Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Okej 98% då?
Det jag ville säga (varför sade jag det inte då?) var att - absolut ni har total dominans i Solna, men att det finns långt fler Djurgårdare och bajare än vad du kanske tror. Det finns till och med de som är infödingar i Solna som håller på ett annat stockholmslag än ert.
I takt med att Solna blir/är en än större inflyttningskommun när områden som Filmstaden, "nya" Haga Norra, Frösunda, Järvastaden, nya Råsundastadionområdet (och kanske något område till) utvecklas, tippas inte vågskålen i svartgul favör även om - ja - ni alltjämt är överlägset störst i Solna.
De inflyttade har också sympatier åt ert håll (hävdar inget annat), men i någon allmän mening lär det inte flytta in fler gnagare än andra utan tvärtom. Solna kommer alltmer att befolkas av folk med andra lagsympatier.
Det jag vänder mig mot är villfarelsen om ett stöd på uppåt 100 procent. Det stämmer inte alls. Procentsiffror i sammanhanget är dessutom svårt - för att inte säga omöjligt att plita ned - om man inte har undersökt det - och undersökt det nyligen, framför allt i ljuset av den utveckling som beskrivs ovan.