pengar till sina pundarpolare.

Blir intressant att se vem som utnyttjat vem här när/om vi får facit och one-hell-of-a-FUP...
Senast redigerad av Avel 2019-09-19 kl. 22:11.
Citera
2019-09-19, 22:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det här kanske kan ge lite stöd till dina funderingar.

Wikipedia:
Mellansverige är det område i Sverige som består av landskapen kring sjöarna Mälaren, Hjälmaren, Vänern och Vättern. Det kan i vissa sammanhang även inkludera Dalarnas och Gävleborgs län. Jämför även Mittsverige, en informell region bestående av södra halvan av Norrland.

Läst fup nu och killen är verkligen en pinsamt sorglig figur.

Vet nån om han pysslat med doping förutom blandmissbruket? Ni vet kroppstypen som kopplas till doping, humöret, aggressiv.
Står nåt om att han ska vara muskulös i protokollet.

Sorry mitt fel jag blandade ihop mellansverige med mittSverige det är naturligt vis S-vall som är mittsverige
Citera
2019-09-19, 22:11
Medlem
Citat:
Hennes förmåga att manipulera kan säkert ha varit briljant en gång i tiden. Tror den fått sig en törn. Intervjun i media tycker jag känns som ett bevis på det. Kändes mer som ett rop på hjälp.

Det jag menar är att hennes försök till manipulation nog är mer lättläst idag för oss ’normala’ men att hon fortfarande är kapabel att få en kille som FO att försöka döda hennes ex-man? Ja absolut. Känns som han också stod på botten med tanke på vad han hittat på senaste tiden. Och pengar hade han inte gott om. Då hade han inte behövt skaffa medel genom att tvinga ur tjejer bankid och föra över pengar till sina pundarpolare.

Blir intressant att se vem som utnyttjat vem här när/om vi får facit och one hell-of-a-FUP...

Säg att FO har fått någon känslig info och försökt pressa HOL på pengar, han sökte upp men det gick åt h-e?
Citera
2019-09-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Sorry mitt fel jag blandade ihop mellansverige med mittSverige det är naturligt vis S-vall som är mittsverige

Vi får se var han dyker upp. Kanske Norge som du är inne på.

Stress och knark är till hans nackdel. Hans kringflackande liv nog tyvärr en fördel i början men till slut tar idéerna och resurserna slut och då är han snart på väg tillbaka till Kungsholmen där han verkar trivas så bra.
Citera
2019-09-19, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemag
Säg att FO har fått någon känslig info och försökt pressa HOL på pengar, han sökte upp men det gick åt h-e?

Då hade han nog försökt pressa ut på distans först om det nu skulle vara så. Inte dundra in på Kungsholmen guns blazing och sprida kulorna över halva stan som första alternativ.

Är det han så är han inte smart.
Senast redigerad av Avel 2019-09-19 kl. 22:24.
Citera
2019-09-19, 22:29
Medlem
Citat:
Då hade han nog försökt pressa ut på distans först om det nu skulle vara så. Inte dundra in på Kungsholmen guns blazing och sprida kulorna över halva stan som första alternativ.

Jo det skulle så klart börjat på distans men nu skulle han trycka på personligen, det blev fight och det blev pistol.
Citera
2019-09-19, 22:29
Avslutad
Tre saker. Kopplingen Olafsen- Karin Hur har den uppstått? Olafsen- HOL Har dom träffats förut? Vet HOL vem det är? Märk väl! HOL kände inte igen GM.
Citera
2019-09-19, 22:32
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Vi får se var han dyker upp. Kanske Norge som du är inne på.

Stress och knark är till hans nackdel. Hans kringflackande liv nog tyvärr en fördel i början men till slut tar idéerna och resurserna slut och då är han snart på väg tillbaka till Kungsholmen där han verkar trivas så bra.

Ja att han åker fast är väl egentligen bara en bara en tidsfråga,det som är skrämmande är väl hans förmåga att ta till våld och en desperat våldsbenägen knarkare kan ta till drastiska åtgärder för att ha kvar sin frihet och jag förmodar att han följer media och även FB men jag tror precis som du att han kommer att söka sej till platser som är trygg för han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in