Citat:
Ursprungligen postat av
Vandraren13
Men varför borde hon springa? SD lär ju inte döda henne eller barnen..
Lite för mycket begärt enl mig om man menar att hon borde sörja sin enmans älskarinna särskilt mycket. Det är säkert en lättnad för henne att hon inte längre finns.[/QUOTE
En människa som är kapabel att döda någon, oavsett vem ska man nog ha lite respekt av. Därav tycker jag att hon borde springa långt bort från honom. Tänk dig själv att krypa ner bredvid en som misstänks ha dödat en annan.
Men nu är det ju också så att ingen är dömd.
Såklart ska hon inte sörja sin amns älskarinna men vad jag förstår så var även dom vänner en gång så berörd borde hon vara om hon är oskyldig. Jag kan inte tänka mig att någon frisk människa tycker att det är okej att sin andra hälft har dödat en annan människa å sedan lugnt stannar kvar och känner sig trygg.
Som tur är vi olika.
Jag håller med.
Det är ju milsvid skillnad att vara förbannad på någon, känna sig sviken och vara djupt ledsen över sveket och att tycka det är okey att ens make dödat någon.
Man kanske önskar att personen drar dit pepparn växer och bli inte ledsen om h*en snavar över lite motgångar. Kanske kan man kunde säga att jag önskar att h*n inte fanns. För flertalet betyder det inte att man önskar att personen dog, eller att ens man/make skulle döda personen. Det är sådant som man kan säga, utan djupare mening.
Är man själv oskyldig till mordet som ens man har gjort på rivalen, är det nog inte så många som gör tummen upp. Särskilt inte om man ska sitta med på rättegången och se bilder på den sönderslagna kroppen, se de sörjande barnen och föräldrarna och resten av all konsekvenser det för med sig.
Och även om man kanske tänker på de egna barnens och sin egen säkerhet i första hand, så kanske man inte kan känna att man kan älska och respektera en människa någonsin efter att han har gjort något så hemskt?
Vem är han?
Som jag trodde att jag kände.
Det borde vara en befogad fråga.