2019-11-16, 00:18
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Begge deler må du gjerne fortelle mer om.

Er det noen spesielle du tenker på i en radius av 3 km fra Sloraveien 4 som hadde et stort behov for penger våren 2018?

Har du eller noen du vet om søkt om eller etterspurt plantegningene for Sloraveien 4 (etter 31. okt. 2018), og fått det behandlet hos kommunen, fylkesmannen og sivilombudsmannen, men fått som svar at plantegningene ikke kan frigis med begrunnelse om at det kan utgjøre fare for noens liv og helse?

Det sier seg selv av jeg har noen spesielle i tankene. Navnet er lett å finne frem til fordi det allerede ligger i offentligheten.

Den som roter frem det aktuelle navnet vil ikke ha store problemer med å koble på ytterligere plausible teorier som svinger begge veier.

Det er det som er så sinnssykt med denne saken.

Derfor kalles den "80% teorien" i PM-land.
Citera
2019-11-16, 00:37
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Spørsmålet er hvorfor plantegningene fortsatt har relevans for etterforskningen i en slik grad at det må anvendes nødverge bestemmelsene for å trumfe offentlighetsloven så lenge etter at bortføringen fant sted.

VG har kjørt saken til endes og litt til og fått nei.

Det er jo ganske spesielt da, når du sier det så mener jeg å ha lest noe referat fra et eller annet sted, om at VG og/eller andre medier har bedt om innsyn i noe, og blitt nektet.
Hvorfor benyttes dette når det gjelder noe så egentlig trivielt som plantegninger, liksom? (Dog så regner jeg med at plantegningene blir sentrale når VG og andre medier skal lage illustrasjoner og tegninger for å vise hvordan ugjerningen skjedde, med piler og tegninger, hvor spor ble funnet, hvor hun ble fraktet ut, og så videre.....)

Citat:
Det sier seg selv av jeg har noen spesielle i tankene. Navnet er lett å finne frem til fordi det allerede ligger i offentligheten.

Den som roter frem det aktuelle navnet vil ikke ha store problemer med å koble på ytterligere plausible teorier som svinger begge veier.

Det er det som er så sinnssykt med denne saken.

Derfor kalles den "80% teorien" i PM-land.

Det er noe rart med disse teoriene og ryktene som kun verserer i PM-land. Jeg har vært borti noen av de selv, men tydeligvis ikke de saftigste, og det rare er at de både er totalt plausible og logiske, men det finnes en viss motstand for at folk flest skal kjøpe de allikevel. Så det nytter liksom ikke å fremme de, selv om de stemmer.

Ved å delta og lese her i tråden har jeg fått en ny forståelse, og respekt, for hvor vanskelig for eksempel politikk og slike ting egentlig er, jeg trodde sannhet og logikk var det som var rådende for de fleste, men det handler mye, mye mer om så mye annet...

Jeg blir helt matt....
Citera
2019-11-16, 00:42
Medlem
Citat:
Spørsmålet er hvorfor plantegningene fortsatt har relevans for etterforskningen i en slik grad at det må anvendes nødverge bestemmelsene for å trumfe offentlighetsloven så lenge etter at bortføringen fant sted.

VG har kjørt saken til endes og litt til og fått nei.

Det har vel med sikring av bevis å gjøre, at en random person ikke skal komme å hevde at jeg gjorde sånn og sånn etc.
Citera
2019-11-16, 01:02
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det har vel med sikring av bevis å gjøre, at en random person ikke skal komme å hevde at jeg gjorde sånn og sånn etc.

Plantegningene er ikke noen "blueprint" for hvor politiet har gjort sine tekniske funn og hva slags funn det er snakk om, så at offentliggjøringen av disse ville vært en magnet på falske tilståelser har jeg ingen tro på.

Angående pengesporet så er det ikke veldig mange som kunne trenge 50-100 mill denne våren i et så lite område.

Jeg ble sjokkert selv når det gikk opp for meg, men det gir ikke noe annet enn et solid motiv, som igjen kan "utvikles" i alle mulig retninger. Motiv, kobling person til person osv osv. Kortreist.

