2019-11-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandraren13
Jag tänker mig att det är nog inte så enkelt att försöka att leva som vanligt. Men nu vet vi ju inte om hon ens gör det.
Tycker otroligt synd om alla barn, både Lenas å fam D. Förmodligen kände dessa. Även varandra. Vilken tragedi detta fall är. 😳

Klart att de kände/känner varandra. De bodde som grannar, är ungefär lika gamla, deras föräldrar umgicks med varandra och hade dessutom samma hobby.
Sen har de ovanpå allt detta fått veta om det hemliga förhållandet som spräckte äktenskapet mellan SD och HD samt att SD nu sitter häktad som misstänkt..

Oavsett vems barn man sen råkade vara vore det hela djupt tragiskt.
Senast redigerad av sno 2019-11-15 kl. 17:35.
Citera
2019-11-15, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Självklart tjänar ingen av dem på att erkänna, jag menar bara att det är otroligt att ingen av dem brutit ihop av pressen. Jag skulle inte palla förhör om jag vore skyldig till mord...

Jodå. Den absoluta majoriteten pallar trycket. Nästan ingen erkänner. Alla är oskyldiga.

Grejen är att om du satt i en sits där du riskerade 18år eller leva i frihet då tror jag nog att även du skulle få tjockare hud.
Citera
2019-11-15, 17:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Självklart tjänar ingen av dem på att erkänna, jag menar bara att det är otroligt att ingen av dem brutit ihop av pressen. Jag skulle inte palla förhör om jag vore skyldig till mord...

Jag tror att bilden har sett annorlunda ut om HD också hade blivit häktad
Citera
2019-11-15, 17:24
Medlem
Rumpis78s avatar
[quote=Vandraren13|69305945]
Citat:
De är märkliga de där två; SD och HD...Jag tror mordet på LW var en kärlekshandling från SD till HD. Inte så att SD ville fortsätta sitt liv med HD, men hon betyder kanske mycket för honom ändå. De verkar/verkade vara väldigt såta vänner. Och kanske hatet (som SD oxå kände till slut) mot LW var något som förenade dem två (HD och SD) De var ju som sagt som ler och långhalm efter mordet. Men att INGEN av dem erkänt vid det här laget, är ju oxå väldigt märkligt...[/QUOTE

Det för mig underliga är dock om H vet att S är skyldig så är hon såklart inblandad på ett eller annat vis. För annars så borde hon väl springa därifrån så fort hon kan. Det verkar dock som relationen mellen dom båda stärktes efter mordet.
Inblandad eller livrädd känns som orsaken till deras relation. Om hon är helt oskyldig och misstänker SD så borde man tycka att hon borde ta avstånd från honom och ge sig själv och barnen ett drägligt liv nånstans långt bort från honom. Märkligt alltihopa men man måste ju ha erfarenhet själv för att förstå.
Ja, jag tror absolut hon är delaktig i mordet på nåt sätt.
Citera
2019-11-15, 17:27
Medlem
Citat:
Citat:
De är märkliga de där två; SD och HD...Jag tror mordet på LW var en kärlekshandling från SD till HD. Inte så att SD ville fortsätta sitt liv med HD, men hon betyder kanske mycket för honom ändå. De verkar/verkade vara väldigt såta vänner. Och kanske hatet (som SD oxå kände till slut) mot LW var något som förenade dem två (HD och SD) De var ju som sagt som ler och långhalm efter mordet. Men att INGEN av dem erkänt vid det här laget, är ju oxå väldigt märkligt...

Det för mig underliga är dock om H vet att S är skyldig så är hon såklart inblandad på ett eller annat vis. För annars så borde hon väl springa därifrån så fort hon kan. Det verkar dock som relationen mellan dom båda stärktes efter mordet.
Inblandad eller livrädd känns som orsaken till deras relation. Om hon är helt oskyldig och misstänker SD så borde man tycka att hon borde ta avstånd från honom och ge sig själv och barnen ett drägligt liv nånstans långt bort från honom. Märkligt alltihopa men man måste ju ha erfarenhet själv för att förstå.

