Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Ja, i så fall skulle han ju inte ha något riktigt alibi då brottet, i alla fall bortförandet, troligen skedde kring ca 02.20. Sedan kan man givetvis spekulera i hur troligt det skulle vara att först,göra sig skyldig till ett sådant brott för att strax efteråt ragga upp en tjej att spendera resten av natten med. Gömmandet av kroppen blir ju även svår att hinna med. En riktigt kallblodig psykopat kanske hade fixat det men knappast BW, enligt min mening iaf.
Det finns trots allt en möjlighet att han kan ha haft HA i bakluckan och sedan åkt hem till t.ex. CO som han påstås ha haft en flirt med vid den aktuella tidpunkten. Om BW hade egen nyckel till hennes lägenhet kan ha åkt dit och lagt sig vid 4-5 tiden och om hon sov när han kom, kan han på morgonen därefter ha sagt att han kom dit vid 2-3 tiden och att han då gick och la sig direkt eftersom hon sov. I ett sådant läge kan hon ha vittnat "i god tro" så att säga, d.v.s. hon tror på BW och att han kom dit vid 2-3 tiden fast han i själva verket kom vid 4-5.
Nu spekulerar jag givetvis bara om hur ett ev. "naturligt" alibi för BW skulle kunna se ut. Det måste alltså inte vara ett påhittat, falskt alibi. Det skulle kunna vara så enkelt och räcka med att BW kom hem till den här kvinnan betydligt senare än vad han själv har uppgett.
Och om hon nu sov (vilket han i sådant fall givetvis visste att hon gjorde) så åkte han medvetet dit för att på så sätt "skaffa sig" ett alibi.
Alternativet skulle vara att kvinnan som BW påstås ha spenderat natten med
medvetet ljuger för att skydda honom, vilket bör vara mer osannolikt anser jag. Det är trots att inte många människor som fivilligt vill skydda en mördare.