2019-11-14, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det kan också vara ett rent taktiskt drag, att hon inte vill att media plockar fram bilder på henne och SD tillsammans och publicerar dem. Särskilt efter Expressens artikel igår.

Däremot lär väl en uppsjö av gemensamma bilder på ligga kvar i SD's galleri, såvida han inte förärat henne med sina inloggningsuppgifter (vilket han gissningsvis inte har gjort).
Du är som jag uppfattat det en av "grävarna" i geo-sammanhang... har Du noterat om det stämmer att HD plockat bort bilder på SD från sin sida?
Citera
2019-11-14, 09:03
Medlem
Jag minns inte att HD haft några bilder på SD på sin geosida.
Citera
2019-11-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
En §7 är en RPU. Bara inte av samma omfattning som en stor RPU. Eller menar du att bara den stora får kallas RPU? När jag läste sånt här, kallades båda för RPU men ena av större omfattning bara. Kanske ändrats dock.

Något intressant är dock att en RPU endast får genomföras om misstänkte har erkänt gärningen eller om det finns övertygande bevisning mot den misstänkte. Det är alltså ganska talande för bevisningen man sitter på mot honom.

Citat:
Man har inlett psykiatriska undersökningar på honom. För att det ska få ske behöver det finnas övertygande bevisning till den misstänktes last. Så du ska nog skriva "som vi vet av" i ditt inlägg angående bevisläget...

Citat:
Det fetade. Men ändå skrev du att det inte finns vittnesmål eller teknisk bevisning? Aja, alla hjärnfjärtar vi ibland.

Men angående åtal, det är förmodligen på gång ja. Eftersom man gjorde psykiatrisk undersökning. Sen får det bära eller brista i domstolen så klart. Även fast åklagare, som du vet, ska vara övertygade om fällande dom för att få väcka ett åtal. Men det efterlevs inte alltid . (Väldigt lång ifrån alltid dessutom).

En lögn blir faktiskt inte sannare av ju fler gånger den upprepas.
"En paragraf 7-undersökning skiljer sig även från en RPU, som tidigare kallades ”stor sinnesundersökning”, i det att den får genomföras även om skuldfrågan inte är klarlagd."

Också symtomatiskt för tråden att ett hittepå som passar in i den förhärskande uppfattningen inte korrigeras, alla sväljer det som den sanning det inte är.

Så kanske kan man ändå, på adekvata grunder, fråga sig vilka påståenden som bör skrivas av och vem som egentligen släpper fjärtar från cortex, eller från bristen därav.
Citera
2019-11-14, 09:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror att HD är mer eller mindre inblandad, troligen som anstiftare.
Nu tar hon bort bilder på SD för att ge sken av att hon inte har med mordet att göra och framför allt för hon vill visa omvärlden att hon tar avstånd från SD.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det kan också vara ett rent taktiskt drag, att hon inte vill att media plockar fram bilder på henne och SD tillsammans och publicerar dem. Särskilt efter Expressens artikel igår.

Däremot lär väl en uppsjö av gemensamma bilder på ligga kvar i SD's galleri, såvida han inte förärat henne med sina inloggningsuppgifter (vilket han gissningsvis inte har gjort).

Svårt att veta vad de ha på henne.
Det kan förstås finnas sådana förklaringar, att hon vill ge ett visst intryck av att hon har tagit avstånd och att hon inte vill att media använder bilderna såsom de gjort med SD tidigare.

Samtidigt har hon haft all världens tid att göra det tidigare, särskilt nu sedan hon själv hamnat under luppen.

Men det kanske är så att hon har fått signaler på att det drar ihop sig.
Vem är hennes försvarare?

Jag förmodar att det kommit in en del svar från NFC och kanske polisens utredare redan har sammanställt en del saker som presenterats för henne.

Och kanske var det något sådant som HD refererade till i en logg för en tid sedan; att det var något positivt som hon fått besked om som gjorde henne glad?
Citera
2019-11-14, 09:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det fetade.
Är det bekräftat eller är det dina fantasier?

Det är väl uppgifter från din husgud?