Men varför borde hon springa? SD lär ju inte döda henne eller barnen..
Lite för mycket begärt enl mig om man menar att hon borde sörja sin enmans älskarinna särskilt mycket. Det är säkert en lättnad för henne att hon inte längre finns.
Citera
2019-11-15, 17:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det är skumt att det egentligen inte kommer fram så mycket neutral fakta av någon som vet lite mer. Såklart kan dom/ni vilja hålla er lite utanför det här kriget för å emot som pågår.
Men om man tänker som så. Självfallet så borde väl HD veta en hel del om det är SD som är den skyldige. Knappast troligt har han inte tagit på sig skulden att det är hans fel att han inledde ett förhållande m L. Han har nog knappast matat HD med fina och snälla ord om L och det man matar stärker man ju. Hennes ilska och besvikelse måste ha kommit fram isåfall. Om hon döljt den så är hon en bra skådespelare.
Det borde finnas människor omkring henne som vet eller misstänker hur det står till.

Nästa tanke. Om hon nu förstår att SD har mördat L, så kanske det ligger till så att hon är jätterädd för honom och väljer att pakta fullt ut med honom i hopp om att sanningen ändå kommer fram till slut och han åker in. Vem vet??
Om det nu är HD som är den som har utfört handlingen så kanske SD försöker att skydda henne så gott han kan å det är därför hon är ute i det fria för tillfället.
Troligtvis så har man rätt person/personer som misstänkta men frustrationen för er alla som är nära vänner å anhöriga måste vara fruktansvärt. Hoppas på en mycket snabb vändning och att någon snart erkänner sitt brott. Oavsett sida så mår nog ingen bra.
Det skulle vara jättesvårt att svansa omkring som ingenting har hänt och tänka på att man har nåt med det här att göra. Beundransvärt på nåt vi, förstå på rätt sätt kära läsare.

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Lurigt sedan HD blev misstänkt också. Innan dess tänkte jag så där också: att hennes beteende berodde på att hon med rätta var livrädd för SD. Kanske stämmer det än, kanske finns det mer på HD. Det låter däremot osannolikt att SD skulle skydda HD så till den grad om BARA hon vore skyldig. Fast.... Kanske är han övertygad om det han sa till en början, att de aldrig får dit ngn för mordet, åtminstone så länge han behåller sin pusselbit.....

Citat:
Jag tror att det ligger en hel del i det du skriver att hon var/är livrädd för honom och spelar med i spelet.
Om även hon är skyldig så är jag imponerad att hon, en tvåbarnsmamma, sjuksköterska och säkert också en vän till många, klarar av (???) att leva sin vardag och fortsätta att vara offentlig i bla geocachingkretsarna. Jag skulle nog hålla väldigt låg profil.
Lenas inblandning i parets liv, dvs förhållandet m SD och allt vad det innebär tä ker jag inte lägga mig i, varken med bu eller bä. Helt säker är jag iaf att hon är oskyldig till att hon bragdes om sitt liv. Dom var två om det hela och samma gällde ansvaret. Ingen ska behöva bli mördad,punkt slut.

Det finns inte minsta indikation på att HD varit jätterädd/livrädd för SD. Spökhistorier för att få den får mordet misstänkte att framstå som mycket farlig i avsikt att lyfta motivet från BO axlar. Kan ni vara snälla att sluta tramsa om det.
Citera
2019-11-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Klart att de kände/känner varandra. De bodde som grannar, är ungefär lika gamla, deras föräldrar umgicks med varandra och hade dessutom samma hobby.
Sen har de ovanpå allt detta fått veta om det hemliga förhållandet som spräckte äktenskapet mellan SD och HD samt att HD nu sitter häktad som misstänkt..

Oavsett vems barn man sen råkade vara är det hela djupt tragiskt.

Ja den soppan är nog inte så lätt att vara i. Den påverkar nog på många vis. Även barnen kan ju ha haft förtroende för den ena och den andre. Snacka om att hela världen gungar till när allt detta uppdagas. Det här sätter nog djupa spår livet ut milt sagt.
Citera
2019-11-15, 17:36
Medlem
[quote=sno|69306082]Men varför borde hon springa? SD lär ju inte döda henne eller barnen..
Lite för mycket begärt enl mig om man menar att hon borde sörja sin enmans älskarinna särskilt mycket. Det är säkert en lättnad för henne att hon inte längre finns.[/QUOTE

