Citat:
Ursprungligen postat av
skovdebosse
Var det inte så att BWs mamma var ute den kvällen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Judaland
Vet inte hur gammal person i fråga är, men det var mogendans på Karlsholme den kvällen. Var även något på Hembygden men det kan ha varit för yngre, minns inte riktigt
Kan inte minnas att jag hört/sett att hon skulle varit det, men det är naturligtvis en möjlighet om hon nu befann sig i stan. Hon bör ju varit 45 år (o 2 månader) vid denna tid och bör väl inte varit främmande för lite nöjesliv. Menar någon att Björn o mamman ska ha stött ihop på stan o att ett alibi kunnat uppstå på så sätt? Känns lite krystat. Nä, jag lutar i nuläget åt att någon annan än mamman är det eventuella alibit, men jag ser mig gärna motbevisas.
Kan BW haft något motiv för att snea till på H lr skulle det mest vara typ olycka orsakad av en substanspåverkad BW. Skulle det ha att göra med "drogerna" som hittades i anslutning till H's rum. Kan den förmodade kompanjonen till BW vara den mer skyldige, Shan* Pumfr*y ska kanske inte glömmas bort heller.
Att H skulle vara ingjuten i betong nånstans ute på Torsö osar ju som sagts onekligen skröna. Om det skulle varit på en gärningsmans egen tomt lr i hans hus så skulle det naturligtvis vara ett faktum som gör att han mycket ogärna skulle kunna tänka sig att anonymt avslöja var kroppen gömdes. Även om han knappast skulle kunna dömas för mord, då det borde vara omöjligt att bevisa, så får han naturligtvis allmänhetens dom som den högst troligt skyldige. Eftersom ingen ännu verkar ha kommit med ett övertygande svar på var kroppen gömdes, så är ett sådant scenario kanske inte helt otänkbart. Det har de facto förekommit flera gånger tidigare, lik i trädgårdar, källare o väggar mm.