2019-11-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Börjar tråden ”dö” lite? Spelar ni fortfarande lika mycket?

Hypen har tyvärr försvunnit för mig. Det är kul i några minuter och sedan känns det som man är likgiltig framför spelet.

Lagt ner guld och tid på enig/mining och nu i går när honorn kom så kändes det mest ”meh”.

Circus 100 minuter i veckan och raida ger inte mycket för kropp och själ heller..

Tror nog i mitt fall att spelet höjer sig en aning med bgs. Undrar bara hur mycket mer man hinner tröttna innan det kommer.

Fast finns värre folk än mig, kompisar som tror sig ha pre bis och nu tröttnat på spelet ”finns inget att göra” fast dom inte ens varit i MC eller gjort pre quest till onyxia... smh

Vi behöver ett "World of Warcraft II". Något nytt, något spännande, något vi inte begriper oss på det första året eller två. Utforskande och allmän nyfikenhet vad som befinner sig bortom hörnet. The true Classic experience!
Citera
2019-11-16, 00:28
Medlem
Hirvis avatar
tog tre veckors paus pga jobb och sånt. Men kändes ganska MEH nu.
Det var jävligt levande att köra lite instanser, mala deadmines, hitta grupper. saker spelade roll.
Men nu kommer verkligheten ikapp, känns lite ovärt att mala 3 timmar en fredagkväll och ändå bara hinna en halv level.

Dingade 37 och tror jag kommer köra en cancel på mitt account.
Citera
2019-11-16, 01:35
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
tog tre veckors paus pga jobb och sånt. Men kändes ganska MEH nu.
Det var jävligt levande att köra lite instanser, mala deadmines, hitta grupper. saker spelade roll.
Men nu kommer verkligheten ikapp, känns lite ovärt att mala 3 timmar en fredagkväll och ändå bara hinna en halv level.

Dingade 37 och tror jag kommer köra en cancel på mitt account.

Hehehehe. Känner igen mig lite (men bara lite) grann.
Har jobbat så sjukt mycket den här hösten att jag helt enkelt inte hunnit/orkat spela.
Har bara kört lite på helger och nån timme i veckan på vardagkvällar. Har fått upp en söt liten Gnomemage till 39 men har ju inga stålar!
Fattas typ 40-50 G till första mountet.
Men jag gillar nostalgin med orginaldungeons och sådant. Kommer nog köra ett bra tag till, även om tiden inte räcker till och levlandet går i snigelfart. Kul har jag iaf. och det är ju därför man spelar. Eller???

MVH/Gnomegirl
Citera
2019-11-16, 03:50
Medlem
Nostalgin har försvunnit för många ser jag.
Vad var det jag sa.
Vänta 6 månader till så ska vi se på mängder som slutat.
Citera
2019-11-16, 03:57
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Nostalgin har försvunnit för många ser jag.
Vad var det jag sa.
Vänta 6 månader till så ska vi se på mängder som slutat.

Ja jösses ja.
Ser ju redan nu åtskilliga PvP servrar som är döende. Men det får man nog räkna med.
Blizz gjorde sitt bästa när trycket var som värst och slängde upp ett helt gäng.

De lär nog miggas vad det lider. Tillslut sitter vi med typ fyra-fem PvP servrar, två PvE servrar och en RP server.

Men sen kommer (((Activision))) med en lysande idé, BC classic! Kom och köp dumma goyims...

MVH/Gnomegirl
Citera
2019-11-16, 04:01
Medlem
dovAkins avatar
Helt omöjligt att questa nu efter honor systemet släppts. Blir gankad 24/7 de står vi flight pathen och dödar en

Är 53 så lvl 60 får ju honor för mig..
Citera
2019-11-16, 07:12
Medlem
Obscuritys avatar
Har själv spelat varje dag sedan release, var bland de första level 60. Förstår inte hur de flesta är uttråkade då jag känner att det alltid finns något att göra. Har endast min Main.

Sedan kanske de flesta in har psyket nog att farma vissa saker, jag spenderade 17 dagar i sträck för ett specifikt föremål och fick det i förrgår.
Citera
2019-11-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Har själv spelat varje dag sedan release, var bland de första level 60. Förstår inte hur de flesta är uttråkade då jag känner att det alltid finns något att göra. Har endast min Main.

Sedan kanske de flesta in har psyket nog att farma vissa saker, jag spenderade 17 dagar i sträck för ett specifikt föremål och fick det i förrgår.