Att flera personer berättade för henne
men att hon bara blev arg på dem och
inte trodde på dem.
Citera
2019-11-14, 09:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet du när HD fick reda på SD:s otrohet?

Var SD med i Tyskland? Har det i så fall funnits foton på honom som du saknar?

Den Tysklandsresa jag menar var den som
hon gjorde i år, direkt efter
familjesemestern på Island. Då var inte
SD med till Tyskland.

Men förra året så var ju hon och SD på
semester i Holland och Tyskland.
Citera
2019-11-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Den Tysklandsresa jag menar var den som
hon gjorde i år, direkt efter
familjesemestern på Island. Då var inte
SD med till Tyskland.

Men förra året så var ju hon och SD på
semester i Holland och Tyskland.
Men var har du hittat att HD skulle ha tagit bort bilder på SD?

Jag frågade också i mitt inlägg hur du kan veta att det tog lång tid innan HD tog till sig att SD var otrogen. Du skrev att det tog lång tid...
Citera
2019-11-14, 09:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Jag som inte är medlem på geocachingen kan numera inte se något alls längre på HDs loggar.
Helt blankt, krävs inloggning.
Citera
2019-11-14, 09:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är väl uppgifter från din husgud?

Att flera personer berättade för henne
men att hon bara blev arg på dem och
inte trodde på dem.

Pratar du om HD nu?
Blev HD arg på dom som berättade?

Vem har skrivit om det?
Citera
2019-11-14, 09:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Men var har du hittat att HD skulle ha tagit bort bilder på SD?

Jag frågade också i mitt inlägg hur du kan veta att det tog lång tid innan HD tog till sig att SD var otrogen. Du skrev att det tog lång tid...

Jag noterade bara att det inte finns
några foton på SD på hennes GC-logg.
Om du inte tror mig så är det ju bara att
du tittar efter själv.

Enligt uppgifter i tråden så fick HD och JG
reda på otroheten i och med anmälningen
om knoggnuggningen.
Det är ju ganska uppenbart att SD och LW
var förälskade när man läser deras loggar
men HD såg det tydligen inte.
Citera
2019-11-14, 09:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Du är som jag uppfattat det en av "grävarna" i geo-sammanhang... har Du noterat om det stämmer att HD plockat bort bilder på SD från sin sida?

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

HD har, jämfört med SD och LW, haft ett förhållandevis litet antal bilder i sitt galleri och överlag varit mkt. sparsam med bilder på sig själv tillsammans med SD.

Den 30/9 2019 hade hon 212 bilder i sitt galleri (skärmdump finns).
Den 14/11 2019 har hon 223 bilder i sitt galleri.

Från den 30/9 till den 14/11 har hon lagt in 9 nya bilder (som alla ligger publicerade efter den 30/9, ). Förändringen är således 212+9=221 bilder. Det innebär i så fall att det någonstans finns 2 bilder som hon (gissningsvis) lagt in retroaktivt på något datum före den 30/9.

Utifrån denna uträkning bör hon inte ha tagit bort några bilder alls de senaste dygnen. (Såvida hon inte har suttit och tagit bort gamla bilder på SD, och samtidigt ersatt dem med samma antal icke-SD bilder, vilket nog inte är troligt. Eller kanske...).

Min gissning.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-11-14 kl. 09:45.
Citera
2019-11-14, 09:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Fördelen med att fallet dragit ut på tiden är att man kanske kommer kunna tillämpa de nya strängare straffen för mord som börjar gälla efter årsskiftet.
Sant. Inget ont som inte har något gott med sig. En annan fördel med att utredningen har dragit ut på tiden är att åklagaren nu har haft goda möjligheter att inhämta underlag för ett korrekt beslut. Vad gäller den misstänkte som har varit i starkt fokus för utredningen under ett och ett halvt års tid så bör han nu alltså kunna antingen åtalas eller också frias från varje misstanke. Såvida inte tanken hela tiden har varit, och som åklagaren tidigare själv antydde, att SD kan få vara misstänkt tills brottet preskriberas.

En eventuell avskrivning av misstankarna mot SD lär dock sitta mycket långt inne nu, eftersom detta ju samtidigt vore ett indirekt medgivande om att man hela tiden har fokuserat på fel spår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in