En människa som är kapabel att döda någon, oavsett vem ska man nog ha lite respekt av. Därav tycker jag att hon borde springa långt bort från honom. Tänk dig själv att krypa ner bredvid en som misstänks ha dödat en annan.
Men nu är det ju också så att ingen är dömd.
Såklart ska hon inte sörja sin amns älskarinna men vad jag förstår så var även dom vänner en gång så berörd borde hon vara om hon är oskyldig. Jag kan inte tänka mig att någon frisk människa tycker att det är okej att sin andra hälft har dödat en annan människa å sedan lugnt stannar kvar och känner sig trygg.
Som tur är vi olika.
Citera
2019-11-15, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det finns inte minsta indikation på att HD varit jätterädd/livrädd för SD. Spökhistorier för att få den får mordet misstänkte att framstå som mycket farlig i avsikt att lyfta motivet från BO axlar. Kan ni vara snälla att sluta tramsa om det.
Du verkar ha bättre koll än mig så det är väl bra om hon inte är livrädd.
Att en som mördat är farlig kan nog knappast förneka. Sen är det ju inte så att denne är farlig för alla.
Spökhistorier hit och spökhistorier dit. Att försvara en person som misstänks har mördat en annan är ganska läskigt det också. Nästan läskigare.i den här tråden finns ganska många såna faktiskt.
Men nu är det jus om sagt också så att ingen är dömd så vi vet inte vem mördaren är om vi ska vara helt ärliga.
Citera
2019-11-15, 18:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Lurigt sedan HD blev misstänkt också. Innan dess tänkte jag så där också: att hennes beteende berodde på att hon med rätta var livrädd för SD. Kanske stämmer det än, kanske finns det mer på HD. Det låter däremot osannolikt att SD skulle skydda HD så till den grad om BARA hon vore skyldig. Fast.... Kanske är han övertygad om det han sa till en början, att de aldrig får dit ngn för mordet, åtminstone så länge han behåller sin pusselbit.....

Om HD är medskyldig så får hon väl göra
som barnflickan i Knutby och hävda att
hon var hjärntvättad av SD.

Nu har hon inte haft någon kontakt med
honom sedan han blev häktad med fulla
restriktioner så om hon börjar berätta vad
hon vet för polisen nu så kan hon säga
att hjärntvättningen har börjat släppa och
att hon ser klarar nu.
Citera
2019-11-15, 18:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Hora–madonna-komplexet.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hora–madonna-komplexet

Det kan räcka som motiv.

Madonnan begärde skilsmässa pga
”horan”.

”Horan” skulle straffas.

Om det stämmer att SD haft tidigare
otrohetsaffärer så kan det faktiskt bero på
ett sådant komplex.

PS. Ni behöver inte skjuta budbäraren.
”Idén föreslogs först av Sigmund Freud. Freud fann att vissa män hade svårt att se en och samma kvinna som mål för både romantiska och sexuella begär. Kvinnor delades därför i deras medvetande upp i en falsk dikotomi: älskad eller älskarinna.”

Detta borde LW ha känt till.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-15 kl. 18:22.
Citera
2019-11-15, 18:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men varför borde hon springa? SD lär ju inte döda henne eller barnen..
Lite för mycket begärt enl mig om man menar att hon borde sörja sin enmans älskarinna särskilt mycket. Det är säkert en lättnad för henne att hon inte längre finns.[/QUOTE

En människa som är kapabel att döda någon, oavsett vem ska man nog ha lite respekt av. Därav tycker jag att hon borde springa långt bort från honom. Tänk dig själv att krypa ner bredvid en som misstänks ha dödat en annan.
Men nu är det ju också så att ingen är dömd.
Såklart ska hon inte sörja sin amns älskarinna men vad jag förstår så var även dom vänner en gång så berörd borde hon vara om hon är oskyldig. Jag kan inte tänka mig att någon frisk människa tycker att det är okej att sin andra hälft har dödat en annan människa å sedan lugnt stannar kvar och känner sig trygg.
Som tur är vi olika.

Jag håller med.

Det är ju milsvid skillnad att vara förbannad på någon, känna sig sviken och vara djupt ledsen över sveket och att tycka det är okey att ens make dödat någon.

Man kanske önskar att personen drar dit pepparn växer och bli inte ledsen om h*en snavar över lite motgångar. Kanske kan man kunde säga att jag önskar att h*n inte fanns. För flertalet betyder det inte att man önskar att personen dog, eller att ens man/make skulle döda personen. Det är sådant som man kan säga, utan djupare mening.

Är man själv oskyldig till mordet som ens man har gjort på rivalen, är det nog inte så många som gör tummen upp. Särskilt inte om man ska sitta med på rättegången och se bilder på den sönderslagna kroppen, se de sörjande barnen och föräldrarna och resten av all konsekvenser det för med sig.

Och även om man kanske tänker på de egna barnens och sin egen säkerhet i första hand, så kanske man inte kan känna att man kan älska och respektera en människa någonsin efter att han har gjort något så hemskt?

Vem är han?

Som jag trodde att jag kände.
Det borde vara en befogad fråga.
Senast redigerad av notknapparen 2019-11-15 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in