Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Hur tänker du nu?

Bajen är en klubb från söderort och även om inte alla söderortsbor är bajare så bor nästan alla som är bajare i söderort. Jag är från Västerort och där gick det 1 bajare på ungefär 500. Jag tror det fanns ca 3 stycken i min skola som hade runt 800 elever.
AIK:s hemort är ju som bekant Solna och i Solna och närliggande orter som Sundbyberg och Spånga (Bromsten, Solhem, Sundby, Flysta, Rinkeby, Tensta) och även Kista (Kista, Husby, Akalla) hittar man nästan enbart AIK:are även fast det förekommer enstaka djurgårdare också, men då oftast i de finare delarna av Spånga som Solhem och Flysta. Hässelby och Vällingby är väl också mest AIK medan Bromma nog är rätt blandat men antagligen överhängande AIK. Jag känner många från Äppelviken och Nockeby som är AIK:are. Ängby är också ganska svartgult. Men som sagt, det finns en hel del gårdare också.
Djurgårdarna är helt utspridda över stan även fast hemorten är Östermalm. Djurgården har ju som sagt dock någon sorts social förankring. Folk från överklassen är ju oftast djurgårdare om dom nu måste välja nåt lag men inte fan går de och ser fotboll med smutsiga arbetare och medelklasssvennar. För fotbollen är fan ingen överklassport...
Angående "röda kommuner" så håller argumentet inte riktigt eftersom Solna ju är en av landets blåaste kommuner och är 99% AIK.