Trykker litt på nå, for å se om noen andre gjør koblingen siden Brøske bare har 4x dager igjen til hans egen frist går ut og det er sørgelig om tråden skal huskes for innlegg om rabiate bikkjer og kropper svøpt i våtromsmembran i gulv eller vegg.
Citera
2019-11-16, 01:08
Medlem
Citat:
Plantegningene er ikke noen "blueprint" for hvor politiet har gjort sine tekniske funn og hva slags funn det er snakk om, så at offentliggjøringen av disse ville vært en magnet på falske tilståelser har jeg ingen tro på.

Angående pengesporet så er det ikke veldig mange som kunne trenge 50-100 mill denne våren i et så lite område.

Jeg ble sjokkert selv når det gikk opp for meg, men det gir ikke noe annet enn et solid motiv, som igjen kan "utvikles" i alle mulig retninger. Motiv, kobling person til person osv osv. Kortreist.

Trykker litt på nå, for å se om noen andre gjør koblingen siden Brøske bare har 4x dager igjen til hans egen frist går ut og det er sørgelig om tråden skal huskes for innlegg om rabiate bikkjer og kropper svøpt i våtromsmembran i gulv eller vegg.

Den eneste jeg kommer på som har levd høyt på strå og gjort et gedigent mageplask er den pakistanske gummikongen, men om han bor innenfor radiusen er jeg usikker på.
Citera
2019-11-16, 01:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Uten lokalkunnskap om området og menneskene som befinner seg der så er det omtrent umulig for hvermansen å gjøre en slik kobling.
Senast redigerad av Niffy 2019-11-16 kl. 01:20.
Citera
2019-11-16, 01:31
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Uten lokalkunnskap om området og menneskene som befinner seg der så er det omtrent umulig for hvermansen å gjøre en slik kobling.

Sharif er for en gangs skyld utenfor der det skjer

Niffy: Når et par google-søk + et analytisk hode er det som skal til, så er det ikke nødvendig med lokalkunnskap.

Edit: For å lage sirkelen hel så må det jobbes litt i web.archive.org også.

Nå har jeg sagt nok og hvis ikke noen greier å bygge videre på dette, så er tråden død.
Senast redigerad av drsniffer 2019-11-16 kl. 01:37.
Citera
2019-11-16, 02:17
Medlem
Lurer på hvorfor hjemmesiden til TH eiendom ble stengt i 2016 og siden har det bare stått at ny hjemmeside er under utvikling ?
http://web.archive.org/web/20160823050011/http://tomhageneiendom.no/

Ellers har TH eiendom 2 anmeldelser i google, den ene misførnøyd og den andre skrytte av vinen.

Elkraft har flere anmeldelser i google og de fleste er misfornøyde.
Senast redigerad av Gassa 2019-11-16 kl. 02:43.
Citera
2019-11-16, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Lurer på hvorfor hjemmesiden til TH eiendom ble stengt i 2016 og siden har det bare stått at ny hjemmeside er under utvikling ?
http://web.archive.org/web/20160823050011/http://tomhageneiendom.no/

Ellers har TH eiendom 2 anmeldelser i google, den ene misførnøyd og den andre skrytte av vinen.

Elkraft har flere anmeldelser i google og de fleste er misfornøyde.
Jag tror att det är svenskar inblandade pch stt hon är mörfad
Citera
2019-11-16, 09:14
Medlem
Citat:
Sharif er for en gangs skyld utenfor der det skjer

Niffy: Når et par google-søk + et analytisk hode er det som skal til, så er det ikke nødvendig med lokalkunnskap.

Edit: For å lage sirkelen hel så må det jobbes litt i web.archive.org også.

Nå har jeg sagt nok og hvis ikke noen greier å bygge videre på dette, så er tråden død.
Tenker du hockey?
Citera
2019-11-16, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurklendeSevje
Tenker du hockey?

Her er du inne på noe. Mange interessante navn, og store økonomiske problemer. Spørsmålet er vel om ikke politiet hadde løst saken hvis disse var involvert?
Citera
2019-11-16, 09:34
Medlem
Eller fotball og salg av bygård i Bygdøy Alle og fallende inntekt i 2018. Kan ikke forstå at noen av disse alternativene skal gjøre noe slikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in