2019-10-08, 11:38
Medlem
Moffins avatar
Jag gillar blight! Siktar på 24 challenges för portalen och har 21 nu.

Minions verkar starka den här ligan. Jag kör summoner för första gången. Följer en guide men den är så komplicerad så känns som att jag gissar mig till hälften va det jag gör, använder inte riktigt samma setup utan kör lite eget. Har dödat Elder iaf och det var inga större problem.

Över 60h spelat utan en enda exalt drop. Sitter dock på nästan 1700 chaos jag inte riktigt vet jag ska göra med. Orkar inte ta tag i min gear. Unequippade mina gloves för att se hur mina resists blev vilket ledde till att jag tydligen hamnade under dex-nivån jag behövde. Hälften av min gear blev röd och mina spectres dog, blev tvungen att plocka ur och i alla gems osv, fixa nya minions. Orkar nu inte bry mig alls utan det får duga som det är

Blighted maps är riktigt roligt men de droppar alldeles för sällan. Har bara fått typ 7 st totalt och den högsta var t6. Lite svettigt också med tanke på att dör man för tidigt så får man inte ett skit. På det sättet gillade jag legion att det liksom var lugnt under själva aktivations-fasen. Känns som att blight är mycket time investment i något som potentiellt ger nada.

Jobbigt också hur på vissa maps/layouts så verkar det vara omöjligt. Har fortfarande kvar min challenge för max lanes (tror det är 10?) bara lyckats spawna den tre gånger och då i röda maps, failat varje för att det är flera portaler som är för nära pumpen. Hinner inte få tillräckligt med blight för att uppgradera tornen och även om jag har minions kommer det för mycket från för många håll samtidigt.

Jag gillar tower defence i allmänhet så tycker det är lite trist hur det ibland bara känns som RNG om det är görbart eller inte beroende på hur allt spawnar.
Citera
2019-10-08, 23:28
Medlem
Otto Flicks avatar
Spelar Frost Blade, med fantastik clear speed men lite sämre single target så bossarna tar ofta lite längre tid än de borde. Men har riktigt kul faktiskt. Skippar ofta Blight då de bara känns tidsödslande.

Har dock kommit till den nivå (95) där jag funderar på att rerolla eller ta ett uppehåll till nästa liga. Om jag rerollar har ni några kul, och bortglömda förslag på skills (ej Cyclone eller skeletons) man kan lira?
Citera
2019-11-15, 23:33
Medlem
Kafka_Gods avatar
Path of Exile 2

https://www.pathofexile.com/exilecon/one

Det är inte ett helt nytt spel. Det är sju nya akter som du välja att spela istället. Givetvis med många andra nyheter som 38 Ascendancies och att alla föremål med sockets kan sexlänkas.

Chris Wilsons passion för spelet är helt fantastisk.
Senast redigerad av Kafka_God 2019-11-15 kl. 23:43.
Citera
2019-11-16, 00:45
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Path of Exile 2

Det är inte ett helt nytt spel. Det är sju nya akter som du välja att spela istället. Givetvis med många andra nyheter som 38 Ascendancies och att alla föremål med sockets kan sexlänkas.

Ser lovande ut.

Kanske man får lust att lira lite igen.
Citera
2019-11-16, 06:40
Medlem
Vad är siffrorna för det nya socket systemet? Lvls? Låser man upp 2 länkar på ex lvl 10 sen 3 på 20 eller vad är det?
Citera
2019-11-16, 12:11
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Vad är siffrorna för det nya socket systemet? Lvls? Låser man upp 2 länkar på ex lvl 10 sen 3 på 20 eller vad är det?

Hoppas det blir mindre irriterande än nuvarande iaf :/
Citera
2019-11-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hoppas det blir mindre irriterande än nuvarande iaf :/

Ja fyfan för att försöka få till 6 länkar OCH sen rätta färger...
Gillar att de verkar fokusera på pilbågar i 3.9. Min roligaste karaktär var tornado shot I 2.5 eller någonstans där. Om det var för att det var min första karaktär eller inte har jag dock ingen aning om.
Citera
2019-11-16, 14:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Ja fyfan för att försöka få till 6 länkar OCH sen rätta färger...
Gillar att de verkar fokusera på pilbågar i 3.9. Min roligaste karaktär var tornado shot I 2.5 eller någonstans där. Om det var för att det var min första karaktär eller inte har jag dock ingen aning om.

