2019-11-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Hon är som sagt inte klanderfri.

Men i övrigt så används väl hennes medverkan som en slags galjonsfigur i vars främsta syfte är att sitta där som en förtroendeingivande, äldre, sansad, känslosam tant som därmed ska försöka måla upp Trump-sidan som hänsynslösa monster.

Vad är det hon har gjort i sin tjänsteutövning mot sin chef? Hittar du på eller vet du något?
Citera
2019-11-15, 20:51
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Lag, etik och moral spelar ingen roll för dem, de använder Whistleblower Act som toapapper.

De söker en skurk att visa upp för publiken.
Då är dem nog på jakt efter fel person skulle jag säga, Tror dem skulle syna sin egen herre i WH istället för jaga blåsaren eller då skulle knäna skallra som maracas i otakt.....
Citera
2019-11-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Vad är det hon har gjort i sin tjänsteutövning mot sin chef? Hittar du på eller vet du något?

Jag kan väl skriva det en fjärde gång så att även du förstår.

Hon har fått klagomål från advokaten och Trump för att handlat i strid med vad hon beordrats att göra och inte göra.

Begrips?
Citera
2019-11-15, 20:53
Medlem
Citat:

Hon har fått klagomål från advokaten och Trump för att handlat i strid med vad hon beordrats att göra och inte göra.

Begrips?

Vad vägrade hon göra?
Citera
2019-11-15, 20:54
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Begrips?

Och det är inte formellt klander.

För övrigt är det ju just detta som hon är kritisk mot, att Trump INTE har gett henne en formell anledning till att avsätta henne utan använt underhuggare för att ge sig på henne.
Citera
2019-11-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Och det är inte formellt klander.

För övrigt är det ju just detta som hon är kritisk mot, att Trump INTE har gett henne en formell anledning till att avsätta henne utan använt underhuggare för att ge sig på henne.

Det finns inget som heter FORMELLT KLANDER, och det är inget uttryck som ens förekommit i hennes vittnesmål eller i tråden innan du började yla om det.

Trump behöver inte ge henne någon mer utförlig förklaring för hennes avsked än att hänvisa till minskat förtroende. Det är inget hon kan kräva heller.

Jag fattar inte varför du sprider irrelevant krafs i tråden?
Citera
2019-11-15, 21:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Fast man kan ju redan nu konstatera att hon inte är felfri, med tanke på att hon i sin tjänsteutövning motarbetat sin chef, Trump. Typ ett av de värsta felen man kan göra som anställd.

Hon anser sig vara klanderfri för att hon tycker det, och i övrigt grundar sig hnenes vittnesmål på tyckande. Och tyckandet har därmed ingen relevans med tanke på ljugeriet.
Inget du säger har någon betydelse här i dessa impeachment förhör.
Utan det är helt andra premisser man håller på med.
Men är det inte mer än så man har emot henne, så säger det att trovärdigheten är extremt hög.
Och nått säger mig det inte kommer ändra sig, för det är ett overkligt svagt argument.

Citat:
Jag är inte så insatt så jag kan värdera allt hon sa. Men när hon sa att hon varit ofelbar i över 40 år så blev hon extremt opålitlig.
Nej, hon gav ett mycket gediget vittnesmål, låter mer som du är part här och inte klarar vara objektiv.
Vad har hon gjort för fel som gör hennes vittnesmål i impeachmentförhören extremt opålitligt?
Du glömde berätta detta, och hur står det till trumpen som ljuger precis hela tiden nästan.(är nog över 20k lögner nu)

Så berätta vad är det som gör vittnesmålet extremt opålitligt här i förhören.
För som du ser missade du det helt och hållet.
Citat:
Men jag tror inte att de intellektuellt handikappade inte kan se att vittnesmålen är samstämmiga. De kan inte komma ihåg något i mer en tre minuter. Att de som röstar på Trump fungerar så är dock ingen överraskning eller hur. Frågan är varför de skulle göra sig allt besvär att komma överens om vad man ska ljuga om är en sak, en annan vad det skulle vara bra för? Det hade nog varit enklare för dessa männsikor att inte alls vilja vittna.

Men det är rätt många vittnen som ska vittna, och en del är inte ens kallade än.

Varför Trump hindrar de sina att vittna positivt om honom och släppa alla dokument som visar perfekta telefonsamtal och hur bra Trump är kan man också fundera över.
Jag vet dom kompartmentaliserar, och sen tror allt de säger är rätt efter detta.
Men det är bara en idiot som tar detaljer som är bra för en, och glömmer allt annat.

Men dessa öppna förhör, är det en fortsättning på de som man hade i de olika utskotten.
Eller är detta en omstart helt?
För om det inte är en full omstart, så är ju flera vittnen som inte kommer höras i huset.
Citat:
Ja hon hindrade bl.a. utredningen av Biden.