Vänd på det då. Jag förstår inte hur folk kan farma något som man redan har spenderat en stor del av sitt liv till att farma förut. Visst du kasnke inte spelade vanilla men det är ju ändå samma skit bara att man är vuxen och inser hur meningslöst det är att lägga en arbetsvecka på att stå och fiska eller bli gankad medan du letar blommor.

Jag kom endast tillbaka för bgs och att raida aq och naxx. Men som det känns nu så kommer det bli faceroll i aq40 och då är frågan hur värt det är att fortsätta.
Citera
2019-11-16, 15:34
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Vi behöver ett "World of Warcraft II". Något nytt, något spännande, något vi inte begriper oss på det första året eller två. Utforskande och allmän nyfikenhet vad som befinner sig bortom hörnet. The true Classic experience!

Detta jag har drömt om en längre tid. Det och Warcraft 4.

Nej börjar bli lagom trött på detta spel nu, och jag som runkat till att de skulle göra en classic server sen wotlk tiden.

Lvlandet är roligare än att springa runt på 60, folk är oftast trevligare och socialare på låg lvl tycker jag. Men att lvla upp flera till 60 blir också tråkigt i längden då man vet exakt vart man ska och vart allt finns.

Och att joina en guild som har skapats utav en grupp vänner är nog det sämsta man kan göra. Man blir aldrig en part utav guilden, det är samma grupp som går dungons, det är de som har prio på grejer i raids ''för man är ny i guilden'', att man ska hjälpa andra är en självklarhet medans man själv får gå och leta hjälp/dungons med random folk.

Ne folk var roligare och trevligare förr (som i allt annat i världen)
Citera
2019-11-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Herregud alltså, ska hela Flashback förvandlas till en enda stor antisemitisk konspiration? Du verkar ju vara ett stort fan av WoW, med tanke på din profilbild och ditt intresse för WoW Classic. Du är medveten om att Jeff Kaplan och Mike Morhaime, två av skaparna av WoW respektive Warcraft är judar va?
Eh vem fan bryr sig om de är judar?
Citera
2019-11-16, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Detta jag har drömt om en längre tid. Det och Warcraft 4.

Nej börjar bli lagom trött på detta spel nu, och jag som runkat till att de skulle göra en classic server sen wotlk tiden.

Lvlandet är roligare än att springa runt på 60, folk är oftast trevligare och socialare på låg lvl tycker jag. Men att lvla upp flera till 60 blir också tråkigt i längden då man vet exakt vart man ska och vart allt finns.

Och att joina en guild som har skapats utav en grupp vänner är nog det sämsta man kan göra. Man blir aldrig en part utav guilden, det är samma grupp som går dungons, det är de som har prio på grejer i raids ''för man är ny i guilden'', att man ska hjälpa andra är en självklarhet medans man själv får gå och leta hjälp/dungons med random folk.

Ne folk var roligare och trevligare förr (som i allt annat i världen)
Är ju bara joina ett raiding guild med discord och lära känna folk?
Är ju som att gå med i en klubb eller börja på en ny arbetsplats, man får ju snacka med folk!

Började ganska sent i ett guild som member och nu är jag core raider.
Andra som varit där innan är fortfarande member eller har lämnat för att officerarna bedömde att de inte kunde fokusera under raid.

Aldrig behövt göra något som jag inte vill göra för någon annan som att boosta etc.
Citera
2019-11-16, 16:34
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Vänd på det då. Jag förstår inte hur folk kan farma något som man redan har spenderat en stor del av sitt liv till att farma förut. Visst du kasnke inte spelade vanilla men det är ju ändå samma skit bara att man är vuxen och inser hur meningslöst det är att lägga en arbetsvecka på att stå och fiska eller bli gankad medan du letar blommor.

Jag kom endast tillbaka för bgs och att raida aq och naxx. Men som det känns nu så kommer det bli faceroll i aq40 och då är frågan hur värt det är att fortsätta.

Om du resonerar så, varför ens sitta vid burken då när du kan fiska och plocka blommor i verkliga livet istället?

Classic släpptes just för att folk VILL tillbaka till det vi gjorde förr. Sedan att Classic i teorin var mycket bättre än i praktiken kan vi nog alla hålla med om.

Du kan ju gärna komma tillbaka i tråden när BGs, AQ och Naxx är här så att dina inlägg blir relevanta. Jag skapade ett fristående svar med anledning till de inlägg som påstår att det inte finns något att göra. Att det är tråkigt eller slöseri med tid är inte relevant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in