2007-04-23, 18:05
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Precis som någon var inne på så är Dif "svårplacerade". Fotboll på Östermalm, hockey i söderort och fansen lite här och där. Slöddret hör ju hemma på söder och rådisarna i Solna. Men var hör Dif hemma egentligen. Någon som vet?
Citera
2007-04-23, 18:17
Medlem
pettson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Är bara att titta på den politiska skalan.

Flest rödingar = AIK / Bajen med 100% säkerhet.
Flest borgare = DIF med hyfsat stor säkerhet.

Det hela är mycket enkelt

Jepp, bara att kolla på kommunerna som ligger längs roslagsbanan(Danderyd, Täby, Åkersberga och Vallentuna) alla starka djurgårdsfästen. Och dessutom borgliga(inte säker på Åkersberga, dom har ju rätt mycket pack där)
Citera
2007-04-23, 18:21
Medlem
rymdraketens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Precis som någon var inne på så är Dif "svårplacerade". Fotboll på Östermalm, hockey i söderort och fansen lite här och där. Slöddret hör ju hemma på söder och rådisarna i Solna. Men var hör Dif hemma egentligen. Någon som vet?
Det är väl innerstan och förorter där rikare folk bor, läs Nacka, Danderyd, Täby o.s.v.
Citera
2007-04-23, 18:35
Medlem
Citat:
Men var hör Dif hemma egentligen. Någon som vet?

Absolut ingenstans.
Citera
2007-04-23, 18:37
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Bajen har ett fåtal ställen med extremt mycket bajare, AIK har lite fler orter men ordentlig förankring i förorterna belägna i västra och norra Stockholm. Dif har ingenting utan "delar" med oss andra?
Hur kan man räkna in andra orter än där arenan ligger när man uppskattar lagets lokalförankring?
Citera
2007-04-23, 18:42
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Precis som någon var inne på så är Dif "svårplacerade". Fotboll på Östermalm, hockey i söderort och fansen lite här och där.
Så då är Gnagets anhang lättare att placera?
Fotboll i en stad, hockey i en ANNAN!
Citera
2007-04-23, 18:51
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Hur tänker du nu?

Bajen är en klubb från söderort och även om inte alla söderortsbor är bajare så bor nästan alla som är bajare i söderort. Jag är från Västerort och där gick det 1 bajare på ungefär 500. Jag tror det fanns ca 3 stycken i min skola som hade runt 800 elever.

AIK:s hemort är ju som bekant Solna och i Solna och närliggande orter som Sundbyberg och Spånga (Bromsten, Solhem, Sundby, Flysta, Rinkeby, Tensta) och även Kista (Kista, Husby, Akalla) hittar man nästan enbart AIK:are även fast det förekommer enstaka djurgårdare också, men då oftast i de finare delarna av Spånga som Solhem och Flysta. Hässelby och Vällingby är väl också mest AIK medan Bromma nog är rätt blandat men antagligen överhängande AIK. Jag känner många från Äppelviken och Nockeby som är AIK:are. Ängby är också ganska svartgult. Men som sagt, det finns en hel del gårdare också.

Djurgårdarna är helt utspridda över stan även fast hemorten är Östermalm. Djurgården har ju som sagt dock någon sorts social förankring. Folk från överklassen är ju oftast djurgårdare om dom nu måste välja nåt lag men inte fan går de och ser fotboll med smutsiga arbetare och medelklasssvennar. För fotbollen är fan ingen överklassport...

Angående "röda kommuner" så håller argumentet inte riktigt eftersom Solna ju är en av landets blåaste kommuner och är 99% AIK.
Citera
2007-04-23, 19:27
Medlem
m4xx0rs avatar
Täby är iaf väldigt blandat. Jag själv är gnagare men det finns inget lag som är speciellt vanligt.
Citera
2007-04-23, 20:17
Medlem
Kalleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Är bara att titta på den politiska skalan.

Flest rödingar = AIK / Bajen med 100% säkerhet.
Flest borgare = DIF med hyfsat stor säkerhet.

Det hela är mycket enkelt

Den mest ovetenskapliga undersökningen hittils?
Citera
2007-04-23, 20:19
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleo

Den mest ovetenskapliga undersökningen hittils?
Kanske det, men likväl så stämmer den

Motbevisa mig gärna!
Citera
2007-04-23, 20:30
Medlem
Agent|Os avatar
Apropå huddinge - det känns för mig väldigt mycket Bajen. Har många polare därifrån som får klassas som mycket engagerade supportrar s.a.s.

Hägersten med omnejd verkar vara starkt jyrgårn.
Citera
2007-04-23, 21:31
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4xx0r
Täby är iaf väldigt blandat. Jag själv är gnagare men det finns inget lag som är speciellt vanligt.

Njaa, tycker att DIF har den övervägande delen supportrar här i Täby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in