Är du inte insatt?
Och det är därför vi sitter här och nu pratar impeachment av trumpen, då hon inte ville begå brottet åt honom.
Förstår du inte att alla läser ut det så?(Utom de med agenda)
Citat:
Den enda som nämnt "formellt klanderfri" är du, varken jag eller M.Y har använt det uttrycket.

Att hon inte varit KLANDERFRI är redan bevisat då hon fått kritik av både advokaten och hennes chef, Trump. Det kan knappast bli mer tydligt klander än så.

Håll dig gärna till sanningen tack.
Är det inte dax att du berättar istället vad som är fel, för nu säger du inget om detta.

Och självfallet pratar inte hon om sitt privatliv, vilket berättar vilken nivå du ligger på.
Detta vittne var MYCKET skadligt, och i din iver komma till trumpen hjälp, så blev det precis tvärtom.
Då du trodde att det var ett försvar och se en mening som nått skulle vänta ett helt vittnesmål.
Det enda du gjrode var att fokusera och klargöra att hon är klanderfri, för du har inget som säger annat.

Så som vittnesmål för Demokraters utfrågningar för impeachment processen, så var detta ett fantastiskt vittnesmål.
Jag förstår trumpnissarna tycker annat, men där saknas objektivitet helt och hållet.
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Ingen här inne vet om hon var klanderfri eller inte. Så i såna här fall är det bättre att fria än att fälla henne. Man behöver inte attackera henne personligen för att säga att hon har ingenting alls att komma med till utredningen då inget av vad hon har sagt har baserats på fakta. Det har antingen varit baserat på känslor eller spekulationer. Hade det varit i en domstol så hade inte mycket gått igenom om vad hon sagt, därför tycker jag att det är konstigt att man låter såna här personer vittna som inte har någon fakta alls. Vi såg det förra gången också och efter två dagar så har vi fortfarande inte fått fram någon fakta alls som är grund för att avsätta Trump.
Inget och komma med, då har man nog inte ens sett vittnesmålet.
Alternativt selektivt urval av vad man anser är okey, men då glömmer man ju av delar av vittnesmålet.
Citat:
Hon är som sagt inte klanderfri.

Men i övrigt så används väl hennes medverkan som en slags galjonsfigur i vars främsta syfte är att sitta där som en förtroendeingivande, äldre, sansad, känslosam tant som därmed ska försöka måla upp Trump-sidan som hänsynslösa monster.

Edit. Galjonsfigur för utredningen mot Trump.
Om hon inte är klanderfri, upp till bevis och visa hon inte är det då
Och ingen idé att du försöker med detta brottet quid pro quo som hon vägrade utföra.

Tills dess är vittnesmålet mycket trovärdigt och berättar det vi redan gissat.
Citera
2019-11-15, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Och det är därför vi sitter här och nu pratar impeachment av trumpen, då hon inte ville begå brottet åt honom.
Förstår du inte att alla läser ut det så?(Utom de med agenda)

Vilket brott hade hon kunnat fällas för om hon inte motarbetat Trump?
Citera
2019-11-15, 21:05
Medlem
Citat:
Det finns inget som heter FORMELLT KLANDER, och det är inget uttryck som ens förekommit i hennes vittnesmål eller i tråden innan du började yla om det.

Trump behöver inte ge henne någon mer utförlig förklaring för hennes avsked än att hänvisa till minskat förtroende. Det är inget hon kan kräva heller.

Jag fattar inte varför du sprider irrelevant krafs i tråden?

Klart att det finns formell klander. Det är alltså inte gnäll på twitter av chefen eller dennes advokat. Ett formellt klander är något som meddelas och noteras.
Citera
2019-11-15, 21:12
Medlem
Citat:
Klart att det finns formell klander. Det är alltså inte gnäll på twitter av chefen eller dennes advokat. Ett formellt klander är något som meddelas och noteras.

Det finns inget som heter formellt klander, om det finns kan du ju länka till en källa?

I övrigt är det en jävla icke-diskussion eftersom hon inte ens använt uttrycket själv. Hon sa att hon var klanderfri, så enligt din och modertorns jävla definition så krävs det inget meddelande eller notis om det då, utan det kan framföras på valfritt vis, vilket Trump gjort.

Så vad fan är ert problem?
Citera
2019-11-15, 21:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vilket brott hade hon kunnat fällas för om hon inte motarbetat Trump?
Det är irrelevant idag, då brottet gjordes av någon annan.
Därför vi sitter här och nu och pratar om impeachemnt, hur kan du ha missat detta?
Citera
2019-11-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är irrelevant idag, då brottet gjordes av någon annan.
Därför vi sitter här och nu och pratar om impeachemnt, hur kan du ha missat detta?

Det är inte alls irrelevant. Diskussionen handlar om hennes trovärdighet och om det var befogat att sparka henne.

1. Hon är inte trovärdig då hon ljög om att hon var klanderfri.

2. Trump hade rätt att sparka henne då hon motarbetade Trump och Trump tappade förtroendet för henne.

Vad är det ens att diskutera liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in