Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Det finns trots allt en möjlighet att han kan ha haft HA i bakluckan och sedan åkt hem till t.ex. CO som han påstås ha haft en flirt med vid den aktuella tidpunkten. Om BW hade egen nyckel till hennes lägenhet kan ha åkt dit och lagt sig vid 4-5 tiden och om hon sov när han kom, kan han på morgonen därefter ha sagt att han kom dit vid 2-3 tiden och att han då gick och la sig direkt eftersom hon sov. I ett sådant läge kan hon ha vittnat "i god tro" så att säga, d.v.s. hon tror på BW och att han kom dit vid 2-3 tiden fast han i själva verket kom vid 4-5.
Nu spekulerar jag givetvis bara om hur ett ev. "naturligt" alibi för BW skulle kunna se ut. Det måste alltså inte vara ett påhittat, falskt alibi. Det skulle kunna vara så enkelt och räcka med att BW kom hem till den här kvinnan betydligt senare än vad han själv har uppgett.
Och om hon nu sov (vilket han i sådant fall givetvis visste att hon gjorde) så åkte han medvetet dit för att på så sätt "skaffa sig" ett alibi.
Alternativet skulle vara att kvinnan som BW påstås ha spenderat natten med medvetet ljuger för att skydda honom, vilket bör vara mer osannolikt anser jag. Det är trots att inte många människor som fivilligt vill skydda en mördare.
Det enda kruxet med den teorin är att den aktuella damen i så fall borde ha sagt till polisen att hon hade somnat innan BW kom "hem" och att hon därför inte visste vid vilken tidpunkt han faktiskt kom - vilket borde ha gjort polisen misstänksam. Det enda som hon i så fall hade kunnat intyga var att han var där när hon vaknade, men inget mer än så.
Enligt Badboy rider (tror jag att det var) ska polisen ha varit mycket intresserade av BW i fallets början och kallat in honom flera gånger, och det måste ju då ha funnits specifika orsaker till detta intresse. Och till detta kan vi lägga mammans stora oro.