2019-11-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det kan snarare var tvärtom HD som hämnas på SD och LW för deras svek under 6-7 års tid.
Annars hade väl mobilen hittats i närheten av HD:s bostad och inte i skogen vid UW:s och SD:s villa.

Dalaan och sambo kanske ska fundera på om det inte var två kvinnoskrik de hörde den natten och inte bara en.

Betydelsen är enbart kopplad till ev DNA som fanns på föremålet och om det bevisligen kan kopplas till LW och Mordnatten.

Jag har orubbat förtroende till Dalaans vittnesmål.
Senast redigerad av Remark 2019-11-15 kl. 00:07.
Citera
2019-11-15, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag har orubbat förtroende till Dalaans vittnesmål.

Men är du orubbat säker på att det var LW som skrek?
Citera
2019-11-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men är du orubbat säker på att det var LW som skrek?

Ja det är jag.
Citera
2019-11-15, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja det är jag.

Ok. Misstror inte alls att D:s hört något men har själv lite svårt att få ihop det långa "skrikförloppet" med mordet på LW.
Citera
2019-11-15, 01:48
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok. Misstror inte alls att D:s hört något men har själv lite svårt att få ihop det långa "skrikförloppet" med mordet på LW.

(Spekulation)

Tänk om skriken var rop på hjälp , typ enda sättet att få någon vänlig själ att rädda henne från döden ??
Och det enda hon kunde göra för att få uppmärksamhet från någon räddare var att använda sin röst !??

Tänk om mördaren slog sönder hennes ben så att hon inte lyckades krypa fram för att få hjälp av någon granne?

Tänk om mördaren dunkade hennes huvud i makadammen så att hennes ögon skadades så att hon insåg att hon blev blind och skrek med dödsångest över att hennes syn var förstörd ?

Vad som helst för hemskt kan ju ha skett därbakom som gjorde att LW: s skrik lät så som de gjorde ......

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-11-15 kl. 02:15.
Citera
2019-11-15, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Svårt att veta vad de ha på henne.
Det kan förstås finnas sådana förklaringar, att hon vill ge ett visst intryck av att hon har tagit avstånd och att hon inte vill att media använder bilderna såsom de gjort med SD tidigare.

Samtidigt har hon haft all världens tid att göra det tidigare, särskilt nu sedan hon själv hamnat under luppen.

Men det kanske är så att hon har fått signaler på att det drar ihop sig.
Vem är hennes försvarare?

Jag förmodar att det kommit in en del svar från NFC och kanske polisens utredare redan har sammanställt en del saker som presenterats för henne.

Och kanske var det något sådant som HD refererade till i en logg för en tid sedan; att det var något positivt som hon fått besked om som gjorde henne glad?
Din sista mening här ang vad det var för positivt HD fått besked om är jag nyfiken på... misstänker starkt att det har något med utredningen att göra.

Du skrev i ett inlägg att typ "det kanske blir hon och en fisk". Jag missunnar henne inte ett förhållande (om det visar sig att hon är helt oskyldig), men jag skulle hellre se att hon tar sitt förnuft tillfånga och väljer att först och främst ägna sig åt barnen (före sillar och geo). Det är något jag tycker att hon borde göra redan nu då jag är rätt övertygad om att barnen inte mår bra!

Är det någon som vet om HD får ha barnen hemma/bor hon i sin lägenhet eller är hon hemma hos sina föräldrar?

Synd att EGT inte skriver längre i tråden (och ett flertal andra är saknade)!

Ps vad gäller borttagna bilder av SD verkar det vara en trådsanning... DS
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-11-15 kl. 07:59.
Citera
2019-11-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
HD verkar ha tagit bort alla foton av SD
från sin GC-logg.

Bra för henne!
Har hon äntligen fattat vilken skit han är?

Däremot så har hon kvar foton av deras
barn.
Förstår varken hon eller SD hur det här
kommer att påverka barnen resten av
deras liv, oavsett om någon av föräldrarna
döms eller inte?
Flickornas foton behöver knappast
exponeras av föräldrarna!
Vilka foton "verkar HD tagit bort" som du skriver... oavsett vilken resa/tillfälle det gäller?
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-11-15 kl. 08:33.
Citera
2019-11-15, 08:56
Medlem
Citat:
Precis. Varför måste Lena prompt avslöja affären om hon lämnat honom och gått vidare?
I de fall älskarinnan vill göra det är det oftast för att hon vill ha mannen för sig själv genom att berätta för hans hustru.
Vet vi "promt" att LW bjudit hem HD för att prata om SD?
Om HD var hem till LW så kanske hon gick dit på eget bevåg... kanske gick dit för att de var vänner vid det tillfället och ville prata.
Citera
2019-11-15, 09:27
Medlem
poffansoffans avatar
Förlåt för min dumma fråga, hatar själv denna frågan men denna tråden är så lång så jag hittat inte.. finns FUP här på fb?
Citera
2019-11-15, 09:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poffansoffan
Förlåt för min dumma fråga, hatar själv denna frågan men denna tråden är så lång så jag hittat inte.. finns FUP här på fb?

Åtal är inte väckt så det finns ingen FUP än.
Citera
2019-11-15, 10:44
Medlem
Vet vi när åtal beräknas väckas? Eller vad som är nästa hållppunkt i processen?

Citat:
Åtal är inte väckt så det finns ingen FUP än.
Citera
2019-11-15, 10:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Vet vi när åtal beräknas väckas? Eller vad som är nästa hållppunkt i processen?

21/11 ska åtal antingen väckas eller häktning förlängas. Blir sannolikt det senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in