2019-11-14, 07:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
1. Bara vid marknivå.
Ja, annars tittar man inte ”längs med”.
Men du har ändå fel, på tillräckligt hög höjd syns kurvan.

Den krokiga brädan ser också rak ut om man inte tittar längd med. Håller du med om att den fortfarande är krokig fast det inte syns, när man tittar från sidan?

Citat:
Sen undrar jag hur du får ihop det med "jorden är för stor, du kan inte se någon kurva."?
Det har jag aldrig påstått. Jag har förklarat att den är svår att se med blotta ögat, för att horisonten är 5 km bort från marknivå. Zoomar man in med en kikare/objektiv så syns den tydligare.
Du kan inte förneka att kurvan syns på bilder från Pontachtrain.

Citat:
Om du kan se saker lutas bort från dig pga en kurva vid marknivå, hur mycket mer lutning borde jag inte kunna bevittna säg 10.000 meter upp? Noll lutning, vilket är det jag kan se, låter fel.
Lutningen går inte att se, eftersom det inte är någon lutning i sidled. Lutningen är ju rakt bort ifrån betraktaren och väldigt liten, typ 1 grad på 11 mil. På 1 mils höjd är ju horisonten väldigt långt bort och det är fortfarande bara frågan om några enstaka graders lutning.

Citat:
2. Spännande, länk?
Intresset för ”do your oen research” avtar tydligen väldigt snabbt så fort det gäller något som talar emot den på förhand bestämda tron...

Verrazzano är ett exempel:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Verrazzano-Narrows_Bridge

Citat:
Because of the height of the towers (693 ft or 211 m) and their distance from each other (4,260 ft or 1,298 m), the curvature of the Earth's surface had to be taken into account when designing the bridge. The towers are not parallel to each other, but are 1 5⁄8 in (41.275 mm) farther apart at their tops than at their bases.
Citera
2019-11-14, 07:27
Moderator
Hur svårt kan det vara?
Skriv ut i inlägget vad filmerna handlar om så det går att diskutera utan att titta på en massa videoklipp. Om de förvinner från Youtube så blir frågorna helt obegripliga.

/Moderator
Citera
2019-11-14, 07:28
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om det var från ett flygplan, på vilket sätt hade det då gett dig ett annat svar?

Vad det spelar för roll om en bild tagen från ISS är tagen från ett flygplan? Spelar en jävla roll du.
Citera
2019-11-14, 07:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Vad det spelar för roll om en bild tagen från ISS är tagen från ett flygplan?
Varför har det en betydelse i det här fallet? Förklara.
Citera
2019-11-14, 07:38
Medlem
constants avatar
Citat:
Om man ljuger om ISS så bevisar det en bluff till.
Jag frågade om varför något gällande jordens form skulle skilja sig om det var från ISS eller från ett flygplan.
Citera
2019-11-14, 07:45
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Jag frågade om varför något gällande jordens form skulle skilja sig om det var från ISS eller från ett flygplan.

Jordens form ändras inte för att du står på händer eller sitter på en dildo heller. Men det skulle tala att du är både akrobat och bög.

Litar du på folk som ljuger?
Citera
2019-11-14, 08:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om man ljuger om ISS så bevisar det en bluff till. Men du verkar frälst hos NASA eller så jobbar du på det svenska psyop förbandet.

Du är inte så speciellt trovärdig i din debatteknik. Du ifrågasätter allt, utom NASA. Du luktar död hund!

Kan sätta min kuk på att du arbetar på det Psykologiska Förbandet.

Det går inte så bra nu va?

Eftersom den här tråden inte handlar om Nasa eller rymdfart, så spelar det i sig ingen roll vilken farkost en bild är tagen från. Ämnet är jordens form, och varken du eller någon annan har hittills vare sig lyckats skaka fram något ’bevis’ för en platt jord.
Citera
2019-11-14, 08:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Visa bilden som togs med den kameran.
Citat:
En Nikon D180 med ett 24-70mm F/2.8G ED AF-S.
Är det din Hitler som sagt att jag visat någon bild här?
Eller har du något annat svar?

Hade du någon vetenskaplig artikel som ger evidens för att jorden är platt? Mer än tjugofyratusen inlägg utan något sådant bör kunna tyda på att det saknas... *s*
Citera
2019-11-14, 08:12
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det går inte så bra nu va?

Eftersom den här tråden inte handlar om Nasa eller rymdfart, så spelar det i sig ingen roll vilken farkost en bild är tagen från. Ämnet är jordens form, och varken du eller någon annan har hittills vare sig lyckats skaka fram något ’bevis’ för en platt jord.

Det finns inte ett enda vattentätt bevis för att jorden är ett klot. Det räcker som bevisning för att avfärda klotet.

Därefter, okej, men vad är det då?

Ungefär där står vi idag.
Citera
2019-11-14, 08:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det finns inte ett enda vattentätt bevis för att jorden är ett klot. Det räcker som bevisning för att avfärda klotet.

Därefter, okej, men vad är det då?

Ungefär där står vi idag.

Det finns ju inte ens någon som ansträngt sig för att bevisa den platta jorden. Ingen dokumentation av kanten, isväggen eller ostkupan. Ingen som kan berätta vad solen är, ingen som kan förklara hur kompasser kan fungera.

Det finns ju inte ens någon som lyckats rita en fungerande karta över den platta jorden.
Citera
2019-11-14, 08:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Den fysik vi i dag har skulle inte fungera med en platt jord, eller, den fungerar utmärkt med en sfärformat jord.

Så att det skulle saknas evidens för en rund jord är bara hitte-på. Däremot har jag aldrig sett något evidens för en platt jord - Men du som är så övertygad kanske skulle kunna plocka fram något sådant vetenskapligt, eller?

24.000+ inlägg utan att lyckas. Vad skulle Hitler säga om det? Du kanske skulle hamna bland judarna för ditt totala misslyckande?
Citera
2019-11-14, 08:26
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Den fysik vi i dag har skulle inte fungera med en platt jord, eller, den fungerar utmärkt med en sfärformat jord.

Så att det skulle saknas evidens för en rund jord är bara hitte-på. Däremot har jag aldrig sett något evidens för en platt jord - Men du som är så övertygad kanske skulle kunna plocka fram något sådant vetenskapligt, eller?

24.000+ inlägg utan att lyckas. Vad skulle Hitler säga om det?

Globe Earth är en teori som bygger på selektivt urplockade indicier och resten har man fabricerat med bullcrap. Rymden ska vi inte ens tala om. Den är endast green screen, jumpo jet och CGI.

Även om NASA ringde upp dig nu och förklarade situationen för dig så hade du fortsatt levt i din bubbla.

Jag kommer lämna den här tråden nu.

Men för alla som är intresserade, titta på filmen i min signatur. Kramiz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in