Har aldrig lyckats få till en 6L själv utan har varit tvungen att köpa mina.
Droppat ett par normal 6L dock, men bara skräp bases.
Citera
2019-11-17, 13:02
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Path of Exile 2

De hade lika gärna kunnat kalla det för en ytterligare expansion istället för ett poe2??? ingenting kändes nyskapande om jag ska vara ärlig.

Jag hade hellre sett poe2 i ny schanger typ dark souls 3 perspektiv, eller MMO?? Chris W, GGG har ju redan visat oss att de kan bemästra arpg hack slash schangern!

poe är slut för min del, jag kom ändå lvl 100 med en figurer, ett antal figurer på lvl 80s plus. Sponsrat spelet med antal hundra lappar gjort de mesta i spelet dödat svåraste bossarna.
Nu får jag blicka framåt till D4 när väl släpps till dessa blir Back to wow classic,

hej svejs
Senast redigerad av Opilus5500 2019-11-17 kl. 13:22.
Citera
2019-11-17, 16:34
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
De hade lika gärna kunnat kalla det för en ytterligare expansion istället för ett poe2??? ingenting kändes nyskapande om jag ska vara ärlig.

Jag hade hellre sett poe2 i ny schanger typ dark souls 3 perspektiv, eller MMO?? Chris W, GGG har ju redan visat oss att de kan bemästra arpg hack slash schangern!

poe är slut för min del, jag kom ändå lvl 100 med en figurer, ett antal figurer på lvl 80s plus. Sponsrat spelet med antal hundra lappar gjort de mesta i spelet dödat svåraste bossarna.
Nu får jag blicka framåt till D4 när väl släpps till dessa blir Back to wow classic,

hej svejs

Det är självklart eftersom det är en ytterligare expansion. Det är samma spel och samma motor med helt ny kampanj som utspelar sig 20 år senare. Tanken med att döpa det hela till PoE 2 och inte till PoE 4.0 "Nisses slakthus" är dels kommersiell och dels ett sätt att få spelare att förstå att det inte är en direkt fortsättning från gamla kampanjen.

Dark Souls i alla ära men hade Chris gått upp på scenen och presenterat en Dark Souls clone så hade GGG fått lämna in konkursansökan på måndag förmiddag.

För spelare som är mer casual så kommer PoE även till mobiltelefoner.
Citera
2019-11-18, 10:38
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Det är självklart eftersom det är en ytterligare expansion. Det är samma spel och samma motor med helt ny kampanj som utspelar sig 20 år senare. Tanken med att döpa det hela till PoE 2 och inte till PoE 4.0 "Nisses slakthus" är dels kommersiell och dels ett sätt att få spelare att förstå att det inte är en direkt fortsättning från gamla kampanjen.

Dark Souls i alla ära men hade Chris gått upp på scenen och presenterat en Dark Souls clone så hade GGG fått lämna in konkursansökan på måndag förmiddag.

Tycker de marknadsför det hela helt rätt.

Det är ett "nytt" spel, gamla spelet får en ny grafikmotor, nya spelet får en ny kampanj.

Sen är de inte övergiriga heller utan alla saker du köpt till PoE kommer även finnas i PoE2 (cosmetics, stash etc) vilket jag inte tror många studios hade gjort, utan de hade sett det som en chans att sälja samma saker en gång till.

Ska erkänna att jag är lite hype för 3.9, hur de gjort om mapsen + även league mekaniken.

Ska nog testa en bow-build den här gången, aldrig lirat med båge och det verkar vara helt rätt liga att testa det.
Citera
2019-11-27, 08:17
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:

Jag kanske lät lite hård i min kritik för poe2, men för jag ser att de kan så mycket mer en bara arpg hacks slash spelgrenen. Jag tror poe skulle passa utmärkt för en ny schanger typ som MMO? ungefär som wow med olika raser ifrån spelet och klasser likaså =).. Tänk er att utforska wraeclast värld i ett mmo perspektiv de vore jäkligt roligt =))...
Vem vet vad GGG kommer i framtiden??? de har redan börjat utveckla poe in i kortspel , och i mobil spel =)... Hoppas på MMO framtiden! jag skulle lätt betala 150 kronor i månaden för spela det.
Senast redigerad av Opilus5500 2019-11-27 kl. 08:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in