2019-11-09, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurtarnekoll
Det är ju precis det han skriver.. Antagligen är 5 cath för snabbt så han mixar det för att få ihop 5 runs på en timme.

Citat:
Ursprungligen postat av Obscurity
Det är ju lite det som är anledningen till varför hans kompis delar upp det i SM Cath och Armory för. Om han endast hade kört Armory så kanske det hade legat på 40 minuter/5 runs.
Min fråga gällde alltså huruvida instance-capen är generell eller inte. Alltså om man kan göra fler än 5 instancer per timme om man gör olika instancer, t ex SM-Cath och -Arm kombinerat. Vilket det verkar som att man inte kan. Jag frågade det eftersom det lät på honom (Neroxx) som att det var det han menade. Att man kan fortsätta göra instancer om man drar ut på tiden så att man inte gör fler än fem per timme förstår jag förstås.
Citera
2019-11-09, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Min fråga gällde alltså huruvida instance-capen är generell eller inte. Alltså om man kan göra fler än 5 instancer per timme om man gör olika instancer, t ex SM-Cath och -Arm kombinerat. Vilket det verkar som att man inte kan. Jag frågade det eftersom det lät på honom (Neroxx) som att det var det han menade. Att man kan fortsätta göra instancer om man drar ut på tiden så att man inte gör fler än fem per timme förstår jag förstås.

Nej det är 5/timme oavsett om du kör samma eller olika
Citera
2019-11-09, 18:14
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci

Det var pga att ena tog för snabb och skulle få massa dötid. 5 runs oavsett instans per timme.
Citera
2019-11-10, 11:22
Medlem
Alla 4 SM instanser är samma instans även om de fysiskt inte är ihopkopplade.

Säg att man kör SM cath och gör en reset efter varje runda.
Är man snabb så gör man det 5 gånger på 30 min.
Då är man dock låst från att göra en reset på 30 min.
Vilket betyder att man måste vänta 30 min innan man kan köra SM cath.

Man kan köra en runda arms, libary efter 5 cath runs men de blir inte lika effektivt om man är i hög level sen så kanske inte ens det räcker så att man måste vänta i vilket som.

Istället så kan man köra SM cath och arms sedan göra en reset.
Repeat 2 gånger till för att sedan kanske göra 2 sista bara cath sen reset.
Sprang personligen spellcleave från level 30-52 med min lock.
Gjorde lite Quest i emellanåt men spellcleave var helt överlägset, har titan panel för att se XP/hour som man pusha.

Dock får man inte glömma att man får sämre XP ju högre level man är sett till mobsen man dödar.

Kör man ZF i level 44 så kan man få upp absurda tal på runt 80 000 XP/per time relativt enkelt.
När du är i level 50 så är det i princip omöjligt även man gör snabbare runs.
XP per/hour kan alltså skilja sig rejält för folk i samma grupp beroende på deras level.
Citera
2019-11-10, 20:48
Medlem
pulverhonungs avatar
Efterlyser 1-2 till horde rogues på servern Gehennas med koll på vad den gör, minst prebis (helst pvp gear), 175 engineering för bomber och en del consumables redo. Till att börja med så ligger målet på rank 7 och tillgång till gear, vi båda som spelar tillsammans nu vill upp till rank 10 men det kan krävas en hel del extra engagemang med tanke på valet av server.

Spelar du restodruid så är även detta intressant, dra iväg ett pm om du vill joina denna framtida deathsquad.
Senast redigerad av pulverhonung 2019-11-10 kl. 20:52.
Citera
2019-11-11, 12:48
Medlem
ms18s avatar
Någon som använder sig utav något trinket addon? Trinketmenu ser bäst ut men får det inte att fungera.. :/
Citera
2019-11-11, 13:28
Medlem
glorups avatar
En seriös fråga till ALLA

Är med möjligt att bli Grand Marshal utan att vara streamer eller arbetslös ?

Tack på förhand för alla svaren!
Citera
2019-11-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup

nej
Citera
2019-11-11, 15:02
Medlem
Citat:

Gör dig själv en tjänst och öppna en ny flik och gå in på youtube och sök på "vanilla honor system explained". Se på 2-3 guides, de verkar bara vara på 5-10 minuter vardera.

Jag kan förklara för dig men om du har planerat att ranka så måste du själv förstå vad du behöver göra.
Citera
2019-11-11, 15:20
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Gör dig själv en tjänst och öppna en ny flik och gå in på youtube och sök på "vanilla honor system explained". Se på 2-3 guides, de verkar bara vara på 5-10 minuter vardera.

Jag kan förklara för dig men om du har planerat att ranka så måste du själv förstå vad du behöver göra.

Tro mig jag har kollat på guides och förstår att det kommer ta ofantligt mycket tid. Vad jag dock inte förstår är det här med brackets. Jag har kollat på 3 olika guider men fattar fortfarande inte...någon som kan förklara ?
Citera
2019-11-12, 09:50
Medlem
Citat:
Tro mig jag har kollat på guides och förstår att det kommer ta ofantligt mycket tid. Vad jag dock inte förstår är det här med brackets. Jag har kollat på 3 olika guider men fattar fortfarande inte...någon som kan förklara ?

Alla som pvp'ar jämförs mot varandra varje vecka gällande hur mycket honor man har fått under den veckan, beroende på hur högt upp du hamnar så får du olika mycket RP, som avgör hur högt du stiger/sjunker i rank. Eftersom RP inte delas ut linjärt så får ett antal spelare lika mycket RP, och de som har fått mest honor utdelas RP efter den högsta bracketen, dvs 13k eller vad det är. Den näst största bracketen får 11k eller något, och sen minskar det. Hur stora brackets är avgörs på hur många som pvp'ar, är det en liten server så ryms kanske bara en person i bracket1, men är det en stor server så är det flera som tilldelas max RP (som man får när man är i bracket1).
Citera
2019-11-15, 01:38
Medlem
ms18s avatar
Börjar tråden ”dö” lite? Spelar ni fortfarande lika mycket?

Hypen har tyvärr försvunnit för mig. Det är kul i några minuter och sedan känns det som man är likgiltig framför spelet.

Lagt ner guld och tid på enig/mining och nu i går när honorn kom så kändes det mest ”meh”.

Circus 100 minuter i veckan och raida ger inte mycket för kropp och själ heller..

Tror nog i mitt fall att spelet höjer sig en aning med bgs. Undrar bara hur mycket mer man hinner tröttna innan det kommer.

Fast finns värre folk än mig, kompisar som tror sig ha pre bis och nu tröttnat på spelet ”finns inget att göra” fast dom inte ens varit i MC eller gjort pre quest till onyxia... smh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in